Viral έγινε η παράσταση «Ρινόκερος» του Ε. Ιονέσκο, με τους χρήστες των κοινωνικών δικτύων να αναρωτιούνται ποιοι έχουν μετατραπεί σε ρινόκερους και ποιοι παραμένουν ακόμη άνθρωποι. Η απόφαση του ηθοποιού Α. Σερβετάλη να αποχωρήσει από την παράσταση, από την στιγμή που αυτή θα παιζόταν μόνο για εμβολιασμένους θεατές, οδήγησε στο προσωρινό κατέβασμα αυτής, μέχρι ευρέσεως αντικαταστάτη.

Σύμφωνα με τον καλλιτέχνη, η απόφαση αυτή είχε ανακοινωθεί από καιρό στην παραγωγή του θεάτρου, καθώς σε αντίθετη περίπτωση θα ερχόταν σε σύγκρουση με τις αξίες του που προβλέπουν πως η τέχνη είναι για όλους. Βέβαια η εξήγηση αυτή δεν κάλυψε τους γνωστούς κριτές των πάντων, μεγάλους (από τα ΜΜΕ και εκπροσώπους της σόου μπιζ μέχρι τον κυβερνητικό εκπρόσωπο) και μικρούς (χρήστες των social media), που άρχισαν μια συντονισμένη επίθεση προς τον ηθοποιό… που είναι «ψεκ», «χριστιανοταλιμπάν», «δεν λυπάται τους συναδέλφους του που θα μείνουν άνεργοι» κ.λπ.

Μεταξύ των κριτών του Σερβετάλη και ο γνωστός ηθοποιός κ. Ρώμας, ο οποίος κατακεραύνωσε την επιλογή του ηθοποιού, κάνοντας γνωστό μεταξύ άλλων, γεμάτος περηφάνεια και «ορθολογική» αυτοπεποίθηση, πως ο ίδιος έχει διώξει συνεργάτες από το θέατρο στο οποίο εργάζεται γιατί ήταν ανεμβολίαστοι. Για την ανεργία αυτών των ανθρώπων προφανώς σιωπή.

Σε κάθε περίπτωση ας μείνουμε στα βασικά καθώς το θέμα δεν είναι το ποιόν του Σερβετάλη ή των πολέμιών του. Η τέχνη και ο πολιτισμός είναι για όλους τους ανθρώπους και οι χώροι πολιτισμού θα μπορούσαν να λειτουργήσουν σεβόμενοι τους κανόνες προστασίας από τον covid (τεστ, μάσκες, αποστάσεις) για όλους. Από την άλλη, τα μέτρα αποκλεισμού των ανεμβολίαστων από το δημόσιο χώρο δεν έχουν ως στόχο να μειώσουν τη διάδοση του ιού, αλλά με τιμωρητική διάθεση να δυσκολέψουν τη ζωή των ανεμβολίαστων. Απέναντι σε αυτή την πραγματικότητα ο καθένας καλείται να κρατήσει μια στάση. Το αν θα μετατραπείς σε ρινόκερο ή θα παραμείνεις άνθρωπος είναι εντέλει θέμα απόφασης.

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!