Του Θόδωρου Τσελεπή

 

 

 Τα γεγονότα είναι, λίγο-πολύ, γνωστά. Αξίζει όμως να τα αναφέρουμε με τη σειρά που έγιναν και να τα σχολιάσουμε. Η Αυγή δημοσίευσε μια γελοιογραφία που απεικονίζει τον Σόιμπλε με στολή της Βέρμαχτ να λέει «Eμείς επιμένουμε στο σαπούνι από το λίπος σας. Είμαστε έτοιμοι να συζητήσουμε το λίπασμα από τις στάχτες σας».

Η πρώτη αντίδραση ήρθε από την εβραϊκή κοινότητα. Το σχόλιό της ήταν: «Κάποιες πτυχές της Ιστορίας, απλά δεν προσφέρονται για χιούμορ, πρέπει να στέκονται πολύ πιο ψηλά από την εφήμερη χρήση για λόγους φτηνής κατανάλωσης».

Ο σκιτσογράφος απάντησε πως « Η γελοιογραφία δεν έχει ως στόχο να κάνει τους ανθρώπους να γελάσουν. Είχε πολύ πόνο, πολλή οργή και στόχο το ακριβώς αντίθετο».

Στη συνέχεια είχαμε την τοποθέτηση του εκπροσώπου του υπουργού Οικονομικών της Γερμανίας: «Υπάρχει η αρχή της ελευθερίας της έκφρασης. Θα κάνω κι εγώ χρήση αυτής της ελευθερίας, εκφράζοντας τη γνώμη πως η γελοιογραφία είναι άθλια και ο καλλιτέχνης αυτής της καρικατούρας θα πρέπει να ντρέπεται».

Στην Kοινοβουλευτική Oμάδα του ΣYΡΙΖΑ ο Αλέξης Τσίπρας δήλωσε για το γεγονός: «Δεν μας εκφράζει το προκλητικό πολιτικό μήνυμα που εξέπεμψε μια ατυχής γελοιογραφία που απεικόνιζε τον Σόιμπλε με στολή ναζί. Ήταν μια ατυχέστατη στιγμή που δεν εκφράζει σε καμία περίπτωση την ελληνική κυβέρνηση και τον ελληνικό λαό».

Έχουμε λοιπόν ένα σκίτσο, μια κοινότητα, έναν εκπρόσωπο του γερμανικού υπουργείου Οικονομικών και τον Έλληνα πρωθυπουργό να σχολιάζουν και να κριτικάρουν ένα σκίτσο που δημοσιεύτηκε στην «κυβερνητική» εφημερίδα της Αριστεράς, την Αυγή.

Η δική μου άποψη είναι πως είναι δικαίωμα του καθενός να σχολιάζει, να κριτικάρει, να αμφισβητεί κάθε ιστορικό γεγονός. Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να απαγορεύσει σε κάποιο σκιτσογράφο να εκφραστεί ελεύθερα, να σατιρίσει πολιτικά πρόσωπα, ιστορικά γεγονότα και θρησκευτικά σύμβολα ακόμη κι αν δεν συμφωνεί κανείς με το περιεχόμενο της σάτιρας που γίνεται. Τα γεγονότα στη Γαλλία είναι εξάλλου πολύ πρόσφατα, για να διαφωνήσει κάποιος μ’ αυτό. Έτσι, θεωρώ απαράδεκτη τη στάση της Ισραηλινής Κοινότητας που απαγορεύει πάντα και στον οποιοδήποτε, την όποια κριτική, πολύ δε περισσότερο την αμφισβήτηση, ενός κατά τα άλλα συγκλονιστικού ιστορικού γεγονότος.

Θεωρώ όμως απόλυτα δικαιολογημένη την αντίδραση των Γερμανών και του Έλληνα πρωθυπουργού. Η ερώτηση είναι απλή. Είναι ναζί η εκλεγμένη κυβέρνηση της Γερμανίας; Αν θεωρούμε πως είναι ναζί, τότε ζούμε σε Κατοχή και απόλυτα δικαιολογημένη η στάση του σκιτσογράφου και αδικαιολόγητη η αντίδραση των υπολοίπων. Όμως δεν ζούμε σε Κατοχή. Τουλάχιστον δεν ζούμε ανάλογη με αυτή που ζήσαν οι παππούδες και οι πατεράδες μας. Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι το ΕΑΜ κι εμείς δεν είμαστε στο βουνό με το όπλο στο χέρι. Έχουμε απέναντί μας την Ε.Ε. και όχι μόνο τη Γερμανία, αν και ασκεί ηγεμονική πολιτική. Είναι το εκλεγμένο πολιτικό προσωπικό των συμφερόντων της Ευρώπης, που ασκούν την πιο ακραία νεοφιλελεύθερη πολιτική. Είναι προσβολή στα θύματα του ναζισμού, να θεωρούμε ναζί μια εκλεγμένη κυβέρνηση από το γερμανικό λαό. Ακόμη κι αν είναι αδίστακτοι, είναι απλά καπιταλιστές, σύντροφοι. Ο αγώνας που δίνουμε είναι και πατριωτικός, γιατί θέλουμε να αποφασίζουμε εμείς για την πολιτική που θα ασκούμε στη χώρα μας κι όχι τα ξένα συμφέροντα. Αλλά ως εκεί. Γιατί θέλουμε να ταυτιζόμαστε με ιστορικά γεγονότα του παρελθόντος; Γιατί νιώθουμε την ανάγκη να προσδώσουμε κάτι ηρωικό σε ό,τι κάνουμε σήμερα με βάση των ηρωισμό των προγόνων μας; Είναι από μόνες τους ιστορικές οι στιγμές που ζούμε. Είναι πολύ απλά τα πράγματα. Δεν νομίζετε;

 

[email protected]

www.facebook.com/TheodorosTselepis

 

 

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!