Σε «Μήλον της Έριδος» έχει εξελιχθεί η εταιρεία Σουρωτή ΑΕ τις τελευταίες μέρες. Δύο μεγάλοι ξένοι επιχειρηματικοί όμιλοι ανταγωνίζονται, τόσο σε οικονομικό, όσο και σε επικοινωνιακό επίπεδο για το ποιος θα αποκτήσει το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της εταιρείας που εδρεύει στην ομώνυμη περιοχή έξω από τη Θεσσαλονίκη και διαχειρίζεται τη σημαντικότερη πηγή ανθρακούχου φυσικού μεταλλικού νερού στη χώρα.
Η εταιρεία μετράει σήμερα έναν αιώνα ζωής. Αφού άλλαξε μια σειρά από ιδιοκτησιακά καθεστώτα, λειτουργούσε μέχρι πρότινος ως λαϊκής βάσης. Οι 1.200 μικρομέτοχοι κατείχαν το 56% των μετοχών, ενώ σημαντικό μερίδιο κατέχουν ο Δήμος Θέρμης και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Η Σουρωτή αποτέλεσε βασικό παράγοντα της οικονομικής ζωής της περιοχής. Κατέχει την πρώτη θέση στην αγορά του ανθρακούχου φυσικού μεταλλικού νερού, ελέγχοντας το 58% της συγκεκριμένης αγοράς. Είναι η πέμπτη μεγαλύτερη εταιρεία συνολικά στον κλάδο του εμφιαλωμένου νερού και έχει ενεργητικό 15 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, είναι από τις λίγες εταιρείες του κλάδου που δεν έχει δανειακές υποχρεώσεις. Συνεπώς, αποτελεί ευκαιρία για τους επιχειρηματίες που θέλουν να εμπλακούν ή να επεκταθούν στον τομέα του ανθρακούχου και εμφιαλωμένου νερού.
Αυτός είναι και ο λόγος που Coca Cola HBC και Agrocom Group, του Ιβάν Σαββίδη, διεκδικούν το πλειοψηφικό πακέτο. Η μάχη τελευταία έχει μεταφερθεί στα δυο ξενοδοχεία που περιμένουν οι εκπρόσωποι των δύο ομίλων για να εξαγοράσουν τις μετοχές των μικροκατόχων, τις οποίες κοστολόγησαν μάλιστα στην ίδια τιμή (1 € κάθε μετοχή). Ταυτόχρονα, μαίνεται ένας πόλεμος ανακοινώσεων και διαρροών.
Ο Σαββίδης, προσπαθεί να εκμεταλλευτεί τη θέση του (πρόεδρος ΠΑΟΚ) προβάλλοντας ένα κοινωνικό πρόσωπο. Τονίζει δε τη στάση της Coca-Cola με το κλείσιμο εργοστασίων και τη μεταφορά παραγωγής στο εξωτερικό. Η Coca-Cola, πλασάρει την τεχνογνωσία της για να προσελκύσει τους μικρομετόχους, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους είναι και εργαζόμενοι στην εταιρεία.
Σε αυτές τις συνθήκες υπάρχουν παράλληλα φήμες για το ενδιαφέρον των δύο ομίλων για τις εταιρείες ύδρευσης. Η Coca Cola για την ΕΥΔΑΠ και ο Σαββίδης για την ΕΥΑΘ. Αν αληθεύουν, εξηγούν την κόντρα, αφού η Σουρωτή, με την εταιρεία και τη διαχείριση της πηγής, προσφέρει ένα πλεονέκτημα στην αγορά των εταιρειών ύδρευσης.
Σε κάθε περίπτωση, μια εταιρεία λαϊκής βάσης που αναπτύχθηκε τα προηγούμενα χρόνια δεν προφυλάχτηκε ώστε να σταθεί αυτόνομη και τώρα βρίσκεται «παιχνίδι» στα χέρια μεγάλων ομίλων στα φουαγιέ ξενοδοχείων.