Απεργίες για τη ΣΣΕ στις ξένες αεροπορικές εταιρίες. Του Γιώργου Κατερίνη

Οι δυο 24ωρες απεργίες των εργαζομένων στις ξένες αεροπορικές εταιρίες που πραγματοποιήθηκαν τη βδομάδα που πέρασε (23/5 και 25/5) μπορεί να μη βρήκαν δίοδο προς τα Μέσα Eνημέρωσης, προκάλεσαν όμως εκνευρισμό και διεργασίες στους εκπροσώπους των εταιριών αυτών.
Μετά από δίμηνες διαπραγματεύσεις με την Ομοσπονδία Προσωπικού Αεροπορικών Μεταφορών (ΟΠΑΜ) για τη σύναψη συλλογικής σύμβασης, οι ξένες αεροπορικές εταιρίες επιμένουν σε προτάσεις που η εφαρμογή τους οδηγεί σε μειώσεις μισθών της τάξης του 40% έως 50%. Όπως εκτιμούν οι συνδικαλιστές της ΟΠΑΜ οι εκπρόσωποι της εργοδοτικής ένωσης με κωλυσιεργία των διαπραγματεύσεων προσπαθούν να εξαντλήσουν το χρονικό όριο στο οποίο λήγει η μετενέργεια της υπάρχουσας συλλογικής σύμβασης (12 Ιουνίου), ώστε να μπορούν μετά άνετα να προχωρήσουν σε εφαρμογή του νόμου και να οδηγήσουν τις αποδοχές των εργαζομένων στα κατώτερα επίπεδα. Οι δυο 24ωρες απεργίες δημιούργησαν αναστάτωση και καθυστέρηση σε πτήσεις και έδειξαν ότι οι εργαζόμενοι δεν είναι διατεθειμένοι να δεχτούν αυτό τον ωμό εκβιασμό.
Σύμφωνα με εργαζόμενους που μίλησαν στον Δρόμο η αλλαγή των όρων της σύμβασης, σύμφωνα με αυτά που ζητούν οι εργοδότες, θα οδηγήσει σε οριζόντιες μειώσεις μισθών περίπου 400 ευρώ το μήνα για όλους τους εργαζόμενους. Έχει ιδιαίτερη σημασία, βέβαια, ποια είναι η εργοδοσία των αεροπορικών επιχειρήσεων, αφού πρόκειται για μερικούς από τους μεγαλύτερους πολυεθνικούς ομίλους της Ευρώπης. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία, «Γάλλοι, Γερμανοί, Ολλανδοί κ.λπ., πίεσαν για την πλήρη κατάλυση των εργασιακών σχέσεων στη χώρα μας, προκειμένου οι πολυεθνικές τους, που πήραν το σήμα από αυτές τις κυβερνήσεις, να μειώσουν το εργασιακό τους κόστος, χωρίς καμία απολύτως θετική επίδραση στην οικονομία της χώρας, μια και ήδη δεν πληρώνουν φόρο στην Ελλάδα».Ο αγώνας για τη διατήρηση των όρων της συλλογικής σύμβασης των εργαζομένων στις ξένες αεροπορικές επιχειρήσεις, μπορεί να αφορά ένα σχετικά περιορισμένο αριθμό εργαζομένων, έχει όμως ιδιαίτερη σημασία για τον χώρο των αερομεταφορών, όπου έχει εφαρμοστεί ένα καθεστώς διάλυσης των εργασιακών σχέσεων.
Ο Δρόμος έχει πολλές φορές με ρεπορτάζ του αναδείξει το ιδιόρρυθμο μεσαιωνικό καθεστώς που έχει εγκαθιδρυθεί τόσο στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), όσο και γενικότερα στο χώρο των αερομεταφορών, με χτύπημα των συνδικάτων, εφαρμογή εκτεταμένης ενοικιαζόμενης εργασίας, ελαστικών μορφών εργασίας κ.λπ. Η τελευταία νομοθεσία με το χτύπημα των κλαδικών συμβάσεων προσφέρει τη δυνατότητα στους εργοδότες και του κλάδου αυτού να «τελειώνουν» με συλλογικά δικαιώματα και κεκτημένα.
Το Συνδικάτο Εργαζομένων Εταιριών ΔΑΑ εκφράζοντας την αλληλεγγύη του στον αγώνα των εργαζομένων στις ξένες αεροπορικές εταιρίες κάλεσε σε έμπρακτη συμπαράσταση και τους υπόλοιπους εργαζόμενους στο χώρο.

 

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!