Ο ΟΑΣΘ ανακοίνωσε, με τη συνυπογραφή των Θεσσαλονικέων κ. κ. Σπύρου Βούγια (Υφυπουργός Μεταφορών) και Χάρη Τσιόκα (Γ.Γ. υπουργείου Μεταφορών), τις τιμές των νέων εισιτηρίων που θα ισχύσουν από 20 Ιανουαρίου. Ο κ. Βούγιας δήλωσε ότι τα εισιτήρια του ΟΑΣΘ αυξάνονται γιατί είναι τα «…φτηνότερα σε όλη την Ελλάδα…»! Ανακοινώνεται, λοιπόν, αύξηση του βασικού εισιτηρίου από 60 λεπτά στα 80 λεπτά, δηλαδή κατά 33%, όπως ισχυρίζεται ο ΟΑΣΘ και το φερέφωνό του στην πόλη το TV 100. Να σημειώσουμε ότι είχε προηγηθεί αύξηση τον περασμένο Μάιο κατά 20% (ο αρχικός στόχος τους ήταν για 100%, οι κινητοποιήσεις όμως των πολιτών το απέτρεψαν). Η πραγματική αύξηση των εισιτηρίων φτάνει έως και το 180%, γιατί καταργείται ουσιαστικά το δικαίωμα μετεπιβίβασης.
Το προτεινόμενο εισιτήριο με δικαίωμα 2 μόνο χρήσεων σε συνεχομένη γραμμή, γίνεται 90 λεπτά. Ο συνταξιούχος από τις Συκιές που κατεβαίνει στο Μοδιάνο για να ψωνίσει φτηνά, ενώ μέχρι τώρα πλήρωνε 60 λεπτά κι είχε δικαίωμα 4 μετεπιβιβάσεων, θα πληρώνει από 20 Ιανουαρίου 80+80 =160 λεπτά. Ο κ. Βούγιας (συγκοινωνιολόγος, καθηγητής του ΑΠΘ), ο κ. Τσιόκας (θεολόγος στο επάγγελμα) και ο κ. Στεφανίδης (πρόεδρος του ΟΑΣΘ), φαίνεται ότι δεν γνωρίζουν την αριθμητική με την οποία πλέον, όλοι εμείς, υπολογίζουμε το πώς θα βγάλουμε τα έξοδα της ημέρας.
Από την Πέμπτη 30 Δεκέμβρη, άρχισαν μια σειρά κινητοποιήσεων στη Θεσσαλονίκη, με συντονισμένη δράση επιτροπών πολιτών από όλη την πόλη, με τελική κατάληξη μια μεγάλη διαδήλωση ανάμεσα στις 15 και 20 Ιανουαρίου. Στόχος μας είναι –πέρα από την ενημέρωση και τη διαμαρτυρία– να ξανανικήσουμε όπως τον περασμένο Μάιο και το Σεπτέμβριο.
Οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ, θέλουν να διατηρήσουν τα εγγυημένα κέρδη που φτάνουν τα 16.000.000 ευρώ το χρόνο, σε βάρος της κοινωνίας που αγκομαχά και ταυτόχρονα τους χρηματοδοτεί με 120.000.000 ευρώ το χρόνο!
Ο Δρόμος, στο επόμενο φύλλο θα φιλοξενήσει εκτενή οικονομοτεχνική ανάλυση για τον τρόπο διαχείρισης και λειτουργίας του ΟΑΣΘ, που θα αποδεικνύει ότι πρόκειται για το μεγαλύτερο «νόμιμο» κηφήνα του ελληνικού κράτους. Ο ΟΑΣΘ με νόμους του κράτους θα απομυζά το δημόσιο κορβανά (την τσέπη μας), ανεξαρτήτως Μνημονίου, έως ότου ολοκληρωθεί και η τελευταία επέκταση του Μετρό!
Η μάχη των ενεργών πολιτών και της κοινωνίας της Θεσσαλονίκης άρχισε ξανά ώστε να τους αναγκάσουμε να πάρουν πίσω το χαράτσι. Συντονιζόμαστε και οργανωνόμαστε για να νικήσουμε. Αν ο αγώνας των Θεσσαλονικέων συντονιστεί με τον αγώνα των Αθηναίων επιβατών κι εργαζόμενων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, θα είναι πιο αποτελεσματικός και θα έχει μεγαλύτερες πιθανότητες νίκης. Θα είναι ένα πολύ σημαντικό χτύπημα στο Μνημόνιο.
Τις αστικές συγκοινωνίες χρησιμοποιούν εκατομμύρια άνθρωποι κάθε μέρα. Η αγανάκτηση μπορεί να γίνει δύναμη νίκης με γεωμετρική πρόοδο. Να ενωθούμε στις στάσεις των λεωφορείων και του Μετρό, καθήμενοι ή όρθιοι και τότε θα καταλάβουμε πόσο δυνατοί είμαστε!
Από την Πέμπτη 30 Δεκέμβρη, άρχισαν μια σειρά κινητοποιήσεων στη Θεσσαλονίκη, με συντονισμένη δράση επιτροπών πολιτών από όλη την πόλη, με τελική κατάληξη μια μεγάλη διαδήλωση ανάμεσα στις 15 και 20 Ιανουαρίου. Στόχος μας είναι –πέρα από την ενημέρωση και τη διαμαρτυρία– να ξανανικήσουμε όπως τον περασμένο Μάιο και το Σεπτέμβριο.
Οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ, θέλουν να διατηρήσουν τα εγγυημένα κέρδη που φτάνουν τα 16.000.000 ευρώ το χρόνο, σε βάρος της κοινωνίας που αγκομαχά και ταυτόχρονα τους χρηματοδοτεί με 120.000.000 ευρώ το χρόνο!
Ο Δρόμος, στο επόμενο φύλλο θα φιλοξενήσει εκτενή οικονομοτεχνική ανάλυση για τον τρόπο διαχείρισης και λειτουργίας του ΟΑΣΘ, που θα αποδεικνύει ότι πρόκειται για το μεγαλύτερο «νόμιμο» κηφήνα του ελληνικού κράτους. Ο ΟΑΣΘ με νόμους του κράτους θα απομυζά το δημόσιο κορβανά (την τσέπη μας), ανεξαρτήτως Μνημονίου, έως ότου ολοκληρωθεί και η τελευταία επέκταση του Μετρό!
Η μάχη των ενεργών πολιτών και της κοινωνίας της Θεσσαλονίκης άρχισε ξανά ώστε να τους αναγκάσουμε να πάρουν πίσω το χαράτσι. Συντονιζόμαστε και οργανωνόμαστε για να νικήσουμε. Αν ο αγώνας των Θεσσαλονικέων συντονιστεί με τον αγώνα των Αθηναίων επιβατών κι εργαζόμενων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, θα είναι πιο αποτελεσματικός και θα έχει μεγαλύτερες πιθανότητες νίκης. Θα είναι ένα πολύ σημαντικό χτύπημα στο Μνημόνιο.
Τις αστικές συγκοινωνίες χρησιμοποιούν εκατομμύρια άνθρωποι κάθε μέρα. Η αγανάκτηση μπορεί να γίνει δύναμη νίκης με γεωμετρική πρόοδο. Να ενωθούμε στις στάσεις των λεωφορείων και του Μετρό, καθήμενοι ή όρθιοι και τότε θα καταλάβουμε πόσο δυνατοί είμαστε!
* Ο Γιώργος Θεοδωρόπουλος είναι συντονιστής των επιτροπών Ακρίβεια-STOP Θεσσαλονίκης.
Σχόλια