Για το 2014 το Δημόσιο προτίθεται να διαθέσει 48 εκατ. ευρώ ως αντισταθμιστική οφειλή προς τον ΟΑΣΘ, ποσό κατά πολύ μικρότερο αυτού που διέθετε προηγούμενα χρόνια, που ξεπερνούσε τα 100 εκατ. ευρώ. Έτσι ο ΟΑΣΘ, με βάση τη μείωση της κρατικής επιχορήγησης, συνέταξε προϋπολογισμό για το νέο έτος που προβλέπει τιμή απλού εισιτηρίου 1,60 ευρώ, δηλαδή διπλάσια από τη σημερινή (0,80 ευρώ). Η διοίκηση του Οργανισμού κατέθεσε και μία δεύτερη πρόταση, που περιλαμβάνει μείωση των λειτουργικών δαπανών κατά 13,3 εκατ. ευρώ, με κατάργηση νυχτερινών δρομολογίων σε όλες τις γραμμές (πλην δύο) και μείωση των δρομολογίων του Σαββατοκύριακου. Σ’ αυτή την πρόταση προβλέπεται εισιτήριο 1,12 ευρώ, δηλαδή αυξημένο κατά 40% σε σχέση με το σημερινό κόστος εισιτηρίου. Σημειώνεται ότι και στις δύο προτάσεις δεν προβλέπεται μισό εισιτήριο για μαθητές, φοιτητές, ηλικιωμένους, ΑμεΑ.
Ωστόσο, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, κ. Στεφανίδης, λίγους μήνες πριν, σε συνάντηση με αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ είχε δεσμευτεί για διερεύνηση επιδότησης του εισιτηρίου των ανέργων με βάση τους πόρους από το ΕΣΠΑ που εισπράττει ο οργανισμός και δεύτερον είχε δηλώσει τη δέσμευσή του για τη διαγραφή των προστίμων σε ανέργους μετά από προσέλευση στα γραφεία του ΟΑΣΘ και με την επίδειξη της κάρτας ανεργίας. Τέλος, είχε δεσμευτεί για μέτρα σε βάρος ελεγκτών με κακή συμπεριφορά. Όσον αναφορά τις αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων, είχε δηλώσει χαρακτηριστικά: «εκτιμώ με βάση τα μέχρι στιγμής δεδομένα και την αύξηση του επιβατικού κοινού του ΟΑΣΘ ότι δεν υπάρχει λόγος για αύξηση των εισιτηρίων ».
Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν δεκάδες καταγγελίες για κακή έως και εξευτελιστική συμπεριφορά από ελεγκτές και από την ιδιωτική ασφάλεια του οργανισμού απέναντι σε πολίτες που έκοψαν μισό εισιτήριο καθώς δεν είχαν το ακριβές αντίτιμο, αλλά και σε ανέργους που δεν τους διέγραψαν το πρόστιμο. Ας ελπίσουμε πως τουλάχιστον στο θέμα των αυξήσεων θα τηρήσει τις εξαγγελίες του…
Α.Τ