Σινεμά: «Ο κυνηγός»

Νοτιοκορεάτικη εμπορική επιτυχία του Κιμ Γιουν-Σέοκ, με περισσότερα από 20 εκατομμύρια δολάρια τζίρο, που συγκλόνισε το σινεφίλ κοινό στο περυσινό φεστιβάλ των Καννών, ενώ αναμένεται η αμερικανική διασκευή της ως είθισται τα τελευταία χρόνια στη σχέση Χόλιγουντ-Ασιατικό σινεμά.

Ο «Κυνηγός» είναι μια ταινία εκδίκησης, ένα αστυνομικό θρίλερ που εκτυλίσσεται στους δρόμους της Κορέας, ένα δράμα χαρακτήρων -πιο ρεαλιστικών δεν γίνεται. Άλλωστε, εν πολλοίς, βασίζεται σε γεγονότα πραγματικά, αληθινά, που έχουν συμβεί και ακόμη υφίσταντο στα σοκάκια της Σεούλ. Ένα κοινωνικό φαινόμενο για την ευτέλεια της ανθρώπινης υπόστασης, τη κακομεταχείριση των γυναικών, την περιθωριοποίηση, τον υποβιβασμό και την εκδούλευση των ανθρώπων της νύχτας, της πορνείας. Η ανθρώπινη νοσηρότητα που ξεπερνά κάθε φαντασία, η αρρώστια του μυαλού που οδηγεί στο θάνατο τον αποτρόπαιο. Ο Τζουνγκ-Χο είναι ένας προαγωγός που έχει στο βιογραφικό του και θητεία στην κορεατική αστυνομία. Περνάει δύσκολους καιρούς, καθώς χρωστάει χρήματα στο μισό υπόκοσμο, ενώ κάποια από τα «κορίτσια» του έχουν χαθεί από προσώπου γης με τρόπο περίεργο…

Ο «Κυνηγός» είναι μια ταινία ανελέητου κυνηγητού, που εκτυλίσσεται μέσα σε 24 ώρες. Σε μια μέρα, που η ζωή και ο θάνατος κινούνται σε λεπτά όρια, τα οποία σχεδόν αχνοφαίνονται.

 

Νέστορας Πουλάκος

 

Θέατρο: Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ

Απλό Θέατρο (κεντρική σκηνή)
Χαρ. Τρικούπη 4, Καλλιθέα,
τηλ.: 2109229605, 2109246991

Το εμβληματικό αριστούργημα του Ε. Άλμπι ανεβαίνει σχεδόν κάθε χρόνο στις θεατρικές σκηνές. Φέτος με πρωταγωνιστικό ζευγάρι τους Δ. Καταλειφό και Ρ. Οικονομίδου ευτύχησε. Ο Τζωρτζ και η Μάρθα, ένα μεσήλικο ευκατάστατο μορφωμένο ζευγάρι, επιστρέφουν σπίτι τους ύστερα από ένα πάρτι. Ο Άλμπι ήδη από τις πρώτες γραμμές δίνει μια καλή ιδέα για το τι θα επακολουθήσει στην εξέλιξη της νύχτας. Ο Τζωρτζ και η Μάρθα χρησιμοποιώντας το ποτό για να μιλήσουν ανεμπόδιστα και κυρίως ανερυθρίαστα, τρώγονται με τις σάρκες τους βρίζοντας, υποτιμώντας και προσβάλλοντας ο ένας τον άλλο.

Με την έλευση καλεσμένων, ενός νεοαφιχθέντος στην περιοχή νεαρού ζευγαριού, που λειτουργούν ως οι απαραίτητοι θεατές για την σαρκοφάγα παράσταση που το αρχικό ζεύγος έχει ψυχαναγκαστική ανάγκη να παίξει, ξεσπάει ίσως μία από τις πιο κανιβαλιστικές σκηνές στην ιστορία των θεατρικών ζευγαριών. Αμείλικτη λεκτική βία, ταπείνωση, σαρκασμός, ειρωνεία και υποκρισία βομβαρδίζουν ακατάπαυστα το μεσοαστικό αμερικάνικο σπίτι (και όνειρο) μέχρι που το ισοπεδώνουν συθέμελα. Ο Καταλειφός παίζει με τη γνωστή μανιέρα του, απόλυτα επιτυχημένα τον καταπιεσμένο αποτυχημένο καθηγητή Ιστορίας, αλλά η παράσταση ανήκει στη Ρ. Οικονομίδου με τις δηλητηριώδεις ματιές της και τις σχεδόν σχιζοφρενικές εκφράσεις του προσώπου της. Το νεαρό ζεύγος, Μπουρδούμης και Ρουβολή, διεκπεραιώνουν τον υποβοηθητικό ρόλο τους. Συγχαρητήρια στη μετάφραση της Τζένης Μαστοράκη που παντρεύει έξοχα τη σλαμ με τη νεοελληνική αργκό, παραδίνοντας ένα ολόφρεσκο κείμενο, ενώ και ο σκηνοθέτης Αντώνης Αντύπας κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού, παρά τις τρεις ώρες και τα άβολα καθίσματα. Μοναδικό μειονέκτημα, η ανάδειξη των απαραίτητων (μαύρων) χιουμοριστικών στοιχείων ως αντίβαρο, που δυστυχώς πολλοί απ’ το κοινό, και κυρίως νέοι, δεν είναι σε θέση να κατανοήσουν και επιδίδονται στα χάχανα που τους έχουν συνηθίσει οι ΑΜΑΝ και ο Λάκης ο Γλυκούλης, γελώντας κάθε φορά που τα θανατηφόρα βέλη περιέχουν τις εθνικές μας ύβρεις.

 

Νικίτα, του Λυκ Μπεσόν

ΕΤ1, 21.00
Σάββατο 6 Μαρτίου

Η «Μοντέρνα Σταχτοπούτα» τοποθετεί το βίαιο προσωπείο της και ξετινάζει όποιον βρει μπροστά της. Η ιστορία της Νικίτα, της αλήτισσας και ναρκομανούς, της νευρικής και βίαιης κοπέλας, που μπαίνει ισόβια και δολοφονείται, για ν’ αναγεννηθεί ως η πιο «ατίθαση» πράκτορας των γαλλικών μυστικών υπηρεσιών, αποτέλεσε μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του γαλλικού κινηματογράφου της δεκαετίας του ’90.

Σε σκηνοθεσία Λυκ Μπεσόν («Απέραντο γαλάζιο», «Λεόν», «Το πέμπτο στοιχείο» κ.λπ.), του ανθρώπου που έφερε το Χόλυγουντ στο ευρωπαϊκό σινεμά, η «Νικίτα» έγινε σύμβολο μιας ολόκληρης δεκαετίας τόσο κοινωνικό όσο και κινηματογραφικό. Αμερικανικό ριμέικ, επί χρόνια τηλεοπτική σειρά, ένας μύθος έχει χτιστεί γύρω από τον τίτλο της ταινίας. Γαλλικής/ ιταλικής παραγωγής του 1990, πρωταγωνιστεί η εξαιρετική Αν Παριγιό, ενώ εμφανίζονται σημαντικοί αστέρες, όπως η Ζαν Μορώ, ο Τσέκι Κάρυο και ο Ζαν Ρενό.

 

Πικρό χιόνι

Τη Δευτέρα 8 Μαρτίου, στην Ελληνοαμερικανική Ένωση, στις 20:30, θα προβληθεί το «Πικρό χιόνι». Πρόκειται για ένα ποιητικό δράμα με έντονα αυτοβιογραφικά στοιχεία, που γυρίστηκε στη Γερμανία, την Ελλάδα και την Τσεχία. Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.

 

«Thess Poetry Slam»

Μετά την Αθήνα, σειρά και για τη Θεσσαλονίκη να αποκτήσει διαγωνισμό ποίησης, με τον τίτλο «Thess Poetry Slam» και το σύνθημα «Ανία, οι μέρες σου είναι μετρημένες!». Οι συμμετέχοντες καλούνται μέσα από ένα τρίλεπτο να υποστηρίξουν τη δουλειά με τη φωνή, την έκφραση και το σώμα τους. Παρασκευή 5 Μαρτίου, στο «Underground Eντευκτήριο» (Δεσπεραί 9, κοντά στη ΔΕΘ), στις 8.00 μ.μ.

 

Μπαρόκ

Ένα μουσικό ταξίδι στην εποχή του μπαρόκ, με έργα του 18ου αιώνα, περιλαμβάνει το πρόγραμμα Alte Meister, που παρουσιάζει το μουσικό σύνολο Labyrinthe, στην Αίθουσα Συναυλιών Φ. Νάκας (Ιπποκράτους 41), την Παρασκευή 12 Μαρτίου, στις 20:30.

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!