Πενταπλάσια η απώλεια εσόδων για το Δημόσιο
Έκκληση προς την κυβέρνηση να μη συμπεριληφθούν στο… μενού του τρίτου μνημονίου τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, εκφράζουν με ανακοίνωσή τους οι 161 φορείς της Κοινής Πρωτοβουλίας ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, καθώς υποθηκεύεται το μέλλον των επόμενων γενεών και ακυρώνονται οι αγώνες του συνόλου της ελληνικής κοινωνίας για τη μη εκποίηση των αναπτυξιακών υποδομών και της δημόσιας περιουσίας.
«Τέτοιες καταδικαστικές για την Ελλάδα αποφάσεις είναι αδύνατο να φέρουν την υπογραφή των προοδευτικών δυνάμεων της κοινωνίας μας. Είναι αδύνατο να μεθοδεύονται από την κυβέρνηση της Αριστεράς που μέχρι πρότινος έδινε δρακόντειες μάχες για την υπεράσπιση των κοινωνικών και ανθρώπινων δικαιωμάτων», υπογραμμίζουν, υπενθυμίζοντας παράλληλα ότι το να μην υποχωρήσει η κυβέρνηση στους διεθνείς και εγχώριους εκβιασμούς και να παραμείνει σταθερή στις προεκλογικές της δεσμεύσεις επιβάλλεται τόσο από την καθαρή εντολή της 25ης Ιανουαρίου 2015 όσο και από το ηχηρό «όχι» του δημοψηφίσματος της 5ης Ιουλίου.
Η Κοινή Πρωτοβουλία καλεί την κυβέρνηση «να μην προχωρήσει στην εκποίηση των δασών, των αιγιαλών, των υδροβιοτόπων, των περιοχών Natura, των περιφερειακών αεροδρομίων, των λιμανιών, της ΤΡΕΝΟΣΕ, του ΑΔΜΗΕ, καθώς πρόκειται περί ευθείας παραβίασης του Συντάγματος, περί υποθήκευσης των αναπτυξιακών και παραγωγικών υποδομών του λαού, περί παραχώρησης εθνικής κυριαρχίας».
Το όφελος, μάλιστα, από την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων είναι σκανδαλωδώς ανύπαρκτο, μια και η γερμανική εταιρία Fraport AG – Slentel Ltd θα πληρώσει στο Ελληνικό Δημόσιο μόνο 1,234 δισ. ευρώ, όσα είναι τα τριετή καθαρά έσοδα του κράτους από αυτά τα αεροδρόμια, εκ των οποίων τα 520 εκατ. θα κληθεί το Δημόσιο να επιστρέψει στην Ε.Ε. ως απραγματοποίητα έργα ΕΣΠΑ που ήδη τρέχουν. Την ίδια στιγμή μάλιστα που η γερμανική εταιρία διαχείρισης του Αερολιμένα Αθηνών (Hochtief) καθυστερεί να πληρώσει ΦΠΑ 1,4 δισ. στο κράτος. Ο δε ιδιώτης επενδυτής θα εισπράξει πάνω από 22 δισ. ευρώ στα 40 χρόνια της παραχώρησης…
Έντονος είναι και ο προβληματισμός της Κοινής Πρωτοβουλίας και για το ζήτημα της βιωσιμότητας των οικονομικά αδύναμων αεροδρομίων (Κάρπαθος, Ικαρία, Χίος, Νάξος, Σητεία, Σύρος, Αστυπάλαια, Κύθηρα, Κάσος, Καστελόριζο, Λέρος, Λήμνος, Μήλος, Πάρος, Σκύρος, Αλεξανδρούπολη, Ιωάννινα, Καλαμάτα), που χρηματοδοτούνταν ως τώρα από τα οικονομικά εύρωστα αεροδρόμια. Με καθαρά οικονομικούς όρους, δηλαδή, το ελληνικό κράτος θα έχει από την εν λόγω ιδιωτικοποίηση τετραπλάσια έως και πενταπλάσια απώλεια εσόδων.
Επιπροσθέτως, η νησιωτικότητα κάποιων Περιφερειών της Ελλάδας καθιστά τα αεροδρόμια άκρως αναγκαία για την ενδοπεριφερειακή κοινωνική συνοχή, την αναπτυξιακή προοπτική των νησιών και την εθνική ασφάλεια, λόγω της γεωπολιτικής θέση τους αλλά και των καταιγιστικών πολιτικών εξελίξεων σε Βαλκάνια και Μεσόγειο.
Η Πρωτοβουλία καλεί την κυβέρνηση να ακυρώσει τις επιζήμιες αυτές αποκρατικοποιήσεις, να καταργήσει το ΤΑΙΠΕΔ ή οποιοδήποτε άλλο fund επιβληθεί από τους δανειστές και να διατηρήσει τον κρατικό έλεγχο που εγγυάται την εθνική ασφάλεια και την αναπτυξιακή προοπτική του τόπου προς όφελος όλων.