Το άνοιγμα των σχολείων προκαλεί όπως είναι λογικό μια μεγάλη συζήτηση, τόσο διεθνώς όσο και μέσα στην ελληνική κοινωνία. Οι παράμετροι είναι πολλές, διασταυρώνονται, το ίδιο και οι εμπλεκόμενοι. Βρισκόμαστε μπροστά σε μια πρωτόγνωρη κατάσταση, η αντιμετώπιση της οποίας διεξάγεται στο έδαφος πολλαπλών συγκρούσεων και αντιπαραθέσεων. Και στο ζήτημα των σχολείων αποδεικνύεται ότι δεν είναι ο ιός καθεαυτός το πρόβλημα αλλά η ύπαρξη και η συνάντησή του με καταστάσεις, δυνάμεις και επιδιώξεις όλων των ειδών: Ζωής και θανάτου, πολιτικής επιβίωσης εξουσιών και κυβερνητικών ιεραρχήσεων, χειρισμού των υποτελών, δοκιμασίας και εμπέδωσης νέων πραγμάτων για την επόμενη μέρα. Αλλά και αναγκών, αιτημάτων, συνειδήσεων και στάσεων στις νέες αυτές συνθήκες. Το «χτύπημα» της πανδημίας είναι υπόθεση της ελληνικής κοινωνίας με τους πιο διαφορετικούς τρόπους. Το «μάθημα» της πανδημίας επίσης.

Στο αφιέρωμα αυτό προσπαθήσαμε να αναμετρηθούμε με ορισμένες βασικές πλευρές κι από διαφορετικές σκοπιές. Γράφουν οι καθηγητές Θόδωρος Αφαλωνιάτης και Τάσος Βαρούνης, ο δάσκαλος Γιώργος Κυριακού, ο παθολόγος Χριστόδουλος Δολαψάκης και ο σχολικός καθαριστής Γιάννης Παπαδόπουλος.

Σκέψεις για το άνοιγμα των σχολείων

Πραγματικοί κίνδυνοι και ιατρικά μοντέλα

Πόλεμος της μάσκας και ατομική ευθύνη

Η πανδημία και ο καημός της μόρφωσης

Σχολικοί καθαριστές και κυβερνητική προπαγάνδα

Διαβάστε επίσης από το προηγούμενο φύλλο του Δρόμου

Τα σχολεία ανοίγουν του Βύρωνα Λάμπρου

Φεντερίκο Μπερτόνι: Η διδασκαλία (και η ζωή) την εποχή του ιού

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!