Τη Δευτέρα, 16/2, η επιχείρηση σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος, απέλυσε εκδικητικά την εργαζόμενη στα καταστήματά του, Ελένη Σ., μετά από ταπεινωτική συμπεριφορά εις βάρος της από το διευθυντή καταστήματος Χολαργού. Η Ελένη εργαζόταν επί 15 συναπτά έτη με 4ωρη απασχόληση, σε Αγ. Παρασκευή, Παπάγο, Χολαργό και διεκδίκησε με αξιοπρέπεια τα δικαιώματά της: Aντέδρασε στις απειλές που δεχόταν προσωπικά από τον διευθυντή καταστήματος, απαίτησε το 10λεπτο διάλειμμα που δικαιούνται οι 4ωροι εργαζόμενοι, διαμαρτυρήθηκε για τις απλήρωτες υπερωρίες και την τακτική να χτυπούν οι προϊστάμενοι τις κάρτες της βραδινής βάρδιας και να την κρατούν ετσιθελικά άλλη μισή ώρα στο μαγαζί και υπερασπίστηκε ανοιχτά την κυριακάτικη αργία.
Παρά τις συνεχείς πιέσεις από τον διευθυντή καταστήματος ώστε να παραιτηθεί –μια προσφιλής τακτική των εργοδοτών στο εμπόριο για ν’ αποφεύγουν το κόστος των αποζημιώσεων αλλά και οι εργαζόμενοι να νιώθουν φοβισμένοι και αναλώσιμοι– η Ελένη Σ. δεν έκανε πίσω. Στις 16/2, απολύθηκε γιατί «έχει μεγάλη γλώσσα», σύμφωνα με τα λόγια του διευθυντή, κάνοντας σαφές ότι πρόκειται ξεκάθαρα για μια εκδικητική απόλυση. Η εργαζόμενη κατήγγειλε την απόλυσή της ως καταχρηστική και ζητά την άμεση επαναπρόσληψή της, καθώς και τις απλήρωτες υπερωρίες.
Εδώ και χρόνια η εργοδοσία στον ΑΒ Βασιλόπουλο, που πλειοψηφικά ανήκει στον βελγικό όμιλο αλυσίδων σούπερ μάρκετ Delhaize, ακολουθεί πολιτική ανακύκλωσης των εργαζομένων ώστε να μειώνει το εργατικό κόστος, τους μισθούς, τα ένσημα, τα επιδόματα και να δημιουργεί συνθήκες κάτεργου με εντατικοποιημένη εργασία, περικοπές δικαιωμάτων και ταπεινώσεις. Πιο συγκεκριμένα, στο στόχαστρο μπαίνουν οι «παλαιότεροι» που έχουν κατακτήσει μερικά δικαιώματα παραπάνω και πιέζονται στην παραίτηση ώστε ν’ αντικατασταθούν από νέους εργαζόμενους που προσλαμβάνονται με πιο ελαστικούς όρους εργασίας. Πολιτική που δεν περιορίζεται μόνο στη συγκεκριμένη αλυσίδα βέβαια.