Της Μυρσίνης Αθανασιάδου *

Λόγω Mνημονίου θα υπάρξει μεγάλη περικοπή των δαπανών των Σχολικών Επιτροπών.

Έχουν ήδη ειδοποιηθεί οι διευθυντές των σχολείων, ότι οι περικοπές για τις λειτουργικές ανάγκες θα φθάσουν το 30% μέχρι και 50%. Αυτές οι μειώσεις θα είναι καταστροφικές, όταν οι ανάγκες είναι πολλές: θέρμανση, ύδρευση, τηλέφωνα, επισκευές, χαρτικά είδη, καλλωπισμός των κτιρίων.
Μάλιστα, αν αναλογιστούμε ότι μέχρι σήμερα το ήμισυ των δημοτικών παροχών επαρκούσε για την πληρωμή μόνο του φυσικού αερίου ή του πετρελαίου, είναι κατανοητό ότι με τις περικοπές κατά 50% τα σχολεία θα προμηθεύονται μόνο την καύσιμο ύλη τους (και ίσως ούτε κι αυτή), λαμβανομένου υπ’ όψιν και του ψυχρού χειμώνα της Βόρειας Ελλάδας.
Αλλά τα σχολεία έχουν ανάγκη και φωτοτυπικών, γραφικής ύλης, πρέπει να επισκευάσουν τηλεοράσεις, υπολογιστές, video, τζάμια, κουφώματα. Ακόμα από το σχολείο αρχίζει ο πολιτισμός και η αισθητική παιδεία, άρα είναι αναγκαία τα καλαίσθητα κτίρια, φρεσκοβαμμένα, με κάποιους πίνακες στους τοίχους, με γλάστρες στους διαδρόμους. Πώς να προγραμματιστεί, όμως, ένας τέτοιος εξωραϊσμός, απαραίτητος, για να μάθουν οι νέοι άνθρωποι να επιζητούν το αισθητικά ωραίο, αλλά και να μην ωθούνται σε καταστροφές; Το υπουργείο εναποθέτει την κάλυψη των όποιων λειτουργικών εξόδων στους γονείς ή τους χορηγούς, όπως αφήνει να διαφανεί στην εγκύκλιο για την «αυτοαξιολόγηση». Αλλά όσο και αν θέλει να συνεργαστεί ο σύλλογος γονέων, δεν έχει τις ίδιες δυνατότητες στα λεγόμενα ακριβά σχολεία και σ’ αυτά των υποβαθμισμένων περιοχών. Έπειτα, οι γονείς, παρ’ όλο που δεν έχουν καμία υποχρέωση να αντικαθιστούν τις υποχρεώσεις της Πολιτείας, είναι σε δεινότερη θέση σήμερα, λόγω των οικονομικών σχεδιασμών της κυβέρνησης και των εξωελλαδικών συμμάχων της. Η άλλη λύση που προτείνει το υπουργείο είναι οι περίφημες χορηγίες που δεν συνάδουν με τη συνταγματικά κατοχυρωμένη δημόσια δωρεάν παιδεία. Και είναι τελείως αναξιοπρεπές να καταντά ο διευθυντής του σχολείου επαίτης και παρατρεχάμενος της ιδιωτικής πρωτοβουλίας.
Είναι επόμενο, λοιπόν, το προσεχές φθινόπωρο να είναι θερμό για τα σχολεία. Οι επιπτώσεις του Μνημονίου και του εκπορευομένου από αυτό «Καλλικράτη» θα είναι ορατές σε όλους τους εμπλεκομένους στην εκπαιδευτική διαδικασία, εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονιούς. Και για να στεφθούν από επιτυχία οι αγώνες τους, πρέπει να είναι συντονισμένοι.

* Η Μυρσίνη Αθανασιάδου είναι εκπαιδευτικός

 

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!