Το σκάνδαλο των διοδίων στη Β.Α. Αττική καταγγέλλει η Ν.Ε. Ανατ. Αττικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ
Οι συμβάσεις παραχώρησης των εθνικών μας δρόμων παραμένουν ένα μεγάλο οικονομικό και πολιτικό σκάνδαλο, όπου συμπράττουν το μεγαλοεργολαβικό κατεστημένο με το μνημονιακό πολιτικό προσωπικό της διαπλοκής και της κλεπτοκρατίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη Β.Α. Αττική μόνο, με εγκατεστημένους οκτώ σταθμούς διοδίων εντός των ορίων του Δ. Ωρωπού, η Νέα Οδός Α.Ε. εισπράττει καθημερινά πανάκριβα διόδια από δεκάδες χιλιάδες οδηγούς.
Με αφορμή την επανεκκίνηση των αυτοκινητόδρομων, η Νομαρχιακή Επιτροπή Ανατ. Αττικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, εξέδωσε ανακοίνωση όπου σημειώνει εκτός των άλλων ότι «σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε το υπουργείο, απαντώντας σε ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, η Νέα Οδός Α.Ε. έχει εισπράξει από διόδια 374 εκ. € κι από τη συμβολή του Δημοσίου άλλα 140 εκ. €, ενώ έχει εκτελέσει έργο αξίας 354 εκ. €.
Προκύπτει δηλαδή για τον παραχωρησιούχο, μέχρι σήμερα, όφελος μεγαλύτερο από 160 εκ. €.». Κι όμως, ο παραχωρησιούχος εδώ και δυο χρόνια έχει σταματήσει τα έργα, παρ’ ότι η σύμβαση αναφέρει ότι έχει υποχρέωση να χρηματοδοτεί τα έργα με ίδια και δάνεια κεφάλαια και είναι υπεύθυνος να διασφαλίζει ότι θα υπάρχει ανά πάσα στιγμή χρηματοδότηση διαθέσιμη για την πλήρη και προσήκουσα εκτέλεση του έργου. «Με τη συμπαιγνία της κυβέρνησης, συνεχίζει να απειλεί με εξόντωση εκατοντάδες πολίτες που τολμούν να αντιστέκονται, κινούμενος (ο παραχωρησιούχος) νομικά εναντίον τους, με ειδοποιητήρια και διαταγές πληρωμής χιλιάδων ευρώ, με ποινικές διώξεις και αστικές αγωγές» συνεχίζει η ανακοίνωση, που θεωρεί «ξεκάθαρο ότι συνέχιση-επανεκκίνηση των έργων, με τέτοιες συμφωνίες μεταξύ των μεγαλοεργολάβων και της τρικομματικής συγκυβέρνησης, εξυπηρετούν μόνο τα υπερκέρδη του κεφαλαίου και αναδύουν την αποπνικτική οσμή ενός ακόμα μεγάλου σκανδάλου. Είναι ξεκάθαρο ότι η μνημονιακή κυβέρνηση μόνο για τις θέσεις εργασίας δεν ενδιαφέρεται. Άλλωστε είναι οι μνημονιακές κυβερνήσεις και οι ακραίες βάρβαρες νεοφιλελεύθερες πολιτικές τους, που μας έφτασαν την ανεργία στο 27%. Είναι ξεκάθαρο ότι η υπερ-πληρωμή των μεγαλοεργολάβων έθρεψε και θρέφει τις λίστες Λαγκάρντ».
Τα έργα πρέπει να συνεχιστούν, εκτιμά η Ν.Ε. Ανατ. Αττικής, σύμφωνα με τις ανάγκες και προς όφελος της κοινωνίας, με ευθύνη και επίβλεψη ενός δημόσιου φορέα και με κοινωνικό έλεγχο, συμβάλλοντας στην παραγωγική ανασυγκρότηση του τόπου και ανοίγοντας θέσεις εργασίας. Αυτό, καταλήγει η ανακοίνωση, σημαίνει:
• συμβατικό πλαίσιο που να διασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον
• απόλυτη διαφάνεια για κάθε ευρώ που πληρώνεται
• δίκαιο και διαφανή έλεγχο του τι έχει γίνει μέχρι σήμερα και επιστροφή στο δημόσιο όλων των χρημάτων που καταβλήθηκαν «αχρεωστήτως» στους παραχωρησιούχους
• αυστηρή δημόσια Επίβλεψη και όχι Επίβλεψη από δήθεν «ανεξάρτητο μηχανικό», που όμως πληρώνεται από τον παραχωρησιούχο και προφανώς συντάσσεται με τα συμφέροντα του
• απόλυτη προσήλωση στην ποιότητα των έργων, στην εξυπηρέτηση και ασφάλεια των πολιτών.
• αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και αμοιβής για όλο το εργαζόμενο προσωπικό
• χωρίς να ληστεύονται οι πολίτες από τα πανάκριβα διόδια
• απαλλαγή των τοπικών κοινωνιών από διόδια για τις τοπικές μετακινήσεις της καθημερινής διαβίωσης.