«Για λίγο χρονικό διάστημα θεσπίστηκαν 3 επιπλέον δρομολόγια που ήταν δωρεάν αλλά μετά διακόπηκαν. Επίσης, mini bus ή επιδοτούμενο εισιτήριο παρά την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου και τη σύμβαση που υπόγραψε με τα ΚΤΕΛ δεν είδαμε ποτέ στην πόλη μας. Αντίθετα, είδαμε δρομολόγια που δεν ήταν κερδοφόρα για τα ΚΤΕΛ Α.Ε. να αραιώνουν και τις τιμές των εισιτηρίων να παίρνουν την ανηφόρα μέσα σε ένα χρόνο. Ως δήμαρχος τον Ιούλη του 2009 είχατε δηλώσει ότι έχετε βρει 3 mini bus δωρεάν από μια δ/νση της Ε.Ε., αλλά ποτέ δεν τα είδαμε», ανέφερε ο εκπρόσωπος των κατοίκων.
Στην απάντησή του ο δήμαρχος Ηρακλείου Γ. Κουράκης τόνισε πως έχει ήδη στείλει επιστολή διαμαρτυρίας στην υπουργό Εργασίας Λ. Κατσέλη όταν εκείνη ανακοίνωσε εκπτώσεις 50% στα εισιτήρια για τους ανέργους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Όπως είπε ο κ. Κουράκης, δίνοντας μάλιστα στη δημοσιότητα τη σχετική επιστολή, διαμαρτυρήθηκε σε έντονο ύφος στην κ. Κατσέλη τονίζοντας πως η σχετική απόφαση εφόσον δεν περιλαμβάνει και τις άλλες μεγάλες πόλεις κατατάσσει τους πολίτες σε προνομιούχους και μη. Ο κ. Κουράκης ωστόσο, αρνήθηκε να δώσει πιο συγκεκριμένες απαντήσεις για το αν προτίθεται να κάνει οποιαδήποτε παρέμβαση για την ανατροπή των υπέρογκων αυξήσεων στα αστικά εισιτήρια.
Ένταση και διαμαρτυρίες
Στο Δημοτικό Συμβούλιο προκλήθηκε ένταση με τους κατοίκους να φωνάζουν συνθήματα και να διαμαρτύρονται πως δεν έλαβαν καμία ουσιαστική απάντηση ενώ τόνιζαν με νόημα πως ο πρόεδρος του αστικού ΚΤΕΛ, που επέβαλε τις αυξήσεις, ήταν υποψήφιος σύμβουλος με την παράταξη του δημάρχου. Σημαντική πάντως για τις ευθύνες του ΚΤΕΛ ήταν και η απάντηση του υπουργείου Υποδομών στις 19/4 προς τον βουλευτή Ηρακλείου Μ. Στρατάκη, στην οποία τονίζεται πως «με απόφαση του Δ.Σ. του συγκοινωνιακού φορέα, επιτρέπεται, κατά την κρίση του οργάνου αυτού και κατά περίπτωση, η χορήγηση δελτίων ελεύθερης κυκλοφορίας σε ειδικές κατηγορίες προσώπων για κοινωνικούς ή υπηρεσιακούς λόγους». Το γεγονός αυτό ανατρέπει το επιχείρημα της διοίκησης του ΚΤΕΛ ότι δεν αποφασίζει αυτή για τις εκπτώσεις.