Από λίστα σε λίστα φαίνεται να κινείται η χρηματοδότηση των ελληνικών ΜΜΕ. Ο λόγος αυτή την φορά για τη λίστα που φαίνεται να έχει η καταρτίσει η πρεσβεία των ΗΠΑ, μέσω της οποία θα χρηματοδοτηθούν διαφημίσεις στα ελληνικά ΜΜΕ. Η εν λόγω καμπάνια θα αφορά τα success stories Ελλήνων που είτε σπούδασαν είτε σταδιοδρόμησαν στις ΗΠΑ. Μάλιστα, την ευθύνη της διανομής έχει αναλάβει η Initiative, η ίδια εταιρεία που είχε αναλάβει και τη «λίστα Πέτσα».

Η στιγμή δεν είναι τυχαία

Τα δεδομένα θα πρέπει τουλάχιστον να προβληματίσουν. Μέχρι σήμερα η ενημέρωση για την πορεία των «διαπραγματεύσεων» ανάμεσα στην κυβέρνηση και την Τουρκία περνά μόνο από «απρόοπτες» ανακοινώσεις ξένων παραγόντων και με πολλές παλινωδίες από την ελληνική πλευρά. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της τριμερούς Γερμανίας-Ελλάδας-Τουρκίας σε ότι αφορά τη γραπτή συμφωνία που τελικά υπήρξε, αλλά και την ανακοίνωση του κ. Στόλτενμπεργκ για τις τεχνικές διαπραγματεύσεις. Με δεδομένη την πίεση του ξένου παράγοντα για μια συμφωνία «διευθετήσεων» εφ’ όλης της ύλης, την προαναφερθείσα στάση της κυβέρνησης και το μασάζ που με διάφορους τρόπους επιτελείται στην κοινή γνώμη, δεν είναι καθόλου τυχαία  η επιλογή για τη χρηματοδότηση των ΜΜΕ τη στιγμή που μπαίνουμε σε νέο κύκλο διαπραγματεύσεων.

Δημοκρατία και ενημέρωση

Από την άλλη, τη δεδομένη στιγμή –και όχι μόνο– θα απαιτούσε κανείς, την αμεροληψία και ανεξαρτησία των ΜΜΕ. Είναι εξ’ άλλου αυτονόητο ότι η έγκυρη και αμερόληπτη ενημέρωση του λαού αποτελεί βασικό πυλώνα της δημοκρατίας και δεν είναι λίγες οι φορές που έχει διαπιστωθεί αυτή η έλλειψη τα τελευταία χρόνια. Έτσι θα φάνταζε λογικότερο να υπάρχουν ενστάσεις ως προς τη φύση και τη στιγμή που ξεκινάει η καμπάνια και να ζητούνται εξηγήσεις τόσο από την πρεσβεία των ΗΠΑ όσο και από την κυβέρνηση και όχι να περνάει το θέμα στα ψιλά. Ωστόσο, όχι μόνο δεν φαίνεται να ενοχλεί η συγκεκριμένη κίνηση αλλά είναι και καλοδεχούμενη, με μοναδικό μελανό σημείο όσους δεν πήραν ό,τι πιστεύουν –από ότι φαίνεται–- ότι τους αναλογεί.

Συστήματα διανομής

Τυχαία δεν είναι άλλωστε και η ανάθεση της διανομής για τη συγκεκριμένη καμπάνια. Η αμερικανικών συμφερόντων πολυεθνική Initiative έχει αποδείξει στην πράξη ότι έχει όλη την τεχνογνωσία για να βοηθήσει ορισμένα πουλάκια να κελαηδήσουν ή και όχι. Έπειτα από τον μποναμά της «λίστας Πέτσα» η επιλογή της συγκεκριμένης εταιρείας είναι χαρακτηριστική, ως προς τις προθέσεις της πρεσβείας. Τόσο στον Τύπο όσο και συνολικότερα όπου υπάρχουν καλοθελητές υπάρχουν και οι μηχανισμοί για να τους συντηρούν. Ωστόσο, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι όπως και η προηγούμενη διανομή δεν ήταν αποτέλεσμα λάθους έτσι δεν θα είναι και αυτή.

Ι.Κ.

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!