Όσοι είχαν την άποψη ότι δεν θα «σπάσουν αβγά» αλλά θα ισχύσει το «σιγά τα αβγά» φαίνεται ότι δικαιώθηκαν
Η ζέστη του καλοκαιριού, σε συνδυασμό με την υγρασία της Θεσσαλονίκης, γίνεται αφόρητη όταν αναγκάζεσαι να περπατάς μέσα στο λιοπύρι επειδή η Διοίκηση του ΟΑΣΘ «αναθέτει» στη Διοίκηση του σωματείου εργαζομένων (που τους έχει απλήρωτους για 3 μήνες), να εκβιάσει την πόλη και την κυβέρνηση, ανεβάζοντας τα χειρόφρενα των λεωφορείων. Το «κόλπο» το έχουμε δει να επαναλαμβάνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα. Το αμαρτωλό καθεστώς που διέπει τη λειτουργία του ΟΑΣΘ δεν θα το επαναλάβουμε, τα κινήματα των πολιτών και ο ΣΥΡΙΖΑ ως αντιπολίτευση έχουν συμβάλει στο ξετύλιγμα του κουβαριού. Η κυβέρνηση είναι ενήμερη για το τι γίνεται στον ΟΑΣΘ, αλλά εδώ και ενάμιση χρόνο δεν έχει πράξει το ελάχιστο. Ακόμα και τον εκπρόσωπο του υπουργείου στη Διοίκηση του ΟΑΣΘ, δεν τον έχει αντικαταστήσει. Ο υπουργός κ. Σπίρτζης διαμηνύει, μήνες τώρα, ότι «το πάρτι τελείωσε». Κάποιοι μέσα στην καλοκαιρινή ραστώνη πίστεψαν ότι θα «σπάσουν αβγά» και, επιτέλους, ο χωρίς το παραμικρό κοινωνικό έρεισμα ΟΑΣΘ, θα αναγκαστεί να λειτουργήσει τουλάχιστον με τη στοιχειώδη διαφάνεια ιδιωτικού φορέα που διαχειρίζεται την παχυλή κρατική επιχορήγηση.
Ο υπουργός με μια επιστολή-απάντηση προς τον πρόεδρο των εργαζομένων (που ενεργεί επί της ουσίας ως αντ’ αυτού του προέδρου του ΟΑΣΘ), ζήτησε να αποδοθούν αναλυτικά οικονομικά στοιχεία. Όσοι γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα στην πόλη ξέρουν ότι υπάρχουν επτασφράγιστα μυστικά και ότι ο ΟΑΣΘ έχει τόσα ερείσματα όσα και η εκκλησία. Είναι γνωστό στην πόλη ότι όποιος τα βάζει με την Εκκλησία και τον ΟΑΣΘ, πάντα χάνει! Τελικά, στις 25/8, μετά από λεονταρισμούς ένθεν κακείθεν με θύματά τους πολίτες της Θεσσαλονίκης, υπήρξε «συμφωνία 4 σημείων». Όσοι είχαν την άποψη ότι δεν θα «σπάσουν αβγά» αλλά θα ισχύσει το «σιγά τα αβγά», φαίνεται ότι δικαιώθηκαν. Δρομολογήθηκε ένα χρονοδιάγραμμα αποπληρωμής των εργαζομένων και στο 4ο σημείο προβλέπεται ότι «το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων θα οργανώσει άμεσα διαδικασίες διαλόγου με τα εμπλεκόμενα μέρη (διοίκηση ΟΑΣΘ, εργαζόμενοι ΟΑΣΘ και Υπουργεία) για το μέλλον του ΟΑΣΘ, ο οποίος διάλογος θα πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι 31-10-2016»! Στα εμπλεκόμενα μέρη δεν συμπεριλαμβάνεται, βέβαια, η κοινωνία της πόλης, που έδωσε και δίνει αγώνες για δημόσια συγκοινωνία. Νέα ήθη από την κυβέρνηση της «αριστεράς». Πού να φανταζόμαστε όλοι εμείς οι Επιβάτες τέτοια μετάλλαξη όταν κολλούσαμε αφίσες του ΣΥΡΙΖΑ για τον ΟΑΣΘ, δίναμε συνεντεύξεις Τύπου, συμμετείχαμε με κάποιους τοπικούς βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ -που τώρα σιωπούν- στο κίνημα Επιβάτες Θεσσαλονίκης! Υπάρχουν και νεόκοποι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που συμπεριλαμβάνονται στα ερείσματα του κοινωφελούς οργανισμού αντλώντας ψηφαλάκια.
Η εξέλιξη, βέβαια, ήταν αναμενόμενη, γιατί εκτός από την έλλειψη πολιτικής βούλησης υπάρχει και η έλλειψη εναλλακτικού σχεδίου, έτσι η Διοίκηση του ΟΑΣΘ «βρίσκει και κάνει».
Πιθανόν τη λύση να τη δώσει ο δήμαρχος κ. Μπουτάρης, που απ’ ό,τι φαίνεται με τη γνωστή μέθοδο «ρίχνω άδεια για να πιάσω γεμάτα», βρίσκεται σε συνομιλίες -όπως λέει ο ίδιος- με τους υπόλοιπους δημάρχους του πολεοδομικού συγκροτήματος για τη δημιουργία ενός εταιρικού σχήματος διαδημοτικής συνεργασίας και ΟΑΣΘ. Για να γίνει εφικτός αυτός ο σχεδιασμός πρέπει να γίνει τροποποίηση της σύμβασης του ΟΑΣΘ με το Ελληνικό Δημόσιο και να συμφωνήσει και ο ΟΑΣΘ. Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ κ. Στεφανίδης φαίνεται ανοικτός σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο και μιλώντας στο Voria.gr δήλωσε ότι αν τεθεί το θέμα από το υπουργείο θα το εξετάσει και θα τοποθετηθεί.
Το πάρτι λοιπόν συνεχίζεται, «αβγά δεν έσπασαν»… Ενόψει της επικείμενης απελευθέρωσης του συγκοινωνιακού έργου, οι κόντρες θα ενταθούν. Οι θεσμοί-τρόικα, επί του παρόντος δεν έχουν παρέμβει! Η κοινωνία της πόλης είναι σε αναμονή έχοντας πλούσια εμπειρία αγώνων και διεκδικήσεων για το συγκεκριμένο θέμα.
ΥΓ. 1. Η συμφωνία των 4 σημείων προβλέπει ότι θα εκδοθεί άμεσα ΚΥΑ για τη μετάταξη του ΦΠΑ των εισιτηρίων από το 13% στο 24%. Αυτό, φυσικά, σημαίνει αύξηση της τιμής του εισιτηρίου!
ΥΓ. 2. Υπάρχουν καταγγελίες ότι πρόστιμα του ΟΑΣΘ άρχισαν να αποστέλλονται στις εφορίες.
ΥΓ. 3. «Τροχός λεωφορείου του ΟΑΣΘ έφυγε από τον άξονα του οχήματος και κατέληξε σε ΙΧ αυτοκίνητο, στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. Στην ανεξέλεγκτη πορεία του ο διπλός τροχός του λεωφορείου της γραμμής 14 τραυμάτισε στο πόδι έναν πεζό».
ΥΓ. 4. «Υπάλληλος του ΟΑΣΘ, στον τερματικό σταθμό Χαριλάου, το βράδυ της Πέμπτης κάνοντας τον τυπικό έλεγχο αντιλήφθηκε ότι μια κοπέλα δεν είχε «χτυπήσει» εισιτήριο. Αμέσως ζήτησε από τον οδηγό να κλειδώσει τις πόρτες του λεωφορείου με αποτέλεσμα η νεαρή να εγκλωβιστεί μέσα.
Τα πνεύματα οξύνθηκαν, ο ελεγκτής εγκλώβισε την κοπέλα σε μια γωνία για να μη φύγει και εκείνη προφανώς σε κρίση πανικού, αποφάσισε να πηδήξει από το παράθυρο για να ξεφύγει.
Ο ελεγκτής δείχνοντας υπερβολικό ζήλο προσπάθησε να τη σταματήσει τραβώντας της τα πόδια με σοβαρό κίνδυνο για τη σωματική της ακεραιότητα.
Τελικά κλήθηκε το 100 για να λυθεί η διαμάχη με την αστυνομία να παίρνει καταθέσεις και από επιβάτες του λεωφορείου».
Γιώργος Θεοδωρόπουλος
Επιβάτης Θεσσαλονίκης