Πριν δύο εβδομάδες ο Δρόμος, όπως και η Εφημερίδα των Συντακτών, δημοσίευσε την ανοιχτή επιστολή του Ελληνο-Αρμένιου συγγραφέα Σήφη Κασσεσιάν στον πρέσβη του Ισραήλ στην Ελλάδα*. Σε αυτήν ο συγγραφέας κατήγγειλε τον ρόλο του Ισραήλ ως ενός εκ των δύο βασικών συνεργών στην επίθεση του Αζερμπαϊτζάν. Στην ανοιχτή επιστολή απάντησαν –μέσω της ΕφΣυν– ο ισραηλινός πρέσβης Γ. Αμράνι και ο Β.Ι. Ελιέζερ, δημοσιογράφος ισραηλινής εφημερίδας. Και οι δύο «απαντήσεις» όμως επικέντρωσαν στην αποδόμηση του συγγραφέα της ανοιχτής επιστολής ως αντισημίτη… Σύμφωνα με τον ισραηλινό πρέσβη, ο Σήφης Κασσεσιάν «επαναλαμβάνει αντισημιτικούς λιβέλους», χρησιμοποιεί «αντισημιτικά στερεότυπα», «στοχοποιεί» το Ισραήλ κ.ο.κ. Για δε τον δημοσιογράφο Ελιέζερ, ο συγγραφέας της ανοιχτής επιστολής αναπαράγει την «κλασική μορφή του σύγχρονου αντισημιτισμού που ευτελίζει το Ολοκαύτωμα», «ταυτίζει τους Εβραίους με το απόλυτο κακό» κ.λπ. Αποσπάσματα των δύο, καθώς και της ανταπάντησης του Σήφη Κασσεσιάν, μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω.

Ο εκσφενδονισμός της ρετσέτας του αντισημίτη έχει εξελιχθεί σε οργανωμένο μηχανισμό. Επιχειρείται μάλιστα να περιβληθεί θεσμικό κύρος και ανοιχτά κατασταλτική λειτουργία μέσα από την «υποχρεωτική» υιοθέτηση ενός ορισμού του αντισημιτισμού που ποινικοποιεί και την παραμικρή κριτική στο Ισραήλ. Κάπως έτσι φτάσαμε να διώκεται σε πολλές δυτικές χώρες η διεθνής καμπάνια BDS, ενώ η νέα ηγεσία του βρετανικού Εργατικού Κόμματος τόλμησε να τιμωρήσει ακόμη και τον Τζέρεμι Κόρμπιν ως αντισημίτη! Αυτήν την εβδομάδα 122 Παλαιστίνιοι και Άραβες ακαδημαϊκοί και διανοούμενοι δημοσίευσαν μια κοινή δήλωση** με την οποία αντιδρούν στη συκοφάντηση ως «αντισημιτισμού» του νόμιμου αγώνα του Παλαιστινιακού λαού και των υποστηρικτών του, και καταγγέλλουν ότι ο δυτικός ορισμός του «αντισημιτισμού» επιχειρεί να φιμώσει τους επικριτές του Ισραήλ. Το ίδιο ακριβώς δηλαδή που αποπειράθηκαν με τις «απαντήσεις» τους ο πρέσβης και ο δημοσιογράφος.

* Φύλλο 520, σελ. 29.

** The Guardian, 29/11/2020.

 

Πρέσβης του Ισραήλ*:

«Η ανοιχτή επιστολή είναι αντισημιτικός λίβελος»

Η επιλογή σας να αναφερθείτε σε κάποιες εικόνες και να κάνετε κάποιες συγκρίσεις είναι το λιγότερο προβληματική.  H επανάληψη αντισημιτικών λιβέλων είναι κατά την γνώμη μου απαράδεκτη και δημιουργεί αμφιβολίες για την ρητορική που χρησιμοποιείτε, όπως τα συνήθη αντισημιτικά στερεότυπα… Στην διένεξη στον Καύκασο και συγκεκριμένα ανάμεσα στο Αζερμπαϊτζάν και την Αρμενία, το Ισραήλ δεν παίρνει το μέρος κάποιας πλευράς… Η καταγγελία που κάνετε ότι «εβραϊκοί πύραυλοι» σκοτώνουν Αρμενίους είναι τουλάχιστον φτηνή δημαγωγία.  Η χρήση τέτοιας γλώσσας είναι ξεκάθαρη ένδειξη ρητορικής διακρίσεων, για να μην πω ρατσιστική. Η επιστολή σας επικεντρώνεται στις συμφωνίες εξοπλισμών του Ισραήλ με το Αζερμπαϊτζάν, οι οποίες αποτελούν ένα στοιχείο μιας εκτεταμένης οικονομικής και επιχειρηματικής συνεργασίας.  Και πάλι αποφασίσατε να στοχοποιήσετε  συγκεκριμένα το Ισραήλ ανάμεσα σε όλα τα άλλα κράτη.  Αναρωτιέμαι γιατί…

Ο Εβραϊκός λαός ξεριζώθηκε από την πατρογονική του εστία, πάντα διατηρούσε μια παρουσία εκεί και πάντα προσευχόταν για την επιστροφή του.  Δεν ήμασταν μετανάστες όταν επιστρέψαμε στην Γη του Ισραήλ, το ιστορικό όνομα της γης αυτής το οποίο εσείς εσκεμμένα δεν αναφέρετε. Το άλλο επιχείρημα στην επιστολή σας, ότι τα Ισραηλινά οπλικά συστήματα είναι υπεύθυνα για τα δεινά των Αρμενίων είναι καλά υπολογισμένο, αβάσιμο και χειριστικό… Δεν είμαι διατεθειμένος ως διπλωμάτης εκπροσωπώντας το Ισραήλ, την ιστορική κοιτίδα του Εβραϊκού λαού, να στοχοποιηθώ και να κατηγορηθώ για κάτι που δεν είναι δική μας ευθύνη.  Η Ιστορία έχει διδάξει ότι πολλές φορές οι Εβραίοι κατηγορήθηκαν ως αποδιοπομπαίοι τράγοι. Ποια η διαφορά με αυτό που εσείς κάνετε;

* Πλήρες κείμενο

Δημοσιογράφος Β.Ι. Ελιέζερ*:

«Κλασικός αντισημιτισμός, ευτελίζει το Ολοκαύτωμα»

Επιχειρείται να προκληθεί μια τεχνητή κρίση στις σχέσεις μεταξύ Αρμενίων και Εβραίων… Θα παραπέμψω στην ανακοίνωση της Αρμενικής Συνέλευσης της Αμερικής, που χαιρετίζει τη συνεργασία με τις Εβραϊκές οργανώσεις και τη συμβολή τους στην αναγνώριση της γενοκτονίας των Αρμενίων… Δεν θα ασχοληθώ με τις κατηγορίες που εξαπολύονται από τον κ. Κασεσσιάν εναντίον της ισραηλινής κυβέρνησης. Αλλά όταν κάποιος δηλώνει πόσο «μακριά» είναι από αυτόν κάποιες «σκέψεις» του και ταυτόχρονα τις αναπαράγει, αποκαλύπτει τελικά πόσο πολύ τις υιοθετεί. Όταν λοιπόν το Ισραήλ εφοδιάζει με όπλα κάποιο τρίτο κράτος αμέσως γίνεται ο συνειρμός με τα «Τριάκοντα Αργύρια» ή «τον Έμπορο της Βενετίας». Λες και τα άλλα κράτη που εφοδιάζουν με οπλισμό το Αζερμπαϊτζάν και την Αρμενία, τα χαρίζουν…

Η υποκρισία του αγγίζει τη χυδαιότητα… Επικαλείται Εβραίους συμμαθητές του και τον «πήχη του χεριού του πατέρα του Αλμπέρτου, με τον αριθμό του Νταχάου εντυπωμένο ανεξίτηλα με δερματοστιξία» για να δείξει τη δήθεν ευαισθησία του για το Ολοκαύτωμα αλλά δεν διστάζει να ισχυρισθεί ότι «Τα χεράκια των μικρών Αρμενόπουλων που πεθαίνουν από τα εβραϊκά βλήματα δεν φέρουν αριθμό…». Η κλασική μορφή του σύγχρονου αντισημιτισμού που ευτελίζει το Ολοκαύτωμα μέσω της ταύτισης των Εβραίων με τους ναζί… Η ταύτιση των Εβραίων με το απόλυτο κακό δεν είναι παρά στυγνή αμφισβήτηση του δικαιώματος ύπαρξής τους… Ουδέποτε ζητήσαμε τα «δάκρυα» κανενός, οπότε δεν οφείλουμε να τα επιστρέψουμε, και τα «δάκρυα» που διεκδικεί ο κ. Κασεσσιάν είναι προφανώς προσχηματικά για να καλύψει τις στερεοτυπικές του απόψεις για τους Εβραίους…

* Πλήρες κείμενο

 

Η ανταπάντηση του Σήφη Κασσεσιάν*:

«Αντί για επιχειρήματα, προσπάθεια αμαύρωσης»

Η πρώτη διαπίστωση είναι ότι δεν αμφισβητείτε τον πυρήνα των ισχυρισμών μου, το γεγονός, δηλαδή, της πώλησης όπλων εκ μέρους του Ισραήλ στο Αζερμπαϊτζάν, αποδεχόμενοι ως εκ τούτου ότι το εκ μέρους μου θιγόμενο ζήτημα είναι υπαρκτό… Δεν προσκομίζετε κανένα αποδεικτικό στοιχείο περί του ότι τα συγκεκριμένα ισραηλινά όπλα δεν χρησιμοποιήθηκαν στην περί ης ο λόγος σύρραξη και δεν υπήρξαν, κατά πάσα πιθανότητα, αίτια θανάτου ενόπλων και αμάχων Αρμενίων. Η σιωπή σας επ’ αυτού, λογικά δεν μπορεί παρά να θεωρηθεί ως παραδοχή του γεγονότος ότι όντως υπήρξαν Αρμένιοι που έχασαν τη ζωή τους εξαιτίας των ισραηλινών οπλικών συστημάτων.

Ο κ. πρέσβης εκφράζει την άποψη ότι «στη διένεξη στον Καύκασο και συγκεκριμένα ανάμεσα στο Αζερμπαϊτζάν και την Αρμενία, το Ισραήλ δεν παίρνει το μέρος κάποιας πλευράς». Αλλά, κύριε πρέσβη, περιμένετε ότι το κοινό θα δεχτεί την άποψη ότι η παροχή φονικών όπλων σε έναν εκ των εμπολέμων συνιστά πράξη ουδετερότητας, μη ανάμειξης, αμεροληψίας; Αγαπητοί κύριοι, ελλείψει επιχειρημάτων και αποδεικτικών στοιχείων αφιερώνετε το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος των απαντήσεων σας σε μια προσπάθεια αμαύρωσης μου και χαρακτηρισμού ως αντι-Εβραίου… Ο Κασσεσιάν είναι αντισημίτης! Άρα ό,τι πει είναι ψευδές, χάλκευμα, κακόβουλο κατασκεύασμα. Ακόμα και αν ισχυριστεί ότι ο ήλιος ανατέλλει από την Ανατολή και δύει στη Δύση, μπορούμε να θέσουμε τα λεγόμενα του υπό αμφισβήτηση, διότι είναι αντι-Εβραίος.

Ο κ. Ελιέζερ δηλώνει ότι ανησυχεί μήπως η επιστολή μου προκαλέσει κρίση στις σχέσεις μεταξύ Αρμενίων και Εβραίων. Αν το Ισραήλ ανησυχούσε για μια τέτοια κρίση, θα φρόντιζε τουλάχιστον να βάλει το γνωστό φύλλο συκής που χρησιμοποιείται σε ανάλογες περιπτώσεις, κηρύσσοντας προσωρινή αναστολή πώλησης όπλων στο Αζερμπαϊτζάν (embargo)… Όλοι οι στρατηγικοί αναλυτές υποδεικνύουν τα τουρκικά και ισραηλινά όπλα ως τον αποφασιστικό για την έκβαση του πολέμου παράγοντα… Ο κ. Ελιέζερ αναφέρει τη συμβολή των Εβραίων της Αμερικής στη διαδικασία αναγνώρισης της γενοκτονίας των Αρμενίων. Τους ευχαριστώ από καρδιάς. Οι αιτιάσεις μου απευθύνονται στην κυβέρνηση του Ισραήλ… Eπιθυμώ να εκφράσω το βαθύ σεβασμό μου προς τον άγνωστο μου Ελί Τζοζέφ, τον άνθρωπο που προσέφυγε στο Ανώτατο Δικαστήριο του Ισραήλ ζητώντας να παύσει η προμήθεια όπλων στο Αζερμπαϊτζάν. Δεν γνωρίζω αν και αυτόν τον θεωρείτε αντισημίτη…

* Πλήρες κείμενο

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!