του Ανδρέα Μπόμπα

Χρειάστηκαν 3,5 χρόνια στην κυβερνητική θητεία, συζητήσεις επί συζητήσεων από επιτροπές σοφών και μη, ανατροπή κάθε προεκλογικής δέσμευσης, για να παρουσιάσει ο κ. Γαβρόγλου το σχέδιο νόμου για την «αναδιάρθρωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης».

Αναρωτιέμαι αληθινά, τόση συζήτηση και τόσες σκέψεις και προτάσεις πού πήγανε; Ώστε να ξαναγυρίσουμε στους μεγαλεπήβολους σχεδιασμούς του Γεράσιμου Αρσένη και τη μετατροπή και των τριών τάξεων του Λυκείου σε φροντιστηριακά εξεταστικά κέντρα, με κεντρικό «στόχο» την «επιτυχία» και μέσα από ένα άκρως ανταγωνιστικό σύστημα στις πανελλαδικές εξετάσεις. Και μάλιστα μ’ ένα διάτρητο πλέον σύστημα συμψηφισμού σχολικών επιδόσεων και πανελλαδικής βαθμολογίας.

Ώστε ο κ. υπουργός, αλλά και ο πολιτικός φορέας που εκπροσωπεί, θεωρούν πως τους σκοπούς του Γενικού Λυκείου, δηλαδή την παροχή γενικής γνώσης και παιδείας στους έφηβους του τόπου μας, τους εξασφαλίζουν με την στοχοπροσήλωση και την βαθμοθηρία σε επιμέρους, εξειδικευμένα γνωστικά αντικείμενα, τα περισσότερα πανεπιστημιακού επιπέδου, που αποτελούν την ύλη των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων;

Έτσι ελπίζουν ότι θα προωθηθεί «η ενδυνάμωση των αξιών της ελευθερίας, της δημοκρατίας, της συλλογικότητας και της αλληλεγγύης και η διαμόρφωση συνείδησης ενεργού πολίτη»…(Από το σχέδιο νόμου, στους σκοπούς).

Τα κεφάλια μέσα από τα 15 και καθημερινό τρέξιμο χωρίς ελεύθερο χρόνο, χωρίς δυνατότητα «άλλης» σκέψης και δράσης εκτός από νεοφιλελεύθερο ανταγωνιστικό «στόχο»…

Χαράς ευαγγέλια λοιπόν για σχολάρχες της ιδιωτικής εκπαίδευσης αλλά και τους φροντιστές. Γιατί ποιος σχολάρχης θα δεχθεί ότι οι μαθητές του δεν έχουν άριστες σχολικές επιδόσεις και ποιος φροντιστής δεν θα επεκτείνει τη δράση του και στην Α’ Λυκείου;

Αλίμονο στους πληβείους των πίσω θρανίων που γι’ αυτούς θα υπάρχουν οι «σχολές χαμηλής ζήτησης»… ή οι αγορές εργασίας. Ουσιαστικά και κατά τη γνώμη μου επιχειρείται μια βάναυση και βίαιη ταξική ανακατάταξη του μαθητικού δυναμικού σε εκτός Λυκείου διεξόδους, στην αναιμική δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση ή στην ακμάζουσα ιδιωτική…

Ό,τι δεν κατάφερε ο κ. Αρβανιτόπουλος, καταργώντας τμήματα των ΕΠΑΛ, θα καταφέρει μάλλον ο κ. Γαβρόγλου, πιο εύκολα και πιο σύντομα, «αναβαθμίζοντας» την Γ’ Λυκείου.

Ας μην αγωνιούν όμως μαθητές και γονείς. Οι 16.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, που τώρα ψάχνουν καταλύματα από τα απομεινάρια της Airbnb, θα φροντίσουν για τη μόρφωση και την αγωγή των παιδιών.

* Ο Ανδρέας Μπόμπας είναι συνταξιούχος εκπαιδευτικός-πολιτικός μηχανικός

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!