Η έξοδος του Πάσχα πονοκέφαλος για την «τρόικα» των αυτοκινητοδρόμων
Ενόψει της μεγάλης εξόδου, η κυβέρνηση θέλει να ανακόψει το κύμα Δεν Πληρώνω. Έτσι, μαζί με το μαστίγιο που είναι η σκλήρυνση της στάσης στους σταθμούς διοδίων, ρίχνει και το επικοινωνιακό… καρότο. Αλλά οι οδηγοί εμπιστεύονται περισσότερο τα μάτια τους από τα λόγια του κάθε Ρέππα, Μαγκριώτη και λοιπών συγγενών. Η επιβολή της «συμφιλίωσης των πολιτών με τους αυτοκινητόδρομους», που με κάθε μέσο επιδιώκει η κυβέρνηση, δεν θα είναι εύκολη υπόθεση.
Χαριστικών συμβάσεων συνέχεια…
Εδώ βρίσκεται και η ουσία των προτάσεων της κυβέρνησης. Προσπαθώντας να αντιμετωπίσει το «σκεπτικισμό των τραπεζών», δηλαδή τον ωμό εκβιασμό τους ότι θα πάψουν -πράγμα που σε μεγάλο βαθμό έχουν ήδη κάνει- τις χρηματοδοτήσεις ανακοίνωσε την πρότασή της για άμεση παροχή εγγυήσεων ύψους 500 εκ. ευρώ προς τις τράπεζες. Αυτά για να λαδωθεί η μηχανή. Για να χορτάσει, όμως, το αχόρταγο πολυεθνικό κεφάλαιο, η κυβέρνηση προτείνει την απόσυρση του Ελληνικού Δημοσίου από τα μελλοντικά ποσοστά του από τα έσοδα των διοδίων και την χορήγηση των εν λόγω κεφαλαίων είτε για τη διασφάλιση της χρηματοδότησης και ως εγγυήσεις προς τις τράπεζες, είτε για την κάλυψη του κρατικού χρέους, είτε ως αντιστάθμισμα για τη μείωση των διοδίων που προαναφέραμε. Για το λόγο αυτό έχει προβλεφθεί η δημιουργία μιας εταιρίας ειδικού σκοπού με τίτλο Ελληνικοί Αυτοκινητόδρομοι, όπου θα παραχωρηθεί το σύνολο των δικαιωμάτων του Δημοσίου από τα μελλοντικά διόδια.
* Ο Νίκος Νούλας είναι μέλος του Πανελλαδικού Συντονιστικού Επιτροπών Αγώνα κατά των Διοδίων