Η κυβέρνηση και τα εξαγορασμένα ΜΜΕ για να αντιμετωπίσουν τον τεράστιο αρνητικό αντίκτυπο από την αύξηση στις τιμές των φαρμάκων αλλά και τις γενικότερες καταστάσεις καθημερινής φτωχοποίησης του λαού προσπάθησαν να βρουν «καθρεφτάκια» για να τα μοιράσουν στους ιθαγενείς της χώρας που λέγεται Ελλάδα. Η μοναδική λύση που βρήκαν ήταν η κοροϊδία με τη μείωση της τιμής των διοδίων κατά 0,3 ευρώ ανά διαδρομή στην Αττική Οδό. Από 2,8 ευρώ σε 2,5. Το αναφέρουμε ως κοροϊδία καθώς: 1) Τα διόδια θα έπρεπε να είναι μηδενικά, όπως θα δούμε παρακάτω. 2) Αυτή η μείωση δεν είναι κάτι που αποφασίστηκε τώρα. Είναι στοιχείο της σύμβασης με το νέο παραχωρησιούχο (η γνωστή ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ με τις προνομιακές σχέσεις στα πάντα με την κυβέρνηση / οικογένεια Μητσοτάκη) και έχει αναγγελθεί εδώ και χρόνια! 3) Δεν λένε πουθενά πως αυτή η μείωση είναι μόνο για πέντε χρόνια πάλι σύμφωνα με τις συμβάσεις, και μετά τα διόδια μπορεί να ξεπεράσουν τα 2,8 ευρώ και να φτάσουν στα 3,25 ευρώ!

Όμως εκτός από την κοροϊδία όσον αφορά το κόστος των διοδίων συντελείται και ένα οικονομικό έγκλημα σε βάρος του λαού. Είναι η συνολική διαδικασία παραχώρησης, οι όροι της και η διασφάλιση της «νόμιμης απόκρυψης» εσόδων από την παραχώρηση. Τα στοιχεία αυτά παρουσίασε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Μηχανικών Δημοσίου Υπαλλήλων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών (ΠΟΕΜΔΥΔΑΣ) σε αναλυτική ανακοίνωσή της.

Ειδικότερα η αρχική σύμβαση του 1996 που κατέληξε να είναι παραχώρηση στις εταιρείες ΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ λήγει τον Οκτώβριο 2024. Η εταιρεία είχε στην εκμετάλλευσή της την Αττική Οδό για το μέγιστο προβλεπόμενο χρόνο των 25 ετών. Η απόσβεση του έργου έχει γίνει εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Στη σύμβαση προβλεπόταν ότι όταν η παραχωρησιούχος (ΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ) θα πετύχαινε την οριζόμενη μέγιστη απόδοση μετοχικού κεφαλαίου η παραχώρηση έληγε. Για να μην λήξει πριν την 25ετία, αν και στην πράξη πέτυχαν τη μέγιστη απόδοση εδώ και χρόνια, προβλέφθηκε «μηχανισμός» διαφυγής κερδών, αλλά στις τσέπες των παραχωρησιούχων. Στήθηκε εταιρεία συντήρησης του αυτοκινητόδρομου που χρέωνε κατά το δοκούν τις συντηρήσεις και με αυτό τον τρόπο μετέφεραν τα κέρδη από τον αυτοκινητόδρομο που κάλυπτε η σύμβαση στην εταιρεία συντήρησης που ήταν εκτός. Αυτό γίνεται χωρίς ουσιαστικό έλεγχο από το κράτος και χωρίς να συνδέονται πουθενά τα έσοδα από τη χρήση της Αττικής Οδού με την κερδοφορία των ιδίων κεφαλαίων. Έτσι, χωρίς να υπάρχει κάποια ασφαλιστική δικλείδα για την παράκαμψη της σύμβασης παραχώρησης, μεταφέροντας τα κέρδη «από τη μία τσέπη στην άλλη» κατόρθωσαν και κράτησαν την εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για 25 χρόνια, ενώ θα έπρεπε να έχει αποδοθεί στο ελληνικό δημόσιο εδώ και χρόνια.

Τώρα η κυβέρνηση Μητσοτάκη «έστησε τη συνέχεια της δουλειάς». Αντί να πάρει τον έλεγχο του αυτοκινητόδρομου το δημόσιο και να το αποδώσει για δωρεάν διέλευση στους πολίτες, όπως έχει γίνει σε μια σειρά χώρες της Ε.Ε. (ενδεικτικά στο Βέλγιο), αφού έχει αποπληρωθεί το κόστος, προχώρησε στη νέα παραχώρηση για άλλα 25 χρόνια. Η παραχώρηση γίνεται με μια σύμβαση «καρμπόν» με την προηγούμενη, που θα έχει σαν συνέπεια να μεταφέρονται και εδώ τα κέρδη στην εταιρεία συντήρησης για διατηρηθεί η παραχώρηση στο μέγιστο του προβλεπόμενου χρόνου. Για μία ακόμα φορά η κυβέρνηση μας κλέβει και μας το παρουσιάζει ως μία οικονομική βελτίωση ύψους 0,3 ευρώ!!!

Π.Δ.

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!