Χαρακτηριστικό παράδειγμα διαπλοκής και οι αναθεωρημένες συμβάσεις των μεγάλων οδικών αξόνων
Ζούμε σε μια χώρα όπου οι τράπεζες παίρνουν δημόσιο χρήμα (βλ. ανακεφαλαιοποίηση) για να παραμείνουν ιδιωτικές. Επίσης σε μια χώρα όπου οι εργολάβοι ζητούν και παίρνουν δημόσιο χρήμα για να παραμείνουν οι δρόμοι ιδιωτικοί. Ζούμε δηλαδή σε μια χώρα όπου η επιχειρηματική ελίτ ζει και καλοζεί στραγγίζοντας το δημόσιο ταμείο και τις τσέπες του ελληνικού λαού.
Αυτά επιβεβαιώνει για μία ακόμη φορά το νομοσχέδιο που εισήχθη στη Βουλή και τροποποιεί τις Συμβάσεις Παραχώρησης των μεγάλων οδικών έργων. Αυτών που οι εργολάβοι τα ξεκίνησαν εισφέροντας ελάχιστα κεφάλαια και τώρα τα έχουν παρατήσει στη μέση εξακολουθώντας όμως να εισπράττουν πανάκριβα διόδια.
Στο παρελθόν ο Δρόμος έχει αναδείξει πολλές φορές το θέμα κι έχει αποκαλύψει με νούμερα και στοιχεία ότι οι Συμβάσεις είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα διαπλοκής και ότι ο χαρακτήρας τους είναι ληστρικός. Πρόκειται για επενδύσεις μηδενικού ρίσκου, αφού το Δημόσιο εγγυάται ακόμα και τα κέρδη τους, επενδύσεις όπου οι Παραχωρησιούχοι βάζουν ελάχιστα κεφάλαια και βγάζουν πολύ χρήμα. Από μόνα τους όλα αυτά στοιχειοθετούν ένα ακόμη σκάνδαλο. Πολύ περισσότερο που στην περίπτωσή μας η κυβέρνηση επικαλείται με κυνισμό λόγους “ανωτέρας βίας” που επέβαλαν το σταμάτημα της υλοποίησης των έργων από τους εργολάβους. Κι έτσι σαν να μη συμβαίνει τίποτε, αυτοί έχουν αφήσει τους δρόμους ημιτελείς και επικίνδυνους εξακολουθώντας όμως να εισπράττουν πανάκριβα διόδια. Αντι να κηρυχθούν έκπτωτοι, θα αποζημιωθούν κιόλας.
Τελικά καταλήγουμε να έχουμε τις εξής «πρωτοτυπίες»: α) Διόδια πριν ολοκληρωθούν τα έργα, β) Διόδια για δρόμους που έχουν σταματήσει τα έργα, γ) Διόδια με συνεχείς αυξήσεις εμποδίζοντας τη μετακίνηση των πολιτών και επιβαρύνοντας το κόστος μεταφορών. Είναι από αυτή την άποψη εξοργιστικό το γεγονός ότι η κυβέρνηση πρόκειται να επιβάλει αύξηση στα διόδια κατά 60%, πράγμα που οδήγησε και τον Σύλλογο Εμπόρων και Επαγγελματιών Νομού Θεσσαλονίκης να διαμαρτυρηθεί έντονα στον αρμόδιο υπουργό. Για τον ίδιο μάλιστα λόγο διαμαρτύρονται και οργανώνουν αύριο στις 11.00 το πρωί κινητοποίηση στα διόδια Αφιδνών οι δήμοι της περιοχής.
Κατά τα λοιπά όμως παραμένουν οι αγωγές και οι μηνύσεις των εργολάβων εναντίον δεκάδων ανθρώπων που αφωνίστηκαν από τις γραμμές του κινήματος κατά των διοδίων και τώρα διώκονται, αφού οι υπουργοί Υποδομών, πρώτα ο Δ. Ρέππας και μετά ο Μ. Βορίδης έφτιαξαν το κατάλληλο νομικό πλαίσιο. Την αδικία αυτή τουλάχιστον, των διώξεων πολιτών, προσπαθεί να αποκαταστήσει η τροπολογία που κατέθεσαν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με βάση την οποία εξαλείφεται το αξιόποινο των πράξεων που φέρονται τελεσθείσες […] από συμμετέχοντες σε εκδηλώσεις διαμαρτυρίας σε σταθμούς διοδίων, κατά τη διάρκεια κινητοποιήσεών τους για την ικανοποίηση αιτημάτων τους».