Χρήσιμες επισημάνσεις από την παράταξη Εγνατία Αριστερός Κλάδος (ΕΑΚ)
Οι εργαζόμενοι της Εγνατία Οδός Α.Ε. έχουν κηρύξει και πραγματοποιούν στοχευμένες απεργιακές κινητοποιήσεις σε ημερομηνίες διεξαγωγής διαγωνισμών για την κατασκευή σταθμών διοδίων με βασικά αιτήματα: α) Την ακύρωση της σχεδιαζόμενης ιδιωτικοποίησης του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού και των 3 καθέτων αξόνων. β) Την ακύρωση της σχεδιαζόμενης από το ΤΑΙΠΕΔ, κατασκευής 10 νέων σταθμών διοδίων. γ) Την έκδοση δεσμευτικών υπουργικών αποφάσεων που, υλοποιώντας τις επανειλημμένες προφορικές υπουργικές δεσμεύσεις και αναγνωρίζοντας την διαχειριστική ικανότητα της εταιρείας σε κάθε είδους έργο, θα αξιοποιούν το έμπειρο και ειδικευμένο προσωπικό της.
O θόρυβος από τις κινητοποιήσεις και ο φόβος για την ενεργοποίηση του τοπικού πληθυσμού, όταν συνειδητοποιήσει ότι θα αποκλειστεί εκ των πραγμάτων από την χρήση του οδικού άξονα, αφού το πολλαπλάσιο (τριπλάσιο) κόστος διοδίων στην περίπτωση υλοποίησης της ιδιωτικοποίησης θα είναι απαγορευτικό, ο κίνδυνος για την κοινοποίηση της πραγματικής αξίας της περιουσίας και η τεράστια διαφορά με την σχεδιαζόμενη παραχώρηση, οδήγησαν στην είδηση της ημέρας.
Μετά τη σύσκεψη, στο Μαξίμου, την περασμένη Τρίτη 2 Μαΐου, εκδόθηκε πανηγυρικό ανακοινωθέν: «H Εγνατία Οδός Α.Ε. μένει εκτός Υπερταμείου και μόνο ο οδικός άξονας με τους καθέτους θα παραχωρηθεί. Η Εγνατία Οδός Α.Ε. θα είναι εποπτευόμενος φορέας του Υπουργείου Υποδομών».
Αλλά, η Εγνατία οδός είναι εποπτευόμενος φορέας του Υπουργείου Υποδομών και υπό αυτή την εποπτεία οι εργαζόμενοι κινητοποιούνται. Βλέπουν την μεθόδευση για το ξεπούλημα της περιουσίας, βλέπουν τις ενέργειες απαξίωσης του παγίου και των εργαζομένων, βλέπουν την απογύμνωση της εταιρίας από αρμοδιότητες, βλέπουν την υποχρηματοδότηση για τις αναγκαίες εργασίες συντήρησης της οδού.
Η οικονομική εξαθλίωση των εργαζομένων είναι δεδομένη, η θεώρηση όμως ότι μέσω της απειλής για την απώλεια και αυτής της κακοπληρωμένης εργασίας (Υπερταμείο), μπορείς να κάνεις το μαύρο άσπρο και να ανακηρύττεις τον εαυτό σου σωτήρα των εργαζομένων, μπορεί να μην έχει τα αποτελέσματα που επιθυμείς.
Η προεξόφληση από κυβερνητικής πλευράς (βάσει των δημοσιευμάτων) ότι οι εργαζόμενοι θα σταματήσουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις οπότε θα μπορέσουν να διεξαχθούν οι διαγωνισμοί για τους σταθμούς διοδίων που υπολείπονται να κατασκευασθούν, είναι παραδοχή της αδυναμίας διακυβέρνησης, αλλά και καταδεικνύει την απώλεια αίσθησης του κοινωνικού και πολιτικού περιβάλλοντος.