«…Eπικρατεί αυτός ο φόβος για το εάν φύγουμε από το ευρώ. Θα σας πω κάτι: ο άνθρωπος που δεν έχει μία, δεν τον νοιάζει σε τι νόμισμα θα πληρωθεί…». Από τα πολλά και ενδιαφέροντα που είπε ο Σταμάτης Κραουνάκης στο in.gr

Ο γνωστός συνθέτης μίλησε για  «τσιράκια της διαπλοκής που θέλουν να δώσουν φτηνά τη χώρα στις τρεις αγκαλίτσες που περιμένουνε: Τουρκία, Γερμανία, Αμερική», ενώ δεν δίστασε να μιλήσει και για την απουσία του πνευματικού κόσμου: «Ο λόγος γι’ αυτήν είναι ένας: όλοι, λίγο έως πολύ, είχαν ένα μικρό ή μεγάλο οικονομικό συμφέρον από τα δύο μεγάλα κόμματα. Δεν τους συνέφερε να μιλήσουν με ένα συγκεκριμένο τρόπο. Υπάρχει έμμεση λογοκρισία, για λόγους μικροσυμφέροντος τις περισσότερες φορές. Δεν μιλάμε για μεγάλα ποσά….».
Στην ερώτηση αν μπορεί να υπάρξει πολιτική λύση στην κρίση, απαντά: «Ναι, με αληθινούς Έλληνες και όχι με τσιράκια της τραπεζικής χούντας» και κλείνει λέγοντας:
«Παίζουμε το παιχνίδι του ποντικού με τη γάτα. Όσο μας φοβίζουν, θα κερδίζουν. Εάν ξεφοβηθούμε, θα υπάρχουν μεν θύματα -ήδη υπάρχουν- αλλά μπορεί να κερδίσουμε κάτι. Αυτό δεν είναι, άλλωστε, το αιώνιο παιχνίδι των λαών με τις εξουσίες; Το θέμα είναι να θυμηθούμε ότι η τέχνη ήταν πάντοτε απέναντι από την εξουσία. Είναι η πρώτη φορά που βλέπω τέτοια σιωπή…».

Ρατσισμού και υποκρισίας το ανάγνωσμα
Η δημοσίευση των φωτογραφιών και των στοιχείων των «ιεροδούλων»-φορέων του AIDS, αποδείχθηκε πολλαπλά αποκαλυπτική. Οι Χρυσαυγοχοΐδης και Λακέρδος έσπευσαν να αξιοποιήσουν το γεγονός πως η πρώτη από τις γυναίκες που αποκαλύφθηκε πως ήταν φορέας ήταν αλλοδαπή, θεωρώντας πως δικαιώνονται οι θεωρίες τους περί «υγειονομικής βόμβας».
Η συνέχεια αποδείχθηκε… άβολη, καθώς οι 9 από τις 11 αποδείχθηκαν Ελληνίδες! Το ζήτημα είναι πως με μια απλή ματιά στις φωτογραφίες μπορείς να «διαβάσεις» και την υπόλοιπη ιστορία. Κοπέλες εξαρτημένες από ουσίες, που οδηγούνται στο πεζοδρόμιο για να βρουν τη δόση τους. Και ένα κράτος ανύπαρκτο σε ό,τι αφορά στα (και) στα ζητήματα των ναρκωτικών.
Από την άλλη, είναι σαφές ότι και αυτή η «επιχείρηση σκούπα» πραγματοποιήθηκε αφού πρώτα ενημερώθηκαν οι προαγωγοί να αποσύρουν τα κορίτσια που εκμεταλλεύονται από τους δρόμους. Έτσι, έμειναν κάποια απροστάτευτα πλάσματα για να κάνει ο Χρυσαυγοχοΐδης την προεκλογική του εκστρατεία. Η απόλυτη βαρβαρότητα…

Το Ιόνιο Πανεπιστήμιο και ο… πολιτισμός
Προφανώς οι ομιλίες του Αντώνη Σαμαρά θεωρούνται σημαντικό πολιτιστικό γεγονός. Έτσι, λοιπόν, το Ιόνιο Πανεπιστήμιο έσπευσε να πληρώσει οδοιπορικά, διαμονή και ημερήσια αποζημίωση στην πρύτανη του, κυρία Σαλή-Παπασαλή, για να μεταβεί τον περασμένο Σεπτέμβρη στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, προκειμένου να παρακολουθήσει την ομιλία του προέδρου της Ν.Δ. κ. Σαμαρά!  Επιπλέον, αν και η απόσταση μεταξύ Κέρκυρας-Θεσσαλονίκης με καράβι και οδικώς δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη, η κυρία πρύτανης επέλεξε να μεταβεί αεροπορικώς μέσω Αθήνας, εκτοξεύοντας το κόστος! Η ανταμοιβή για την… αυτοθυσία της κυρίας πρύτανη ήταν άμεση και προνομιούχα: είναι η 5η θέση στο ψηφοδέλτιο Επικρατείας της Ν.Δ.

Τα λεφτά υπάρχουν, αλλά…
Για τα ταξίδια των πρυτάνεων βρίσκονται εύκολα κονδύλια, όχι όμως και για τους μισθούς καθηγητών… Έτσι, ο Σύλλογος Διδακτικού Προσωπικού του Ωδείου Αθηνών προχωρά σε απεργία διαρκείας από τις 2 Μαΐου. Οι καθηγητές του αρχαιότερου μουσικού-εκπαιδευτικού ιδρύματος στη χώρα μας παραμένουν απλήρωτοι εδώ και δυο χρόνια, κι αυτό παρά το γεγονός ότι το Ωδείο, όπως καταγγέλλουν σε ανοικτή επιστολή οι εργαζόμενοι, «είναι κάτοχος τεράστιας ακίνητης περιουσίας και έχει δεχθεί εκατομμύρια ευρώ κρατικών χρηματοδοτήσεων και ιδιωτικών χορηγιών και κληροδοτημάτων, όλα αυτά τα χρόνια». Παράλληλα «οι σπουδαστές του πληρώνουν δίδακτρα ιδίου ύψους όπως και στα άλλα ωδεία, ενώ οι δωρεάν φοιτήσεις σπουδαστών καλύπτονται από κληροδοτήματα». Αν και συμβαίνουν όλα αυτά, το Ωδείο «δεν εκπληρώνει τις οικονομικές του υποχρεώσεις προς τους εργαζομένους του».
Ποια είναι η απάντηση της Διοίκησης; «Στις εκκλήσεις του Συλλόγου μας εδώ και χρόνια να καθίσουμε στο τραπέζι και να βρούμε λύση από κοινού, συναντήσαμε πόρτες ερμητικά κλεισμένες και το χειρότερο, κλίμα τρομοκρατίας, απολύσεις και απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς για το διδακτικό προσωπικό του Ωδείου».

Το σπίτι της Τζίνας Μπαχάουερ
Ανάμεσα στα πολλά κληροδοτήματα του Ωδείου Αθηνών είναι και το σπίτι της Τζίνας Μπαχάουερ στο Χαλάνδρι, στην περιοχή της Ρεματιάς. Χρόνια τώρα ρημάζει, αφημένο στην τύχη του. Παρά τα πολλά ρεπορτάζ, παρά τις προσπάθειες της οικογένειας Μπαχάουερ, το Ωδείο έχει μείνει απαθής θεατής της καταστροφής. Επίσης, σύμφωνα με καταγγελίες προς τον υπογράφοντα, από το σπίτι είχε «εξαφανισθεί» ένα πανάκριβο και μοναδικό πιάνο Στάινγουει. Η επιθυμία της μεγάλης πιανίστριας να γίνει το σπίτι της χώρος όπου να διδάσκονται μουσική τα παιδιά, εδώ και δεκαετίες δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ…
Από το θάνατό της, το 1976, μέχρι σήμερα, το σπίτι μετατρέπεται αργά-αργά  σε ερείπιο…
Η εφημερίδα Στάση στο Χαλάνδρι είχε οργανώσει έκθεση φωτογραφίας της Ολυμπίας Κρασαγάκη, με εικόνες που καταδεικνύουν το αποτέλεσμα της θλιβερής εγκατάλειψης του σπιτιού.
Παρά τις επίμονες προσπάθειές μας το Ωδείο δεν είχε δείξει το παραμικρό σημάδι ζωής. Με απλήρωτους καθηγητές και με αδιαφορία για την κληρονομιά που διαχειρίζεται, το Ωδείο μάλλον έχει ξεφύγει εντελώς από τους στόχους του…

 

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!