Πολύ κοντά και πολύ θερμά ΜΑΖΙ ΜΑΣ στην προσπάθεια του συνεδρίου για «Το υπαρξιακό πρόβλημα της χώρας στην τροχιά του 21ου αιώνα», ο Δήμος Αβδελιώδης προσφέρει εκπτωτικά εισιτήρια για γνωριμία με το «Λαϊκό» του Θέατρο («χάριν ενθουσιασμού και συγκίνησης»).

Με την παράστασή του στο Θέατρο Αθηνών «Όνειρο στο κύμα και Έρως ήρως» του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, μας καλεί να κάνουμε βίωμα τη Συνύπαρξη. Να βιώσουμε κοινές αξίες, να γεμίσουμε θάρρος και γαλήνη. Να παραδεχτούμε ότι η τέχνη προάγει την αλληλοκατανόηση, ότι η αληθινή τέχνη προάγει το καλό, ότι το καλό θέατρο είναι ένα αναντικατάστατο βιωματικό γεγονός που βοηθάει να βρούμε αυτά όλα αυτά που χάσαμε.

Αντιγράφουμε από το Δελτίο Τύπου της παράστασης:

Με τα διηγήματα «Όνειρο στο κύμα» και «Έρως Ήρως», ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης, μετουσιώνει με ποιητικό οίστρο τις δύο όψεις του ανολοκλήρωτου και ανομολόγητου έρωτά του για την ξαδέλφη του Μαχούλα, (*) βιώνοντας το δέος, τη μέθεξη, το πάθος, τη συντριβή, έως το μεγαλείο και τον ηρωισμό της ανθρώπινης ψυχής, αφήνοντάς μας δύο διαχρονικά αριστουργήματα που δοξάζουν τον Άνθρωπο.

Στο πρώτο, μας μεταφέρει σ’ ένα νυκτερινό, καλοκαιρινό τοπίο όπου αντικρίζει με δέος και ιερό ρίγος την ομορφιά της νεαρής συνομήλικής του Μοσχούλας ‒ Μαχούλας, καθώς εκείνη αναδύεται μέσα απ’ τη θάλασσα γυμνή ως θεότητα. Όταν κινδυνεύει να πνιγεί βουτά και την σώζει. Η ευχαρίστηση ότι της έσωσε τη ζωή αποκτά απείρως μεγαλύτερη αξία από την ερωτική επιθυμία.

Στο δεύτερο, που το θεωρούμε ως εξέλιξη της προηγούμενης ιστορίας, ο έρωτας του Παππαδιαμάντη για την Αρχόντω ‒ Μαχούλα, μετατρέπεται σε οδυνηρότατο πάθος, με άφατο ψυχικό πόνο, όταν διαπιστώνει πως κινδυνεύει να την χάσει από έναν μεγαλύτερό του και ευκατάστατο Άνδρα.

Ο Παπαδιαμάντης δεν χρησιμοποιεί δραματουργικά μοντέλα και τεχνικές. Κάθε του φράση είναι πηγαία κατάθεση ψυχής, ασπαίρουσα και συναρπαστική που την απολαμβάνουμε κάθε στιγμή σαν εξαίσια μουσική όπερα, η οποία αποκαλύπτει με απλότητα την Αλήθεια (**). Αυτήν που βρίσκει όλους τους ανθρώπους να ομονοούν σιωπηρά για το τι είναι το σωστό ή το λάθος, το ηθικό ή το ανήθικο.

Αυτή την αυθεντική, σπάνια ποιητική τέχνη του προσπαθεί να αποδώσει η παράσταση με έντεχνο τρόπο απαγγελίας, για να αναδείξει με ακρίβεια το πνεύμα του, που μας διδάσκει αθόρυβα ότι κανένας έρωτας δεν μπορεί να ευτυχήσει, εάν δεν υπάρχει σεβασμός προς τον εαυτό μας και προς τον άλλο, αφού η πραγματική απόλαυση ως αγαθό δεν εξαρτάται από την ικανοποίηση ενός πόθου, αλλά από την ψυχική και την ηθική μας πληρότητα.

* Η ξαδέλφη του Μαχούλα περιγράφεται από τον Παπαδιαμάντη στο δραματικά σημαίνον διήγημά του με τον τίτλο «Φαρμακολύτρια», όταν την συναντά μετά από 20 χρόνια χωρίς ακόμη να έχει ο ίδιος λυτρωθεί από το ίνδαλμά του, ενώ εκείνη, εντελώς ανυποψίαστη, κάνει τάμα στον ναό για να λυτρωθεί ο γιός της από τα μάγια του έρωτά του.

** «Όπου και να σας βρίσκει το κακό αδελφοί κι όπου θολώνει ο νους σας, μνημονεύετε Διονύσιο Σολωμό και Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη.» Οδυσσέας Ελύτης.


INFO

Θέατρο Αθηνών | Βουκουρεστίου 8, Αθήνα
Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη
ΟΝΕΙΡΟ ΣΤΟ ΚΥΜΑ – ΕΡΩΣ ΗΡΩΣ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Δραματουργία / Διδασκαλία Ερμηνείας /Σκηνική Όψη / Σκηνοθεσία, Δήμος Αβδελιώδης
Ερμηνεύει ο Θεμιστοκλής Καρποδίνης
Μουσική: Claude Debussy, “Lamer”
Βοηθός Σκηνοθέτη: Στεφανία Βλάχου
Graphic Design: Γιάννης Σταματόπουλος & Tasos Grønn


Πρόταση για συν-θέαση την Τρίτη 18 Φεβρουαρίου

 Ώρα έναρξης παράστασης 20:00 (ώρα προσέλευσης 19.40), το αντίτιμο του εισιτηρίου είναι 15 ευρώ και θα δοθεί στο ταμείο του θεάτρου πριν την παράσταση.

Δηλώνετε συμμετοχή για κράτηση θέσεων στο email: [email protected] και στο τηλέφωνο: 6974736190 μέχρι και το Σάββατο 15/2.

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!