Συνάντηση για τη συνέχιση του αγώνα στην Πιερία. Ζητούν και την κατάργηση της τροπολογίας Βορίδη που έσυρε στα δικαστήρια δεκάδες αγωνιστές

Του Χρήστου Δελλασούδα

 

Την Κυριακή, 1η Μαρτίου, έγινε στο Αιγίνιο Πιερίας συνάντηση όλων των φορέων και συλλογικοτήτων που έδωσαν κοινό αγώνα ενάντια στα ληστρικά διόδια που περικυκλώνουν τον Νομό Πιερίας και την πρωτεύουσα Κατερίνη με τρεις μετωπικούς σταθμούς (και σταδιακά και παράπλευρους) προς την κατεύθυνση της Λάρισας (σε διάστημα 85 χλμ.) και δύο προς την κατεύθυνση της Θεσσαλονίκης (σε διάστημα 65 χλμ).

Ο κ. Βαγγέλης Λαγδάρης, δήμαρχος του Δήμου Πύδνας-Κολινδρού, που ξεκίνησε και φιλοξένησε τη συνάντηση, έκανε την εισαγωγή καταγράφοντας τις καταστροφικές συνέπειες για την οικονομική και κοινωνική ζωή του νομού. Ανέφερε συγκεκριμένα το μποτιλιάρισμα στους μετωπικούς σταθμούς τις ώρες υψηλής κίνησης που αποτρέπει μαζί με το υψηλό κόστος την επίσκεψη του νομού από τουρίστες, καθώς και την επιβάρυνση του επαρχιακού δικτύου από οχήματα που παρακάμπτουν τα διόδια και μάλιστα από βαρέος τύπου οχήματα που καταστρέφουν το οδόστρωμα και αποτελούν και κίνδυνο για την ασφάλεια των κατοίκων.

Το πρόβλημα αυτό είναι ιδιαίτερα έντονο στο Αιγίνιο όπου τα οχήματα αυτά περνούν μέσα από το κέντρο της πόλης. Επεσήμανε, επίσης, ότι πολλοί κάτοικοι της περιοχής που δουλεύουν σε όμορους νομούς αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους και να μετεγκατασταθούν γιατί το κόστος μετακίνησης δεν αντέχεται.

 

Πανπιερικό μέτωπο

Η βουλεύτρια ΣΥΡΙΖΑ Πιερίας, Μπέττυ Σκούφα, πληροφόρησε τους συμμετέχοντες ότι μαζί με βουλευτές και από άλλους νομούς είναι προγραμματισμένη συνάντηση με τον υπουργό Ανάπτυξης, Γιώργο Σταθάκη, και τόνισε τη σημασία της νομικής στήριξης του αγώνα από τους δικηγόρους που συμμετέχουν στο κίνημα. Ζήτησε την άμεση επανενεργοποίηση της Συντονιστικής Επιτροπής για την κλιμάκωση του αγώνα.

Ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Πιερίας, Χάρης Τζαμακλής, εξέφρασε την άποψη ότι είναι σημαντική η δημιουργία Πανπιερικού μετώπου για τη δράση ενάντια στα διόδια και επανέλαβε με τη σειρά του τη σημασία της συνάντησης με τον υπουργό Ανάπτυξης. Ζήτησε να συγκεντρωθούν και να χρησιμοποιηθούν όλες οι σχετικές μελέτες από επίσημους και ιδιωτικούς φορείς και τόνισε τη σημασία του αιτήματος για κατάργηση της τροπολογίας Βορίδη που ποινικοποιεί τον αγώνα.

Εκπρόσωπος του βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Πιερίας, Ζήση Ζάννα, μετέφερε το χαιρετισμό του βουλευτή ο οποίος με γραπτή παρέμβασή του, που αναγνώστηκε, αναφέρθηκε στον πολιτικό χαρακτήρα των κινητοποιήσεων, την ανάγκη να μπει τέλος στην κυριαρχία των μεγαλοσυμφερόντων και των μεγαλοεργολάβων και δήλωσε την απόφασή του να συμμετέχει με όλες του τις δυνάμεις σε κάθε μελλοντική κινητοποίηση.

Ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας στην Πιερία, Κώστας Κουκοδήμος, δεν συμμετείχε αν και προσκλήθηκε. Η αντιπεριφερειάρχης κυρία Σοφία Μαυρίδου συμφώνησε με την προσπάθεια για κατάργηση της τροπολογίας Βορίδη και αναγνώρισε την ανάγκη λήψης πρωτοβουλίας από την Περιφέρεια για την εκπόνηση σχετικών μελετών και τη συντήρηση του τοπικού οδικού δικτύου.

Κοινή πρόταση από πολλούς φορείς ήταν η αναστολή ή κατάργηση των διοδίων, ενώ ακούστηκαν και απόψεις που έδιναν βάρος στην αναθεώρηση και αναπροσαρμογή των ρυθμίσεων της σύμβασης παραχώρησης. Επίσης, υποστηρίχθηκε η άποψη ότι πρέπει να διεξαχθούν συμβιβαστικές διαπραγματεύσεις με την ανάδοχο εταιρία για την εξεύρεση κοινά επωφελούς λύσης.

 

Συνάντηση με Σταθάκη

Η προαναφερόμενη συνάντηση με τον υπουργό Ανάπτυξης, Γ. Σταθάκη, έγινε τελικά την περασμένη Πέμπτη, 5 Μαρτίου, με συμμετοχή βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ από την Πιερία, Λάρισα και Μαγνησία. Ο υπουργός και οι βουλευτές συμφώνησαν ότι η αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης αποτελεί επιτακτική ανάγκη. Στο πλαίσιο αυτό το ελάχιστο που θα έπρεπε να επιτευχθεί είναι η μείωση των τιμών των διοδίων. Προτάθηκε η καθιέρωση ηλεκτρονικής κάρτας διελεύσεων («ηλεκτρονικά διόδια») με χρέωση ανά χιλιόμετρο, μειωμένη τιμή και εφαρμογή επιπλέον κοινωνικών και τοπικών κριτηρίων («κοινωνικά διόδια») ώστε να μειωθεί το κόστος σε ένα ελάχιστο συμβολικό ποσό για ειδικές κατηγορίες πολιτών (π.χ. πολύτεκνοι, ΑΜΕΑ, άνεργοι, τοπικοί κάτοικοι).

Μετά από πολύ προσεκτική μελέτη των συμβάσεων δεν διαφαίνεται ως εφικτή λύση η κατάργηση ή αναστολή της λειτουργίας των σταθμών διοδίων καθώς θα προκαλούσε την κατάπτωση σημαντικών ρητρών για διαφυγόντα κέρδη των εταιρειών, ρητρών με τις οποίες «έδεσαν» το ελληνικό κράτος οι προηγούμενες κυβερνήσεις και θα επιβάρυναν σημαντικά τον Κρατικό Προϋπολογισμό με βάση, μάλιστα, μετρήσεις που αυθαίρετα θα όριζαν οι εταιρίες. Αυτονόητη θεωρήθηκε από όλους η ανάγκη κατάργησης της τροπολογίας Βορίδη.

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!