Ο Συλλέκτης, το πρώτο μυθιστόρημα του John Fowles, ανεβαίνει από τις 18 Δεκεμβρίου, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00, στον Πολυχώρο Vault, σε μετάφραση – δραματουργική επεξεργασία της Μαριλένας Παναγιωτοπούλου και σκηνοθεσία Ένκε Φεζολλάρι, με τους Γιώργο Παπαπαύλου και Πολυξένη Μυλωνά. Πρόκειται για το μυθιστόρημα το οποίο καθιέρωσε τον John Fowles ως έναν από τους κορυφαίους σύγχρονους πεζογράφους σε παγκόσμια κλίμακα. Η ένταση και η δυναμική του κειμένου καθώς και το σασπένς της ιστορίας κατατάσσουν το βιβλίο, που μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο και το θέατρο, στα πιο σημαντικά θρίλερ της μεταπολεμικής λογοτεχνίας. Με αφορμή την παράσταση μιλήσαμε με τον ηθοποιό Γιώργο Παπαπαύλου.
Μιλήστε μας για το ρόλο σας στο έργο Ο Συλλέκτης, που θα ανέβει στο θέατρο Vault.
Είναι ένα καταπληκτικό έργο του Τζων Φοουλς. Ένα θρίλερ. Μια πλοκή που κόβει την ανάσα. Οι ρόλοι του Φρεντ και της Μιράντα είναι ό,τι ψάχνει κάθε ηθοποιός. Πολυπλοκότητα. Ποικιλία. Βάθος. Ένας αδυσώπητος καθρέφτης για τον καθένα που θα τον δει. Ένας φακός που φωτίζει σκοτάδια που πολλές φορές δε ξέραμε ότι έχουμε.
Με τον Ένκε Φεζολλάρι συνεργάζεστε για δεύτερη φορά μέσα στην ίδια χρονιά.
Ευτυχία να αισθάνεσαι την πίστη και τον σεβασμό από τους συνεργάτες σου. Πιστεύω στον Ένκε και αυτός σε μένα. Προχωράμε λοιπόν και όποτε μας δίνεται η ευκαιρία δουλεύουμε μαζί αφού και οι δυο το επιθυμούμε πολύ.
Με ποιο κριτήριο επιλέγετε να συνεργαστείτε σε μια θεατρική παράσταση;
Ο σκηνοθέτης, οι υπόλοιποι ηθοποιοί, ο ρόλος και οι οικονομικές απολαβές. Ένας από αυτούς του παράγοντες να μην υπάρχει με κάνει αυτομάτως να την απορρίψω. Το θέατρο είναι πληθυντικός αριθμός και επιπλέον είναι επάγγελμα. Δεν το διανοούμαι να εργαστώ χωρίς να αμείβομαι.
Διαπιστώνω καθημερινά μια τρομακτική προσπάθεια επιβίωσης που κάνει πολλούς να παραχωρήσουν ακόμη και την αξιοπρέπεια τους για να σταθούν με κάποιον τρόπο στο θέατρο, στην τηλεόραση, στο σινεμά
Έχει επηρεάσει η οικονομική κρίση το θέατρο; Θεωρείτε ότι μπορεί να διατηρηθεί η ποιότητα;
Η ποιότητα της παραγωγής δεν είναι στενά συνυφασμένη με την ποιότητα της ουσίας της δουλειάς μας. Αλλά πριν μιλήσουμε για ποιότητα ας δούμε το θέμα της επιβίωσης του επαγγελματία ηθοποιού. Τρομαχτικά δύσκολες συνθήκες. Αποκαρδιωτικές. Πολύ φοβάμαι ότι το θέατρο θα γίνεται από τους έχοντες τα χρήματα. Επάγγελμα πολυτελείας. Χόμπι ενδεχομένως. «Α, κάνω και θέατρο παρεμπιπτόντως αλλά ζω από αλλού.»
Το επάγγελμα του ηθοποιού βρίσκεται ανάμεσα στα πρώτα στο επίπεδο της ανεργίας. Πως το σχολιάζετε;
Μεγάλη κουβέντα. Ας δούμε πρώτα πόσες δραματικές σχολές υπάρχουν. Πόσοι απόφοιτοι κάθε χρόνο. Ίσως θα έπρεπε να επέμβει η πολιτεία με κάποιον τρόπο. Οι δραματικές σχολές είναι βιοτεχνίες ανέργων. Βγαίνουν δέκα για να δουλέψει ένας. Ένα ερώτημα που πρέπει να τεθεί και να απαντηθεί είναι αν μπορεί ο καθένας να γίνει ηθοποιός. Ειλικρινά, δεν έχω απαντήσεις αλλά διαπιστώνω καθημερινά μια τρομακτική προσπάθεια επιβίωσης που κάνει πολλούς να παραχωρήσουν ακόμη και την αξιοπρέπεια τους για να σταθούν με κάποιον τρόπο στο θέατρο, στην τηλεόραση, στο σινεμά.
INFO
Μετάφραση – Δραματουργική Επεξεργασία: Μαριλένα Παναγιωτοπούλου
Σκηνοθεσία: Ένκε Φεζολλάρι
Σκηνικά- Κοστούμια: Γιώργος Λυντζέρης
Φωτισμοί: Σεμίνα Παπαλεξανδροπούλου
Δραματολόγος: Ναταλί Μηνιώτη
Μουσική Επιμέλεια: Ένκε Φεζολλάρι
Βοηθός Σκηνοθέτη: Δάφνη Λιανάκη
Βοηθός Σκηνογράφου: Ανθή Παρασκευά – Βελουδογιάννη
Επιστημονική Σύμβουλος – Εγκληματολόγος: Κάτια Σωτηρίου
Φωτογραφίες: Κική Παπαδοπούλου
Επικοινωνία: Μαρία Κωνσταντοπούλου
Παραγωγή: Red Moonlight Productions
Ερμηνεύουν: Γιώργος Παπαπαύλου, Πολυξένη Μυλωνά
Ημέρες παραστάσεων: Δευτέρα και Τρίτη: 21.00
Διάρκεια: 80’
Γενική είσοδος: 12 ευρώ
Μειωμένο: 10 ευρώ (Φοιτητές, Μαθητές, Σπουδαστές, Κάτοχοι Κάρτας Πολυτέκνων, ΑμΕΑ, Κάτοχοι Κάρτας Ανεργίας (ΟΑΕΔ), Συνταξιούχοι άνω των 65. Ατέλειες: 5 ευρώ. Προπώληση μέσω viva.gr: 5 ευρώ