Στον αγώνα, δείχνοντας το δρόμο στους μεγαλύτερους, βρίσκονται χιλιάδες μαθητές στα γυμνάσια και τα λύκεια της χώρας διεκδικώντας καλύτερο επίπεδο εκπαίδευσης σε μια εποχή που οι αριθμοί και η τρόικα είναι αυτοί που καθορίζουν την εκπαιδευτική κλίμακα.

Η εντατικοποίηση από τις πρώτες ημέρες του μαθητή στο δημοτικό σχολείο η οποία προωθείται με το «νέο σχολείο» της κ. Διαμαντοπούλου τόσο στο γυμνάσιο όσο και στο λύκειο, ήταν η αρχική αφορμή που ανάγκαζε τους μαθητές να κλείσουν τα σχολεία τους, προχωρώντας σε καταλήψεις.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, τουλάχιστον 150 σχολεία σε 5 μεγάλους νομούς της χώρας τελούν υπό κατάληψη (Αττική, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο και Γιάννενα) χωρίς να μπορεί να προσδιοριστεί με ακρίβεια ο αριθμός σε πανελλαδικό επίπεδο. Το βέβαιο είναι πως η καταλήψεις θα πολλαπλασιάζονται όσο το υπουργείο θα κλείνει τα αυτιά του στα αιτήματα μαθητών και καθηγητών. Επιπροσθέτως, η μείωση της χρηματοδότησης κατά 75%, είναι αυτή που βάζει τέλος στην ομαλή λειτουργία του σχολείου, αφού όπως αναφέρουν στο Δρόμο καθηγητές, σε λίγο καιρό, δεν θα υπάρχει η δυνατότητα αγοράς πετρελαίου για θέρμανση στα σχολικά συγκροτήματα.

Οι μαθητές διεκδικούν:
• Να αναπληρωθούν άμεσα τα κενά σε βιβλία και εκπαιδευτικό προσωπικό
• Η πληρωμή των ξενόγλωσσων βιβλίων αλλά και αυτών της κατεύθυνσης να επιβαρύνει το δήμο και όχι το οικογενειακό εισόδημα
• Να μην δημιουργηθούν οι ζώνες ποιότητας στα σχολεία το οποίο συνεπάγεται έλλειψη χρηματοδότησης στα σχολεία που ο μέσος όρος είναι χαμηλός
• Να μειωθούν οι μαθητές ανά τμήμα
• Να επανέλθει η ενισχυτική διδασκαλεία στα σχολεία
• Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο για τη συμπλήρωση των μηχανογραφικών από το Μάρτιο
• Υλικοτεχνική υποδομή για τα ΕΠΑΛ
• Λένε όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια
Από τις αγωνιστικές ενέργειες δεν έλειψαν και οι απειλές οι οποίες μάλιστα προήλθαν από δημάρχους, όπως αναφέρει στο Δρόμο μαθητής σε λύκειο του Ζωγράφου: «Είχαμε πάει αντιπροσωπεία μαθητών από όλα τα σχολεία της περιοχής, για να ενημερώσουμε το δήμο σχετικά με τα αιτήματά μας», αναφέρει αρχικά ο Βαγγέλης, περιγράφοντας για την οργισμένη αντίδραση του Δημάρχου: «Είπαμε τα αιτήματά μας, ο δήμαρχος ουσιαστικά μας αγνόησε, εμείς ξαναπήραμε το μικρόφωνο για να τους τα επαναλάβουμε και αυτός μας έβρισε. Μετά από αυτό το επεισόδιο δημιουργήθηκε ένα συντονιστικό σχολείων Ζωγράφου και την Παρασκευή διοργανώσαμε συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το δημαρχείο».
Ο ίδιος θεωρεί πως η υποχώρηση του Υπουργείου στο θέμα των απουσιών ήταν μια πρώτη νίκη των μαθητών που διεκδικούν και πως αυτό θα πρέπει να είναι ο οδηγός, για τη συνέχεια στη διεκδίκηση ενός καλύτερου σχολείου.
Λ.Σ.

Λ.Σ.

 

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!