Tου Ειδικού Συνεργάτη
Στην COSCO ο ΟΛΠ, στην… ουρά Θριάσιο – ΟΛΘ και λοιπά ασημικά
Με συνοπτικές διαδικασίες, ακολουθώντας κατά γράμμα τις πρακτικές των προκατόχων της και σε απόλυτη χρονική σύμπτωση με την παρουσία Τσίπρα στο Νταβός και την σχεδόν τρομακτική δήλωση «το 2016 η Ελλάδα θα καταπλήξει την παγκόσμια οικονομική κοινότητα», η κυβέρνηση με «αριστερό» πρόσημο, ολοκλήρωσε το έγκλημα της πώλησης του κεντρικού λιμανιού της χώρας.
Η μία και μοναδική προσφορά στο «διεθνή» διαγωνισμό, η ούτως ή άλλως αναμενόμενη, αυτή της Cosco, κρίθηκε ικανοποιητική από το ΤΑΙΠΕΔ του κ. Πιτσιόρλα που άλλωστε έχει παραδώσει μαθήματα στο πεδίο μάχης της κεντροαριστεράς από το 2004 ακόμη…. Και το προαναγγελθέν έγκλημα ολοκληρώθηκε.
Ο πολιτικός υπεύθυνος για τα λιμάνια, υπ. Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας ζητεί εξηγήσεις μη μπορώντας να αντιληφθεί προφανώς ότι και η υπογραφή του ιδίου θα μπει κάτω από το πωλητήριο, ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά κάνει λόγο για «προκλητικών διαστάσεων σκάνδαλο», ρίχνοντας ευθύνες στο ΤΑΙΠΕΔ -και όχι στην κυβέρνηση- και στο μεσοδιάστημα εμφανίζονται διάφοροι «λαγοί» σαν τον πρόεδρο του ΕΒΕΠ που σε έναν δικό του χωροχρόνο και αφού πουλήθηκε το λιμάνι επανέφερε την πρόταση για αγορά μετοχών του ΟΛΠ (του υπόλοιπου 7%) που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ, από τοπικούς θεσμικούς φορείς και Επιμελητήρια, ως… συμβολική κίνηση διατήρησης της σύνδεσης του επιχειρηματικού κόσμου του Πειραιά και των χρηστών ναυτιλιακών υπηρεσιών με το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρα!
Για το Λιμάνι του Πειραιά, ο Δρόμος έχει γράψει άπειρες φορές. Επαναλαμβάνει ακόμη μια. Δεν πρόκειται για επένδυση προς όφελος της χώρας. Πρόκειται για επένδυση της Cosco προς όφελος των συμφερόντων της. Το τίμημα, όπως διαμορφώνεται από τη συμφωνία, με την πώληση του 67% των μετοχών (22 ευρώ ανά μετοχή) ανέρχεται σε 280 εκατομμύρια ευρώ, αυτά και μόνο αυτά θα δοθούν άμεσα, στην τιμή αυτήν κλειδώνει η πώληση του υπόλοιπου 16% το οποίο θα δοθεί σε 5 χρόνια. Στην πραγματικότητα η COSCO θα αυτοχρηματοδοτήσει την «επένδυσή» της αφού αγοράζοντας τον ΟΛΠ θα εισπράττει τα ενοίκια τα οποία υποχρεούταν να καταβάλει η ΣΕΠ Α.Ε για τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΣΕΜΠΟ. Όσον αφορά, δε, τα περίφημα χρήματα που υποχρεούται να επενδύσει μέρος αυτών θα επιστρέψει στην τσέπη της, μέσω κοινοτικών προγραμμάτων στα οποία ήδη συμμετέχει ο ΟΛΠ.
Η δήλωση Τσίπρα την ίδια ημέρα της ανακοίνωσης της πώλησης, ότι θα «καταπλήξει τη διεθνή οικονομική κοινότητα», συνδέεται μάλλον άμεσα με το περίφημο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, καθώς μάλλον η παράταση στον διαγωνισμό για το Θριάσιο Πεδίο (το εμπορευματικό κέντρο που συνδέεται σιδηροδρομικά με τον Πειραιά) δεν ήταν και τόσο τυχαία, όπως βεβαίως τυχαία δεν είναι και όσα προβλέπει το τεύχος δημοπράτησης για το Ε/Κ στο Θριάσιο, που εκ προοιμίου αποκλείει τη συμμετοχή στη μέση ελληνική επιχείρηση του χώρου των εμπορευματικών μεταφορών, που αδυνατεί να πιάσει τα μεγέθη της… Cosco.
Δύο ημέρες πριν από την ολοκλήρωση της συμφωνίας για ΟΛΠ, ο Πιτσιόρλας από το βήμα επίσημης εκδήλωσης στη Θεσσαλονίκη προανήγγειλε τη δημιουργία φόρουμ ανοιχτού διαλόγου με παραγωγικούς φορείς της Β. Ελλάδας, για να προκριθεί και ο αντίστοιχος διαγωνισμός για τον ΟΛΘ. Στην «ουρά» του συγκεκριμένου διαγωνισμού περιμένουν τα λοιπά ασημικά και εν προκειμένω η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία επιμελώς τα τελευταία 5 χρόνια διαμελίστηκε, έκαψε το «λίπος» της σε εργαζόμενους και λειτούργησε κερδοφόρα ως ιδιωτική εταιρία, έτοιμη για τα ξένα αρπακτικά.
ΥΓ. Εκτός από την επαίσχυντη πολιτική μεταστροφή των κυβερνητικών στελεχών στο θέμα των αποκρατικοποιήσεων, τη σημαία του αγώνα στον Πειραιά υπέστειλαν και εκπρόσωποι της Αυτοδιοίκησης ή και συνδικαλιστές που νομιμοποίησαν με μια περίεργη σιωπή τις κυβερνητικές επιλογές, στοχοποιώντας τον ρόλο του ΤΑΙΠΕΔ – που ναι μεν άθλιος είναι, αλλά ακολουθεί το μεθοδευμένο έγκλημα των μνημονίων. Ας μην χύνουν κροκοδείλια δάκρυα τώρα.