Ένα χρόνιο αίτημα των κατοίκων του Αμαρουσίου -και όχι μόνο- η κατασκευή πεζογέφυρων επί της Λ. Κηφισίας, ώστε να διασχίζουν οι πεζοί τον δρόμο με ασφάλεια, αποτέλεσε για ακόμη μια φορά μέσο για να τα τσεπώσουν οι εργολαβίες και οι γνωστοί παρατρεχάμενοι.
Για την ιστορία, στο έργο που ξεκίνησε μόλις τον περασμένο χρόνο, αρχικά προβλεπόταν η κατασκευή δύο πεζογέφυρων. Τελικά, πριν από λίγους μήνες αποφασίστηκε και η κατασκευή άλλων δύο. Τα δύο αυτά έργα ανέλαβαν δύο διαφορετικές εργολαβίες. Μέχρι στιγμής έχουν πραγματοποιηθεί δύο πεζογέφυρες, η μία στο ύψος της Γούναρη και η άλλη στο ύψος των Αναβρύτων. Πριν από μια βδομάδα, στις 25 Μαρτίου, ο ΣΑΤΕ (Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ανωνύμων, Περιορισμένης Ευθύνης και Προσωπικών Τεχνικών Εταιριών) απέστειλε επιστολή στον Δήμο Αμαρουσίου θέτοντας ερωτήματα για τον τρόπο που έγινε η ανάθεση των έργων και για τη διαφάνεια των διαδικασιών, ζητώντας άμεσα την αποστολή όλων των εγγράφων που αφορούν τον διαγωνισμό.
Κι αυτό γιατί ο διαγωνισμός σχετικά με την ανάθεση των δύο τελευταίων πεζογέφυρων όχι μόνο έγινε με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, αλλά αυθημερόν με τη συμμετοχή μόνο τριών εργολαβιών τις οποίες είχε επιλέξει ο ίδιος ο δήμος. Επιπλέον, το κόστος κατασκευής ανέβηκε στα 2.700.000 ευρώ όταν οι αντίστοιχες δύο άλλες πεζογέφυρες είχαν κοστολογηθεί στα 2.050.000 ευρώ. Η έκπτωση, μάλιστα, που έκανε ο μειοδότης που ανέλαβε το έργο ήταν της τάξης του 0.6%, όταν στα δημόσια έργα, λόγω της κρίσης, δίνονται ώς και 30%-50%! Άραγε, μήπως και το πρώτο έργο με τις δύο πεζογέφυρες είναι υπερκοστολογημένο;
Συγκεκριμένα, η δημοτική κίνηση του Αμαρουσίου Κόντρα στον Καιρό αναφέρει ότι η κατασκευή του δεύτερου έργου (συνεπώς και του πρώτου) θα μπορούσε να είχε πραγματοποιηθεί με τα μισά χρήματα(!) ενώ η έκπτωση θα μπορούσε να είναι πολύ μεγαλύτερη. Επίσης, καταγγέλλει ότι τελέστηκαν αυθαίρετα κλειστοί αδιαφανείς διαγωνισμοί με τη δικαιολογία ότι οι πεζογέφυρες είναι ένα έργο που επείγει (βέβαια, για ποιο επείγον μιλάμε, όταν ήδη έχουν καθυστερήσει και παίρνουν αναβολές οι εργολαβίες από 6 ως 9 μήνες;) και ζητά την ακύρωση των διαγωνισμών αυτών και την πραγματοποίηση νέων ανοιχτών και διαφανών.
Κατερίνα Καραβία
Κι αυτό γιατί ο διαγωνισμός σχετικά με την ανάθεση των δύο τελευταίων πεζογέφυρων όχι μόνο έγινε με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, αλλά αυθημερόν με τη συμμετοχή μόνο τριών εργολαβιών τις οποίες είχε επιλέξει ο ίδιος ο δήμος. Επιπλέον, το κόστος κατασκευής ανέβηκε στα 2.700.000 ευρώ όταν οι αντίστοιχες δύο άλλες πεζογέφυρες είχαν κοστολογηθεί στα 2.050.000 ευρώ. Η έκπτωση, μάλιστα, που έκανε ο μειοδότης που ανέλαβε το έργο ήταν της τάξης του 0.6%, όταν στα δημόσια έργα, λόγω της κρίσης, δίνονται ώς και 30%-50%! Άραγε, μήπως και το πρώτο έργο με τις δύο πεζογέφυρες είναι υπερκοστολογημένο;
Συγκεκριμένα, η δημοτική κίνηση του Αμαρουσίου Κόντρα στον Καιρό αναφέρει ότι η κατασκευή του δεύτερου έργου (συνεπώς και του πρώτου) θα μπορούσε να είχε πραγματοποιηθεί με τα μισά χρήματα(!) ενώ η έκπτωση θα μπορούσε να είναι πολύ μεγαλύτερη. Επίσης, καταγγέλλει ότι τελέστηκαν αυθαίρετα κλειστοί αδιαφανείς διαγωνισμοί με τη δικαιολογία ότι οι πεζογέφυρες είναι ένα έργο που επείγει (βέβαια, για ποιο επείγον μιλάμε, όταν ήδη έχουν καθυστερήσει και παίρνουν αναβολές οι εργολαβίες από 6 ως 9 μήνες;) και ζητά την ακύρωση των διαγωνισμών αυτών και την πραγματοποίηση νέων ανοιχτών και διαφανών.
Κατερίνα Καραβία
Σχόλια