Σοβαρές καταγγελίες απευθύνει το Σωματείο Εργαζομένων στις Ταχυμεταφορικές εταιρίες (ΣΕΤΤΕΑ) κατά της διοίκησης της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Υπαλλήλων, γιατί με τους χειρισμούς της δεν έχει προωθήσει την υπογραφή κλαδικής σύμβασης εργασίας στον κλάδο ταχυδρόμησης-ταχυμεταφοράς.

Το σωματείο που είναι καρπός οργάνωσης ενός ιδιαίτερα επισφαλούς κλάδου εργαζομένων, ξεκίνησε από αρκετά νωρίς τη συζήτηση για την υπογραφή κλαδικής σύμβασης. Μάλιστα, η διεκδίκηση υπογραφής ξεχωριστής σύμβασης για τον κλάδο, έγινε κοινό αίτημα όλων των πρωτοβάθμιων σωματείων του κλάδου, πλην ενός. Να σημειωθεί ότι μέχρι τώρα οι εργαζόμενοι στις επιχειρήσεις αυτές καλύπτονται από την πολύ γενική σύμβαση της Παροχής Υπηρεσιών, την οποία υπογράφει η ΟΙΥΕ. «Η κατάθεση της κλαδικής σύμβασης από το σωματείο μας έγινε γιατί πιστεύαμε και πιστεύουμε πως οι συνθήκες στον κλάδο μας είναι υπερώριμες για να υπογραφεί σύμβαση», αναφέρει η σχετική ανακοίνωση του σωματείου. Και συνοψίζει σε τρεις λόγους αυτή την αναγκαιότητα: «Πρώτον την κερδοφορία των εταιριών ταχυδρόμησης-ταχυμεταφοράς ακόμα και μέσα στην “κρίση”, δεύτερον από την εφαρμογή θεσμικού πλαισίου που θα αφορά τα franchise και τις ειδικότητες στον κλάδο μας, πολύ περισσότερο τώρα που oι εταιρίες ταχυδρόμησης-ταχυμεταφοράς εμφανίζονται να διεκδικούν κομμάτι της πίτας των ΕΛΤΑ-ταχυμεταφορές όσο και των ΕΛΤΑ σε συνθήκες απελευθέρωσης της ταχυδρομικής αγοράς, τρίτον στον ικανοποιητικό βαθμό συνδικαλιστικής οργάνωσης των εργαζομένων του κλάδου σε πανελλαδικό επίπεδο, λαμβάνοντας υπ’ όψιν πάντα την κρίση του συνδικαλιστικού κινήματος, που οφείλεται στα ξεπουλήματα που οι “ηγεσίες” του έχουν διαπράξει». Παρ’ ότι, λοιπόν, από τον Ιανουάριο κατατέθηκε σχέδιο σύμβασης στην Ομοσπονδία για να το προωθήσει προς υπογραφή με την εργοδοτική οργάνωση, η οποία με τη σειρά της την προώθησε τον Απρίλιο στον ΟΜΕΔ, η συζήτηση δεν προχώρησε γιατί η εργοδοτική οργάνωση απάντησε με έγγραφό της στον ΟΜΕΔ, ότι έχει περιπέσει σε… αδράνεια.
Εδώ έρχεται η καταγγελία του ΣΕΤΤΕΑ για τη στάση της Ομοσπονδίας, αφού από τις 27/4 που υπάρχει η απάντηση των εργοδοτών μέχρι πρόσφατα «η ΟΙΥΕ για λόγους που δεν γνωρίζουμε μέχρι και σήμερα, δεν μας ενημέρωσε ούτε επίσημα, ούτε ανεπίσημα, παρ’ όλο που συνεχώς το σωματείο ρωτούσε για την πορεία της σύμβασης». Τι απαντά η ΟΙΥΕ στη δημόσια αυτή καταγγελία του σωματείου-μέλους της; «Η Ομοσπονδία σάς είχε προειδοποιήσει, έντονα, για τον κίνδυνο να μην υπάρξει Συλλογική Σύμβαση στον κλάδο σας, λόγω των πληροφοριών που υπήρχαν για την προβληματική κατάσταση στην οποία είχε περιέλθει ο σύνδεσμος των εργοδοτών», γράφει σε επιστολή της προς το ΣΕΤΤΕΑ, που την κοινοποιεί και ευρύτερα. Και παρακάτω: «Παρά τις συστάσεις μας, πείσατε και τα υπόλοιπα σωματεία να προχωρήσει η διαδικασία για σύναψη ξεχωριστής κλαδικής σύμβασης». Όσο για την… ταμπακιέρα – τη μη έγκαιρη ενημέρωση, η ΟΙΥΕ γράφει: «Ψεύδεστε, γιατί από τον Απρίλιο έως σήμερα επανειλημμένα σας είχαμε ενημερώσει προφορικά για την πορεία της υπόθεσης», και σε άλλο σημείο: «…Επιπλέον, το δικό σας σωματείο είναι αυτό το οποίο ποτέ δεν απηύθυνε έγγραφο στην Ομοσπονδία μας, ζητώντας να ενημερωθεί».
Και μόνο το ύφος τής αφ’ υψηλού απάντησης μιας Ομοσπονδίας προς ένα σωματείο-μέλος της αρκεί για να γίνει κατανοητό αυτό που καταγγέλλουν οι συνδικαλιστές του χώρου των ταχυμεταφορών, οι οποίοι έχουν δώσει σοβαρούς αγώνες στα δύο χρόνια ύπαρξης αυτού του κλαδικού σωματείου: «Οι χειρισμοί της ΟΙΥΕ, σε σχέση με την σύμβαση του κλάδου μας, είναι μια ακόμα περίπτωση που βοηθά στην απαξίωση της συνδικαλιστικής δράσης που οφείλεται στη δικαιολογημένη κρίση εμπιστοσύνης που δείχνουν οι εργαζόμενοι στα συνδικάτα».  Όσο αφορά την ουσία της υπόθεσης, το ΣΕΤΤΕΑ καλεί την Ομοσπονδία να προχωρήσει τη διαδικασία της σύμβασης στον ΟΜΕΔ μονομερώς και έχει ζητήσει και τη συμπαράσταση πρωτοβάθμιων σωματείων.             

Γ.Κ.

 

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!