Έρευνα του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) με την συμμετοχή 540.000 εφήβων από 74 χώρες φανερώνει την μεγάλη εξάρτηση των εφήβων από το διαδίκτυο. Συγκεκριμένα το 26% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι περνούν πάνω από έξι ώρες την ημέρα τα Σαββατοκύριακα στο διαδίκτυο, ενώ το 16% αφιερώνουν πάνω από έξι ώρες καθημερινά. Ενώ συνολικά από το 2012 έως το 2015 αυξήθηκε κατά 40 λεπτά η ημερήσια ενασχόληση με το Ίντερνετ. Το αποτέλεσμα αυτού είναι, ιδιαίτερα για τους πιο ενεργούς χρήστες, να αισθάνονται περισσότερη μοναξιά στο σχολείο, λόγω της απομόνωσης που προκαλεί το διαδίκτυο, ενώ είναι αυτοί που σκέφτονται λιγότερο να κάνουν σπουδές στο μέλλον και συχνά μένουν πίσω στα μαθήματα.

Όσον αφορά την ελληνική πραγματικότητα, σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες, υστερούμε σημαντικά στις επιδόσεις στα μαθηματικά, στις επιστήμες (φυσική, χημεία, βιολογία κοκ) και την ανάγνωση. Ενώ στα δύο τελευταία παρουσιάζεται κάμψη από το 2006. Στην έρευνα αποτυπώνονται και τα σημάδια της μεγάλης καταστροφής που έχει υποστεί η χώρα μας στην ερώτηση για την ικανοποίηση από τη ζωή τους όπου οι Έλληνες βρίσκονται αισθητά χαμηλότερα από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ. Θα μπορούσε, ωστόσο, να είναι και αποτέλεσμα της κρίσης και της αναζήτησης περιβάλλοντος ότι ο δείκτης της αίσθησης ότι «ανήκουν» στο σχολικό περιβάλλον είναι πάνω από τον διεθνή μέσο όρο. Τέλος, παρότι υπήρξε πτώση σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, παρουσιάζεται μια ανοδική τάση στο χάσμα μεταξύ Ελλήνων και μεταναστών ως αποτέλεσμα των πρόσφατων προσφυγικών ροών.

 

Γ.Πατ.

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!