του Χρίστου Ιβάνοβιτς

Ανησυχία προκαλεί και ποικίλα ερωτηματικά δημιουργούνται στους κατοίκους του Θερμαϊκού από την έντονη κινητικότητα και την επιδίωξη θετικής γνωμοδότησης του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Θερμαϊκού, σχετικά με την εγκατάσταση αγκυροβολίων στη θαλάσσια περιοχή των προστατευόμενων περιοχών της λιμνοθάλασσας Αγγελοχωρίου και Επανομής.

Ανησυχία διότι εικάζεται πως η όχληση εγκατάστασης, ενδεχόμενα θα πλήξει τις προστατευόμενες περιοχές (αναμένεται να υπάρξουν επιπτώσεις κατά την τοποθέτηση των αγκυροβολίων, όπως θολερότητα και οχλήσεις στην πανίδα, οι οποίες όμως χαρακτηρίζονται ως «ασθενείς και προσωρινές» από την εισήγηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων της Μητροπολιτικής Επιτροπής (της περασμένης διοίκησης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, πριν από τον Μάιο ’14).
Και ερωτηματικά προστίθενται στην ανησυχία, καθώς η συνεδρίαση για τη γνωμοδότηση καθυστέρησε περισσότερο από ένα χρόνο και ίσως να είναι και αμφίβολης χρησιμότητας η όποια γνωμοδότηση καθώς θα έπρεπε να εκδοθεί προγενέστερα της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Εκτός τούτου, με δεδομένο πως αποκλειστικά ευθύνεται για την εγκατάσταση, λειτουργία και συντήρηση του έργου η Διεύθυνση Αναπτυξιακού Προγραμματισμού, Περιβάλλοντος και Υποδομών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας που είναι φορέας του έργου, δεν συμμετέχει πουθενά και με κανένα τρόπο ο Δήμος Θερμαϊκού.

Το κύριο, όμως, ερώτημα που τίθεται είναι για ποιο λόγο θα τοποθετηθούν οι 8 σημαντήρες στην Επανομή και στο Αγγελοχώρι;

Πράγματι, έρχονται να προστατεύσουν τα λιβάδια Ποσειδωνίας παρέχοντας πρόσδεση σε σκάφη παράκτιων ψαράδων, δυτών και απασχολούμενων σε θυννεία των περιοχών αυτών; Ή μήπως κάποιοι έχουν στο πίσω μέρος του μυαλού τους μπίζνες με πρόσδεση τουριστικών σκαφών που ίσως βλάψουν πολλαπλάσια τη θαλάσσια πανίδα;

Και φυσικά μπορεί η εισήγηση που έκανε η αντιδήμαρχος τεχνικών υπηρεσιών να αναφέρει πως «Σκοπός του έργου, κατά την ανωτέρω Τεχνική Περιγραφή, είναι να προσδένουν οι βάρκες» αλλά η μελέτη περιβαλλοντικών όρων της Περιφέρειας μιλάει για εξυπηρέτηση αλιευτικών και τουριστικών σκαφών 12 έως 18 μέτρων.

Την παραπάνω σύγχυση επέτεινε η τοποθέτηση του διευθυντή Αναπτυξιακού Προγραμματισμού, Περιβάλλοντος και Υποδομών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Γιάντση ο οποίος κατά τη συνεδρίαση του Δ.Σ. Θερμαϊκού τόνισε ότι δεν θα χρησιμοποιηθούν τα αγκυροβόλια από τους παράκτιους ούτε από τους αλιείς μέσης αλιείας αλλά ούτε και από τους εργαζόμενους στα θυννεία της περιοχής, επειδή δεν τους είναι χρήσιμα. Τους μόνους που ενδεχόμενα θα εξυπηρετούν, όπως είπε, θα είναι οι δύτες της περιοχής. Άποψη την οποία αντέκρουσε ο δημοτικός σύμβουλος και έμπειρος επαγγελματίας δύτης Θράσος Παζαρόπουλος που έσπευσε να ξεκαθαρίσει ότι δεν θα είναι χρήσιμα ούτε στους δύτες. Από την άλλη, τόσο η ΕΣΑΛ (Επιτροπή Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων) με γνωμοδότησή της αλλά και το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας με εγκύκλιό του ορίζει ότι θα ελλιμενίζονται αποκλειστικά μόνο αλιευτικά και όχι τουριστικά σκάφη.

Τώρα, ποια θα είναι αυτά τα αλιευτικά με μήκος 12 έως 18 μέτρα (σύμφωνα με την εισήγηση του Accolagoon) που θα μπορούν να προσδένουν (σε 50 μέτρα από την ακτή και βάθος 3 μέτρα) ειλικρινά πιστεύουμε πως κανένας δεν είναι σε θέση να μας διαφωτίσει. Έτσι μάλλον παραμένουμε στο σκοτάδι και προφανώς μπορούμε να αναπτύξουμε τους προβληματισμούς μας χωρίς να καταφέρνουμε να καθυποτάξουμε τους φόβους μας.

 

 

 

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!