Νέο πογκρόμ ομαδικών απολύσεων σε όλες τις εταιρίες του Ομίλου της Olympic Air (Ο.Α.), καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι του ίδιου του Ομίλου και το Συνδικάτο των Εργαζομένων στις Εταιρίες του Αεροδρομίου της Αθήνας (ΣΕΕ-ΔΑΑ), επισημαίνοντας ότι η διοίκηση έχει προχωρήσει σε μαζικές απολύσεις είτε πληρωμάτων της Olympic Air, είτε εργαζομένων της Olympic Handling, ως απόρροια του ιδιότυπου ολιγοπωλίου που έχουν στήσει η Ο.Α. και η Aegean.
Μάλιστα το καμπανάκι του κινδύνου χτύπησε την προηγούμενη εβδομάδα και για την Olympic Catering, καθώς ο διαγωνισμός που είχε προκηρύξει η Ο.Α. για την αεροτροφοδοσία της ανέδειξε «νικητή» της κούρσας την Newrest (εταιρία συνεργαζόμενη με την Aegean) και όχι την Olympic Catering. Η διοίκηση παρουσίασε στους εργαζόμενους την… πρότασή της, που περιλαμβάνει δεκάδες απολύσεις, ενώ μικρό ποσοστό των ήδη εργαζόμενων θα απορροφηθεί (χωρίς σαφείς δεσμεύσεις βέβαια) σε άλλα τμήματα της –υπό διάλυση– εταιρίας. Ο αναπληρωτής γενικός γραμματέας του ΣΕΕ-ΔΑΑ, Δημήτρης Μπόζας, μιλά στον Δρόμο για την κατάσταση στο αεροδρόμιο και για τον «ματωμένο γάμο» των δύο αεροπορικών εταιριών.

Αναλύστε μας την έννοια του «ματωμένου γάμου» O.A.-Aegean για την οποία κάνετε λόγο στις ανακοινώσεις σας.
Σε ό,τι αφορά τον χαρακτηρισμό που έχουμε αποδώσει στην επικείμενη συγχώνευση των δύο αεροπορικών εταιριών, ότι πρόκειται για έναν «ματωμένο γάμο», αυτόν τον επιβεβαιώνουν με τον τραγικότερο τρόπο οι εκατοντάδες απολύσεις που έχουν γίνει στις δύο εταιρίες και ιδιαίτερα στην Olympic Air, προκειμένου να γίνει ελκυστικότερο προϊόν για τον επόμενο αγοραστή.
Είναι κοινό μυστικό ότι η διοίκηση της Olympic Air υλοποιεί την ατζέντα που έχει επιβάλει ο μελλοντικός ιδιοκτήτης της Ο.Α., κ. Βασιλάκης. Η ατζέντα είναι γραμμένη με το αίμα των συναδέλφων που απολύθηκαν ή που πρόκειται να απολυθούν και που μεταξύ άλλων προβλέπει την εξόντωση των συνδικαλιζομένων συναδέλφων και των πρωτοπόρων εργαζομένων. Και η ατζέντα θέλει μόνο μία αεροπορική εταιρία, ένα handling/ground service και ολοκληρώνεται με ένα catering.
Αυτά σε ό,τι αφορά τα εργασιακά. Σε ό,τι αφορά την κοινωνία, θα δημιουργηθεί μονοπώλιο στις αερομεταφορές. Ποιος θα εγγυηθεί προσιτά ναύλα σε επιβάτες και υπηρεσίες, όταν θα διαμορφώνει ένας την αγορά;

Ύστερα από το απαράδεκτο περιστατικό να απολυθεί εργαζόμενος στην Ο.Α. Handling επειδή έπινε νερό στην πίστα τον περασμένο Σεπτέμβρη, πώς διαμορφώνεται το εργασιακό κλίμα στο αεροδρόμιο;
Ανέκαθεν το εργασιακό κλίμα στο αεροδρόμιο χαρακτηριζόταν από «τρομοκρατία» πολύ πριν από τα μνημόνια και πολύ πριν η αποθράσυνση των εργοδοτών γίνει πολιτικά αποδεκτή από τις κυβερνήσεις. Παρ’ όλα αυτά στο αεροδρόμιο υπάρχει πολυετής συνδικαλιστική παράδοση, καθώς τουλάχιστον ένα 80% των εργαζομένων έχει συνδικαλιστεί στο Συνδικάτο Εργαζομένων, το οποίο προσπαθεί καθημερινά για την ανάδειξη των εργασιακών προβλημάτων και την αναγωγή τους σε πολιτικά αιτήματα. Η ενωτική δράση μας, μας έχει καθιερώσει στις συνειδήσεις των εργαζομένων, ενώ το πόσο μας φοβούνται αποδεικνύεται και από τις επιθέσεις της εργοδοσίας. Εμείς θα συνεχίσουμε να παλεύουμε καθημερινά για τη δημιουργία ενιαίου συνδικαλιστικού μετώπου με «σημαία» την πάλη για Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, χωρίς απολύσεις και περικοπές σε μισθούς και δικαιώματα. Ενός μετώπου που θα αντιμετωπίσει παράλληλα την πώληση του ποσοστού που κατέχει το ελληνικό Δημόσιο στο «Ελ. Βενιζέλος», κάτι που θα «πληρώσουν» αναπόφευκτα οι εργαζόμενοι.

Μιλάτε για πογκρόμ απολύσεων στον Όμιλο. Πόσο σχετίζεται αυτό με την πρόσφατη ακύρωση ζωτικών δρομολογίων προς Ηράκλειο-Ρόδο-Θεσσαλονίκη;
Σαφώς απόρροια της σκόπιμης απαξίωσης της εταιρίας είναι οι απολύσεις. Όμως αν λέγαμε «ε, τώρα που έπεσε η δουλειά θα γίνουν και απολύσεις», θα παίζαμε το παιχνίδι τους.
Εμείς, ως εργαζόμενοι στον Όμιλο και ως Συνδικάτο, ρωτάμε γιατί «παραδόθηκαν» στον ανταγωνιστή τα εν λόγω δρομολόγια από τη στιγμή που είχαν υψηλή πληρότητα και γιατί δεν κινήθηκαν όπως έπρεπε τα υπουργεία Μεταφορών, Ανάπτυξης και Εργασίας.
Πόση βάση έχουν οι φημολογούμενες απολύσεις και στην Olympic Catering;
Οι εξελίξεις με τον διαγωνισμό που δόθηκε στη Newrest μούδιασαν τον κόσμο, που δεν περίμενε τέτοια εξέλιξη και τόσο γρήγορα, αλλά είμαι πεισμένος πως στο τέλος θα επιδείξουμε τον χαρακτήρα που δείξαμε πριν από 2 χρόνια, όταν χωρίς καμία προηγούμενη εμπειρία πραγματοποιήσαμε 48ωρη απεργία με πολυπληθείς απεργιακές φρουρές.
Μία ακόμα παράμετρος του «ματωμένου γάμου» είναι και η απειλή του δικαιώματος στην εργασία για δεκάδες συναδέλφους μου στο handling, που ήδη τους κοινοποιήθηκε πως τα δεσμευτικά συμβόλαια που έχουν συναφθεί με μεγάλες εταιρίες όπως οι British Airways, Royal Jordanian και Air China και που λήγουν στις 31/12, θα γίνει προσπάθεια ώστε να λυθούν πριν από τη λήξη τους. Δεν είναι μόνο ότι ως handlers μένουμε χωρίς αντικείμενο λόγω έλλειψης μεγάλου πελάτη, αλλά είναι και η αποστροφή που εμφανίζουν τα golden boys του ομίλου σε ό,τι αφορά την αεροπορική δραστηριότητα. Σε σημείο μάλιστα που να αναρωτιέμαι αν η Olympic Air έφυγε ή την έδιωξαν σκόπιμα…

Μ.Ε.

Ευθύνες κυβέρνησης – Ε.Ε.
Σε ανακοίνωσή του το ΣΕΕ-ΔΑΑ επισημαίνει πως:
• «Κανένας από την κυβέρνηση δεν μπορεί να κλείνει τα μάτια μπροστά στον εργασιακό μεσαίωνα που δημιουργείται στο «Ελ. Βενιζέλος». Κανένας δεν μπορεί να εφησυχάζει για το τι μπορεί να επακολουθήσει και στην Aegean , αν τελικά εγκριθεί από την Ε.Ε. η εξαγορά της Ο.Α.»
•  «Άραγε η Κομισιόν όταν εξετάζει αν εφαρμόζονται οι κανόνες ελεύθερου ανταγωνισμού στην προκειμένη περίπτωση, εξετάζει και το κοινωνικό προφίλ της εταιρίας, ή οι επικρατούσες εργασιακές συνθήκες, οι συνεχείς παραβιάσεις της εργατικής νομοθεσίας, το κλίμα τρομοκρατίας και αποτροπής της συνδικαλιστικής δράσης, είναι παράπλευρες απώλειες μπροστά στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων του κεφαλαίου;».

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!