Του Γιώργου Θεοδωρόπουλου
Ποιος φταίει, άραγε, για τις εικόνες που είδαμε ή ζήσαμε μετά τα Κούλουμα στο λεγόμενο εθνικό δίκτυο, το οποίο έχει εκχωρηθεί έναντι πινακίου φακής και υπέρογκων διοδίων, στις πολυεθνικές εταιρίες και τους ντόπιους «εθνικούς εργολάβους» -νταβατζήδες- δερβεναγάδες;

Μήπως φταίει ο χιονιάς; Μήπως φταίνε όσοι δεν είχαν αλυσίδες για δύο πόντους χιόνι; Μήπως φταίνε αυτοί που δεν πληρώνουν διόδια; Ή μήπως φταίει η άσπρη μας μέρα; Την ευθύνη συντήρησης και λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου Αθήνα-Θεσσαλονίκη, έχουν οι επονομαζόμενοι παραχωρησιούχοι (Ιόνια Οδός – Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου).
Το βράδυ της Καθαράς Δευτέρας έβγαλαν τις μάσκες και απέδειξαν ότι το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να εισπράττουν διόδια. Ο αυτοκινητόδρομος «κόπηκε» σε τρία σημεία, επί ώρες. Οι σταθμοί των διοδίων, όμως, παρέμεναν σε λειτουργία και με τη συνδρομή περιπολικών της Ελληνικής Αστυνομίας και την απειλή προστίμου 200 ευρώ που, πρόσφατα, θέσπισε ο κ.Ρέππας, απειλούσαν τους πολίτες που σεβόμενοι την αξιοπρέπεια τους αρνούνταν να πληρώσουν διόδια. Το Ελληνικό Δημόσιο έχει αφήσει στο έλεος των ιδιωτικών εταιριών τη λειτουργία των αυτοκινητόδρομων. Ουσιαστικά, το σχέδιο λειτουργίας του εθνικού δικτύου σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, το διαχειρίζονται ιδιωτικές εταιρίες.
Οι κύριοι Ρέππας και Μαγκριώτης -κατόπιν εορτής- απέδωσαν τις ευθύνες στην εταιρία Ιόνια Οδό και ζήτησαν να παρέμβει η Δικαιοσύνη για την απόδοση ποινικών ευθυνών. Δεν τόλμησαν όμως να τους κατονομάσουν ως έκνομους και τζαμπατζήδες, όπως με περίσσιο θράσος –από το βήμα της Βουλής– είχαν εξυβρίσει το κίνημα κατά των διοδίων που χρόνια τώρα υπερασπίζεται την αξιοπρέπεια του Ελληνικού Δημοσίου, την οποία τσαλαπάτησαν για μια ακόμη φορά στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους οι Γερμανοί και Γάλλοι μεγαλομέτοχοι-παραχωρησιούχοι. Το ίδιο βράδυ, στα Τέμπη έπεσε βράχος πάνω στο παρμπρίζ αυτοκινήτου, τραυματίζοντας τον οδηγό. Το περιστατικό «φαγώθηκε» από τα μπομπολικά ΜΜΕ και αποδόθηκε στις καιρικές συνθήκες! Το χειμώνα του 2009, στο ίδιο σημείο, από μεγαλύτερο βράχο είχε σκοτωθεί άνθρωπος και επί τρεις μήνες η χώρα είχε αποκοπεί στα δύο. Η ευθύνη και τότε είχε αποδοθεί στις «έκνομες» καιρικές συνθήκες. Ο βίος και η πολιτεία του σεριφάτου των αυτοκινητόδρομων, με την υψηλή κάλυψη άλλοτε του Σουφλιά και άλλοτε του Ρέππα, αποκαλύπτεται καθημερινά. Οι συμβάσεις παραχώρησης, πέρα από αποικιοκρατικές αποδεικνύονται και επικίνδυνες για την ασφάλεια της χώρας και των πολιτών.
Η κυβέρνηση πρέπει να καταργήσει τις συμβάσεις και να κηρύξει έκπτωτους τους πολλαπλά έκνομους πραγματικούς τζαμπατζήδες, αν έχει στοιχειώδη κοινωνική και πολιτική ευθύνη και αίσθηση εθνικής αξιοπρέπειας.

* Ο Γιώργος Θεοδωρόπουλος είναι μέλος του Πανελλαδικού Συντονιστικού Επιτροπών Αγώνα κατά των Διοδίων

 

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!