Οι εθνικοί εργολάβοι και η ανοχή της κυβέρνησης

 

Αίτημα Διάλυσης της σύμβασης για την κατασκευή του Mετρό Θεσσαλονίκης κατέθεσε προς την Αττικό Μετρό στις 17 Δεκέμβρη η Κοινοπραξία (ΑΕΓΕΚ, Ansaldo, Ansalso brenda, Impregilo, Seli). Το αίτημα ήταν αναμενόμενη συνέχεια της δικαίωσης της Κοινοπραξίας από την τριμελή Διαιτησία, όσον αφορά την τήρηση του χρονοδιαγράμματος, που ουσιαστικά σε επόμενη φάση σημαίνει την επιδίκαση υπέρ της Κοινοπραξίας ποσού 215 εκατομμυρίων ευρώ.

Έπονται βέβαια, άλλες 77 περιπτώσεις με συνολικό απαιτητό ποσό περίπου 550 εκατομμύρια ευρώ. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, η Αττικό Μετρό εντός 15 ημερών, πρέπει να απαντήσει στο Αίτημα Διάλυσης.

Οι λύσεις που υπάρχουν είναι δύο. Στη μια περίπτωση, αποδέχεται το αίτημα και το έργο, που είναι ανεκτέλεστο περίπου στο 70%, επαναδημοπρατείται. Στην άλλη περίπτωση, ανοίγει κύκλος επαναδιαπραγμάτευσης του έργου από μηδενική βάση.

Και στις δύο περιπτώσεις, το πάνω χέρι το έχει η Κοινοπραξία, που μπορεί να επιβάλει τους όρους της. Πολλά ακούγονται για το εσωτερικό μέτωπο της Κοινοπραξίας, καθώς και για μια νέα σύνθεση των εταίρων που την συναποτελούν. Οι ιταλικές εταιρίες που έχουν αναλάβει το ηλεκτρομηχανολογικό κομμάτι, δεν είναι διατεθειμένες να αφήσουν το έργο, όπου ουσιαστικά το τμήμα που τους αναλογεί είναι ανεκτέλεστο στο 100%. Άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο ΑΚΤΩΡ (τεχνικός σύμβουλος του έργου, πρακτικά όμως το αφεντικό) επιθυμεί να πάρει τη θέση της ΑΕΓΕΚ με τη σύμφωνη γνώμη της και βέβαια με το αζημίωτο.

Την ίδια ώρα η ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική (υπεργολάβος της ΑΕΓΕΚ) ανακοίνωσε την πρόθεση-απόφαση να προχωρήσει σε ομαδική απόλυση των 249 από τους 300 εργαζόμενους(!). Οι εργαζόμενοι από τις 15 Δεκέμβρη ήταν σε απεργία που έληξε προσωρινά στις 18 Δεκέμβρη. Εργαζόμενοι και εταιρία βρίσκονται σε «διαβούλευση» μέχρι το Ανώτατο Συμβούλιο Εργασίας να αποφανθεί.

Την ημέρα που κατατέθηκε η αίτηση λύσης της σύμβασης, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο γνωμοδότησε ομόφωνα υπέρ της μελέτης ανάδειξης των αρχαιοτήτων επιτόπου στο σταθμό «Βενιζέλου». Το Μετρό Θεσσαλονίκης αυτήν τη στιγμή είναι στον αέρα, η πόλη ταλαιπωρείται και οι εθνικοί εργολάβοι με την ανοχή της κυβέρνησης που φθάνει στα όρια της διαπλοκής, εκβιάζουν….

 

Γ.Θ.

 

Δεν εφησυχάζουμε

 

Σταύρος Στέτσικας, πρόεδρος Σωματείου Εργαζομένων στον Κατασκευαστικό Τομέα Μετρό Θεσσαλονίκης

 

Οι εργαζόμενοι στην κατασκευή του Μετρό από τη στιγμή που πληροφορηθήκαμε την πρόθεση της ΑΕΓΕΚ να αποχωρήσει από την κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης και να προχωρήσει σε απολύσεις, κινητοποιηθήκαμε άμεσα. Η έκτακτη Γενική Συνέλευση του Σωματείου Εργαζομένων στον Κατασκευαστικό Τομέα Μετρό Θεσσαλονίκης που πραγματοποιήθηκε την 5 Δεκέμβρη αποφάσισε απεργιακές κινητοποιήσεις με κύριο αίτημα να μη γίνει ούτε μια απόλυση. Η μαζικότητα και η αποφασιστικότητα των εργαζομένων στάθηκαν εμπόδιο μετά από έναν αγώνα 14 ημερών, στο να υλοποιήσει η ΑΕΓΕΚ την πρόθεσή της για απολύσεις.

Η αναστολή της απεργίας που αποφάσισε η γενική συνέλευση στις 18 Δεκέμβρη δεν σημαίνει ότι σταματά ο αγώνας και εφησυχάζουμε. Δεν έχουμε αυταπάτες, ούτε πιστεύουμε σε θαύματα. Ξέρουμε πολύ καλά ότι οι εργαζόμενοι θα είναι πάντα ο στόχος των μεγαλοεργολάβων, που με κάθε μέσο που τους παρέχει το κράτος επιδιώκουν αύξηση των κερδών τους. Δηλώνουμε έτοιμοι να πολεμήσουμε ενάντια σε όποια προσπάθεια υλοποίησης των απολύσεων.

Ζητάμε την άμεση επανεκκίνηση των εργασιών στην κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης και απαιτούμε από την ανάδοχο Κοινοπραξία να συνεχίσει το έργο με ή χωρίς την ΑΕΓΕΚ, διασφαλίζοντας όμως με κάθε τρόπο τις θέσεις εργασίας και τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων της ΑΕΓΕΚ.

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!