Ακόμα και ο… υπουργός ζητά χαμηλότερες τιμές
Του Μάριου Διονέλλη.
Περισσότερες από χίλιες υπογραφές έχει συγκεντρώσει σε διάστημα δύο εβδομάδων, στο Ηράκλειο, η Επιτροπή κατά των αυξήσεων στα εισιτήρια του αστικού ΚΤΕΛ, καθώς κλιμακώνονται οι αντιδράσεις όχι μόνο από φοιτητικούς συλλόγους αλλά και από κοινωνικούς φορείς. Στο πλευρό των φοιτητών, οι οποίοι ξεκίνησαν τις διαμαρτυρίες, βρίσκονται πλέον το Εργατικό Κέντρο Ηρακλείου, ο Σύλλογος Τριτέκνων αλλά και οι εργαζόμενοι στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ηρακλείου, οι οποίοι επίσης πλήττονται από τα ακριβά εισιτήρια.
Σε συστάσεις προς τη διοίκηση του ΚΤΕΛ προχώρησε ακόμα και ο υφυπουργός Μεταφορών, Σπύρος Βούγιας, ο οποίος βρέθηκε στο Ηράκλειο ζητώντας από τον πρόεδρο της επιχείρησης να παράσχει μεγαλύτερες εκπτώσεις τουλάχιστον για τους φοιτητές.
Μιλούν οι πολίτες
Το αίτημα στηρίζουν και απλοί πολίτες, οι οποίοι αναγκάζονται να πληρώνουν πανάκριβα τις αστικές μετακινήσεις και οι οποίοι κατέκλυσαν και τις δύο ανοιχτές συνελεύσεις που πραγματοποίησε μέχρι σήμερα η επιτροπή. Ανακοινώσεις για το θέμα έχουν εκδώσει φορείς από όλο το Νομό Ηρακλείου, τονίζοντας τον άδικο χαρακτήρα των νέων αυξήσεων ειδικά σε μια περίοδο κρίσης, που πλήττονται οι ασθενέστερες οικονομικές τάξεις, οι οποίες αναγκάζονται να χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Χαρακτηριστική είναι η ανακοίνωση των εργαζομένων στο νοσοκομείο, οι οποίοι μεταξύ άλλων επισημαίνουν και το δυσβάσταχτο βάρος των αυξήσεων για τους μακροχρόνια ασθενείς συνταξιούχους, οι οποίοι αναγκάζονται να μετακινούνται συνεχώς από και προς το νοσοκομείο.
Ούτε βήμα πίσω από το ΚΤΕΛ
Παρά τις πιέσεις από όλες τις κατευθύνσεις, ο πρόεδρος του αστικού ΚΤΕΛ, Καλλέργος Βουλγαράκης, δηλώνει αμετακίνητος και ετοιμάζεται να εφαρμόσει τις αυξήσεις στην τιμή του εισιτηρίου, φτάνοντας στο 1,5 ευρώ για μια απλή διαδρομή μέσα στην πόλη και χωρίς μετεπιβίβαση. Μεταξύ άλλων, υποστηρίζει πως το ΚΤΕΛ είναι ιδιωτική επιχείρηση που δεν επιδοτείται, όπως συμβαίνει με τις συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, και απαντά αρνητικά στον υφυπουργό Μεταφορών, καλώντας τον να εγκρίνει επιδότηση, όπως συμβαίνει στην… πατρίδα του, τη Θεσσαλονίκη.
«Από το αστικό ΚΤΕΛ Ηρακλείου ζουν 300 οικογένειες και το κόστος της μεταφοράς αυξάνεται συνεχώς με τις αυξήσεις του πετρελαίου και του ΦΠΑ», τονίζει ο κ. Βουλγαράκης, αποκλείοντας κάθε ενδεχόμενο επανεξέτασης των τιμών των εισιτηρίων.
Έρχονται νέες κινητοποιήσεις
Από την πλευρά της, η Επιτροπή κατά των αυξήσεων δηλώνει έτοιμη να συνεχίσει τις κινητοποιήσεις, χωρίς να αποκλείονται και καταλήψεις λεωφορείων από φοιτητές, όπως έχει γίνει και στο πρόσφατο παρελθόν με μεγάλη αποδοχή από τους πολίτες, που βλέπουν να εισέρχονται ξαφνικά στο όχημα δεκάδες νέοι, απαιτώντας να συνεχιστεί το δρομολόγιο χωρίς να πληρώσει κανένας από τους επιβάτες.
Την ίδια στιγμή, η επιτροπή επιχειρεί να «ανοίξει» το ζήτημα θέτοντας προ των ευθυνών τους και όλους τους συναρμόδιους φορείς.
Η Μαρία Λατζανάκη, μέλος της Επιτροπής κατά των αυξήσεων, δηλώνει πως «ήρθε η ώρα να πάρουν θέση οι βουλευτές του Ηρακλείου αλλά και ο Δήμος, ο οποίος, σύμφωνα με το νέο νόμο του “Καλλικράτη” έχει πλέον αρμοδιότητα για τις τοπικές συγκοινωνίες στην πόλη». Παράσταση διαμαρτυρίας για τις αυξήσεις πραγματοποίησε έξω από το δημαρχείο του Ηρακλείου και το ΠΑΜΕ με συγκέντρωση και ενημέρωση των πολιτών για τις αντιδράσεις ενάντια στις ακριβές δημόσιες συγκοινωνίες.