Προσλαμβάνουν «κοινωφελείς» ελεγκτές εισιτηρίων για 19,6 ευρώ τη μέρα. Του Γιώργου Κατερίνη

Μάλλον ως κακόγουστο αστείο θα εξέλαβαν όσοι «ωφελούμενοι» των προγραμμάτων κοινωφελούς εργασίας είδαν το όνομά τους μεταξύ των 200 που κλήθηκαν τις προηγούμενες μέρες να καλύψουν θέσεις «ελεγκτών κομίστρου». Άνεργοι επί μήνες ή και χρόνια, που δυσκολεύονται οι ίδιοι να μετακινηθούν με τις αστικές συγκοινωνίες πληρώνοντας το πανάκριβο εισιτήριο, καλούνται να ελέγχουν και να ρίχνουν πρόστιμα σε άλλους άνεργους ή φτωχούς συμπολίτες τους. Όλα αυτά για 19,6 ευρώ ημερομίσθιο! Και βεβαίως μετά από πέντε μήνες που θα βρεθούν πάλι άνεργοι, ίσως αντιμετωπίσουν μια νέα γενιά «ωφελούμενων» να τους κυνηγά στις συγκοινωνίες για ένα απλήρωτο εισιτήριο…
Η ανακοίνωση που ανάρτησε ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών στις 16 Δεκεμβρίου δεν άφηνε πολλά περιθώρια σκέψης στους… τυχερούς του προγράμματος. Έπρεπε στις αμέσως επόμενες ημέρες να υποβάλουν τα δικαιολογητικά τους και μάλιστα, όπως αναφέρεται στο σχετικό Οδηγό Εφαρμογής που εξέδωσε ο ΟΑΕΔ, με κίνδυνο διαγραφής τους από τα μητρώα ανέργων αν δεν ανταποκριθούν στην πρόσκληση. Αυτή η τελευταία αναφορά, η οποία γίνεται για πρώτη φορά σε σχετικό πρόγραμμα, δημιούργησε αντιδράσεις μεταξύ των ανέργων. Βέβαια, μετά τη δημοσιοποίησή της ο ΟΑΕΔ, αλλά και ο ΟΑΣΑ, έσπευσαν να διευκρινίσουν ότι η άρνηση ενός ανέργου να αποδεχθεί τη θέση του «ελεγκτή κομίστρου» δεν επιφέρει τη διαγραφή από τα μητρώα ανέργων «λόγω αναντιστοιχίας της αιτούμενης θέσης με την προσφερόμενη». Ομολογούν, δηλαδή, ότι η ιδέα να χρησιμοποιήσουν ανέργους γι’ αυτή την δουλειά, προέκυψε εκ των υστέρων.

«Ομηρία μέχρι τις εκλογές»
«Είναι προφανές ότι η κυβέρνηση δεν επιθυμεί με αυτό τον τρόπο ούτε να καλύψει τις πραγματικές ανάγκες της ΣΤΑΣΥ Α.Ε. αλλά ούτε να προσφέρει πραγματική δουλειά σε ανέργους. Το μόνο που θέλει είναι να κρατήσει κάποιους εργαζόμενους σε ομηρία μέχρι τις εκλογές του Μαΐου δίνοντάς τους αντί για μισθό ένα… φιλοδώρημα», καταγγέλλει ένα από τα σωματεία των εργαζομένων στις συγκοινωνίες, η Ένωση Εργαζομένων ΗΣΑΠ (Ηλεκτρικός), αναδεικνύοντας τις τεράστιες ελλείψεις προσωπικού που υπάρχουν στις αστικές συγκοινωνίες.
Δεν έχει περάσει πολύς καιρός που ο ίδιος ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σε τηλεοπτική του συνέντευξη προανήγγειλε αποχωρήσεις από τους Οργανισμούς που εποπτεύει. Το μετρό, άλλωστε, ήταν από τους πρώτους Οργανισμούς που απέλυσε εργαζόμενους στα χρόνια του Μνημονίου, ενώ η επέκτασή του και η λειτουργία νέων σταθμών δεν έχει συνοδευτεί από προσλήψεις. Αντίθετα, έχουν γίνει αναγκαστικές μετακινήσεις υπαλλήλων για να καλυφθούν κενές θέσεις (και ελεγκτών).  Η κατάργηση μόνιμων θέσεων εργασίας και η κάλυψή τους από ανακυκλούμενους άνεργους χωρίς δικαιώματα και με ελάχιστες αποδοχές είναι μια λύση που επιλέγεται και για τις συγκοινωνίες, με τα συνδικάτα του χώρου να μην έχουν αντιδράσει μέχρι σήμερα.

Προσλήψεις και «προσλήψεις»
Η επιλογή της Διοίκησης του ΟΑΣΑ να χρησιμοποιήσει τη λεγόμενη «κοινωφελή» εργασία για να καλύψει τις όποιες ανάγκες σε προσωπικό «κατά σύμπτωση» ελήφθη μαζί με την απόφαση για πρόσληψη τριών συμβούλων. Η διαφορά είναι ότι οι άνεργοι που θα προσληφθούν με το πρόγραμμα θα αμείβονται με 490 ευρώ το μήνα, ενώ για τους τρεις συμβούλους θα διατεθούν 6.200 ευρώ το μήνα.

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!