του Γιάννη Σχίζα

Η απόφαση για την κοπή 900 στρεμμάτων δένδρων στα περίχωρα του Βερολίνου, στην πόλη Gruenheide, δεν ήταν ασήμαντη, αν ληφθεί υπόψη ότι το πυκνοκατοικημένο Βερολίνο έχει ανάγκη από έναν «πράσινο πνεύμονα» αναψυχής. Όμως είχε τη σύμφωνη γνώμη όλων των κομμάτων της γερμανικής βουλής, η δε έκδοσή της πήρε ελάχιστο χρόνο… Το Ανώτερο Διοικητικό Δικαστήριο του Βερολίνου-Βραδεμβούργου απέρριψε τις προσφυγές δυο περιβαλλοντικών οργανώσεων και έδωσε τη συγκατάθεσή του στην Tesla –αμερικανική βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων και άλλων συστημάτων «που θα διευκολύνουν τη μετάβαση σε μια ενεργειακή αειφορία»– να συνεχίσει την αποψίλωση δάσους για τη κατασκευή ενός νέου εργοστασίου της. H επιχείρηση αυτή ανήκει στον Ίλον Μασκ (γνωστό από τις διαστημικές του επιδόσεις) και προσδοκά να κερδοσκοπήσει από τη μετάβαση της οικονομίας στις ήπιες μορφές ενέργειας. Μέχρι στιγμής πάντως, τα αυτοκίνητα της Tesla θεραπεύουν κυρίως τα πολυτελή γούστα, παρά το γεγονός ότι ο ίδιος ο Ίλον Μάσκ δήλωσε ότι ενδιαφέρεται να καλύψει και πιο λαϊκές ανάγκες…

Σε ό,τι αφορά την αποψίλωση του δάσους της Gruenheide, οι Πράσινοι δήλωσαν ότι «έχουμε ανάγκη από την Tesla, (αυτή) είναι μια καλή είδηση για τη Γερμανία»…

Η υπόθεση έδειξε την προσαρμογή της δικαστικής εξουσίας στη πολιτική βούληση. Όμως η πιο ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια έγκειται στη στάση των Πρασίνων, οι οποίοι ελέγχονται για πολλά και διάφορα ατοπήματα – μεταξύ των άλλων για την εγκατάσταση ανεμογεννητριών επί χερσαίου εδάφους. Σε ό,τι αφορά την αποψίλωση του δάσους της Gruenheide διεμήνυσαν, διά στόματος του ηγετικού στελέχους τους Τζεμ Έζντεμιρ, ότι «έχουμε ανάγκη από την Tesla, (αυτή) είναι μια καλή είδηση για τη Γερμανία»… Οι Πράσινοι, παρά το πλευρόν της βιομηχανίας, καταγράφουν με απόλυτη συνέπεια μια πορεία κεντρώου κόμματος. Βέβαια ο τουρκικής καταγωγής Τζεμ Έζντεμιρ τόνισε ότι πρέπει να τηρηθούν όλα τα προβλεπόμενα κριτήρια, που δεν είναι λίγα: σύμφωνα με το γερμανικό περιβαλλοντικό δίκαιο, η Tesla πρέπει να σταματήσει την υλοτομία των δένδρων μεταξύ Μαρτίου και φθινοπώρου, κατά τη διάρκεια της αναπαραγωγικής περιόδου της άγριας πανίδας της περιοχής. Πρέπει επίσης να διαφυλάξει είδη όπως τα μυρμήγκια και οι νυχτερίδες, να κρεμάσει 400 φωλιές πουλιών επειδή λόγω της αποδάσωσης θα καταστραφούν οι φωλιές τους, κ.ο.κ.

«Tesla εδώ; Όχι, ευχαριστώ!» και «Αποδάσωση για χάρη μιας αυτοκινητοβιομηχανίας – Είναι κι αυτή μια πολιτική των Πράσινων!» γράφουν τα πλακάτ των κατοίκων της Gruenheide και περιβαλλοντικών ακτιβιστών, οι οποίοι αντιτίθενται στην Tesla και στο πολιτικό και δικαστικό σύστημα που αποφασίζει υπέρ της.

Η απόρριψη της προσφυγής της περιβαλλοντικής οργάνωσης «Πράσινος Σύνδεσμος του Βραδεμβούργου» (που ονοματίζεται «μικρή» από τη δημοσιογραφική γραφίδα…) απέχει ελάχιστα από τη τελική λύση του προβλήματος, γύρω από το οποίο συντονίζονται και (μυξο)κλαίνε περί καταστροφής της γερμανικής βιομηχανίας(!) διάφοροι πολιτικοί και οικονομικοί αστέρες της χώρας… Πάντως η Tesla δεν έχει ακόμη λάβει την τελική οικοδομική άδεια για τη θεμελίωση των κτιριακών εγκαταστάσεων, ενώ κατά δεύτερο λόγο είναι αντιμέτωπη με τους Γερμανούς που ενδιαφέρονται για το περιβάλλον – και συγκεκριμένα με την οργάνωση «Πειρατές των Δέντρων», που δήλωσε ότι θα καταλάβει την επίδικη έκταση…

Το θέμα της αποψίλωσης του δάσους του Gruenheide συσπειρώνει τις «μικρές» αλλά αποφασιστικές αντιστάσεις διαφόρων ομάδων στη Γερμανία. Από την άλλη πλευρά, οι Πράσινοι βρίσκονται σε δύσκολη θέση: ήδη στην περίπτωση των ανεμογεννητριών έχουν να αντιμετωπίσουν την επιχειρηματολογία των αντίθετων «πράσινων» οργανώσεων, απέναντι στην οποία επιστρατεύουν μόνο ένα επιχείρημα – και συγκεκριμένα αυτό της κλιματικής αλλαγής. Λες και η κλιματική αλλαγή εξαρτάται από έναν μόνο παράγοντα…

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!