Αφεντικά υπό κράτηση. Το Φαρκ θα ξαναδοκιμάσει. Υπολειτουργεί η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία
Αφεντικά υπό κράτηση
Πάνω από 100 εργάτες σε ξυλοβιομηχανία στο Χουιζχού κρατούν πέντε διευθυντικά στελέχη για πέντε μέρες, ώστε να εξασφαλίσουν πως τα καθυστερούμενα 1,2 εκατομμυρίων γουάν (150 χιλιάδες ευρώ) θα αποδοθούν στους εργαζόμενους. Τα πέντε στελέχη από το μητρικό εργοστάσιο της Σαγκάης επισκέφθηκαν την ξυλοβιομηχανία στο Χουιζχού μετά από αλλαγή ιδιοκτησίας, και οι εργάτες φοβήθηκαν μήπως το εργοστάσιο κλείσει ή απολυθούν χωρίς να πληρωθούν. Το περιστατικό έρχεται μια εβδομάδα μετά από αντίστοιχη κράτηση ενός αμερικανού επιχειρηματία σε φαρμακοβιομηχανία στη Σαγκάη.
Το κλείσιμο εργοστασίων που αφήνουν πίσω του απλήρωτους εργάτες είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο πρόβλημα στην Κίνα. Το 2012, σύμφωνα με το υπουργείο Ανθρώπινων Πόρων, οι Αρχές έλαβαν παράπονα από 6,2 εκατομμύρια εργάτες για 20 δισ. απλήρωτα γουάν, δηλαδή περίπου 400 ευρώ ανά εργάτη με κατώτατο μηνιαίο μισθό τα 100 ευρώ.
Το Φαρκ θα ξαναδοκιμάσει
Έντεκα χρόνια μετά την απαγόρευσή της η Πατριωτική Ένωση που πρόσκειται στο κολομβιανό αντάρτικο Φαρκ ξανα-νομιμοποιήθηκε αφού το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο αποφάνθηκε ότι το 2002 που δεν κατέβηκε με υποψήφιους στις εκλογές είχε πέσει θύμα κρατικής τρομοκρατίας. Κάλλιο ποτέ παρά αργά; Όταν το Φαρκ είχε επιχειρήσει να δοκιμάσει τη νόμιμη πολιτική δράση στη δεκαετία του ’90, τουλάχιστον 3.000 στελέχη του δολοφονήθηκαν από παρακρατικές και παρα-στρατιωτικές ομάδες, ανάμεσά τους και υποψήφιοι πρόεδροι της Δημοκρατίας. Τώρα εν μέσω νέων διαπραγματεύσεων για ειρήνευση που διεξάγονται στην Κούβα, το Φαρκ θα ξανα-δοκιμάσει. Καλή δύναμη και τύχη…
Υπολειτουργεί η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία
Το 2013 θα είναι η χειρότερη χρονιά των τελευταίων 30 χρόνων για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Από το 2000 ως το 2010 πωλούνταν κατά μέσο όρο 14,7 εκατομμύρια αυτοκίνητα το χρόνο ενώ για το 2013 προβλέπεται να πουληθούν μόνο 11,9 εκατομμύρια, πτώση επιπλέον 10% από 17% πέρσι, και την τρέχουσα δεκαετία προβλέπεται να μείνουν απούλητα 24 εκατομμύρια, που αντιστοιχούν σε απραγματοποίητη αξία 312 δισεκατομμυρίων ευρώ. 58 από τις 100 μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες πρόκειται να έχουν ζημίες φέτος αφού δουλεύουν κάτω από το κρίσιμο 75-80% της δυναμικότητάς τους. Πιο βαριά χτυπημένη είναι η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία με μέσο όρο αξιοποίησης 46% της δυναμικότητάς της. Στη Γαλλία είναι 62% και στην Ισπανία 67%, ενώ η Γερμανία δουλεύει ελαφρώς λίγο πάνω από το κρίσιμο όριο.