Διαφυγόντα έσοδα για τη Θεσσαλονίκη, σε… δραχμές και ευρώ

 

Έχουμε επανειλημμένα αναφερθεί στο διαχρονικό, οικονομικό και πολιτικό σκάνδαλο του ΟΑΣΘ. Με αφορμή μια από τις συνηθισμένες τροποποιήσεις του Προϋπολογισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας διαπιστώσαμε ότι το ταμειακό υπόλοιπο της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης προσαυξήθηκε κατά 8.446,51 ευρώ από κατάθεση που έκανε στον τραπεζικό λογαριασμό του Φορέα ο ΟΑΣΘ. Το εν λόγω ποσό προέρχεται από προσαύξηση των εισιτηρίων, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 31 του Ν.Δ. 3729/57 περί συστάσεως του ΟΑΣΘ.

Σύμφωνα με το εν λόγω άρθρο «διά την κατασκευήν, ανακαίνισιν, διάνοιξιν, συντήρησιν και επισκευήν των οδών δι’ ων διέρχονται τα λεωφορεία … αστικής περιοχής Θεσσαλονίκης, επιβάλλεται προσαύξησις ποσού εκ δρχ. 0,10 κατά εισιτήριον επί πάντων εισιτηρίων».

Είναι γνωστό ότι κάθε χρόνο με βάση τον ιδρυτικό νόμο που προαναφέραμε αναπροσαρμόζονται τα εισιτήρια και η αντισταθμιστική οφειλή προς τον ΟΑΣΘ από το Ελληνικό Δημόσιο. Το μόνο που δεν αναπροσαρμόστηκε από το 1957 είναι το «δεκάλεπτο της οδοποιίας», ενώ οι λόγοι που θεσπίστηκε εξακολουθούν να υφίστανται.

Διαχρονικές πολιτικές και όχι μόνο, ευθύνες των κυβερνήσεων της Νομαρχίας και της Περιφέρειας «πάγωσαν» το δεκάλεπτο της δραχμής (η τρύπια δεκάρα για τους πιο παλιούς!) και αποκαλύπτουν και με αυτόν τον «δεκάρικο» τρόπο τον σφιχτό εναγκαλισμό και τη διαπλοκή του ΟΑΣΘ με τους πολιτικούς παράγοντες εδώ και δεκαετίες. Είναι εύκολο να υπολογιστεί ποια είναι τα διαφυγόντα έσοδα της Νομαρχίας και της Περιφέρειας αν αναπροσαρμοστεί αναλογικά, διαχρονικά και αναδρομικά, το δεκάλεπτο της οδοποιίας στην εκάστοτε τιμή του εισιτηρίου.

Το ποσό των 8.446,51 ευρώ αφορά εισιτήρια του β΄ εξαμήνου του 2013. Η Διοίκηση του ΟΑΣΘ «ευγενικά» ενημέρωσε την Περιφέρεια για την εν λόγω απλόχερη κατάθεση στην Εθνική Τράπεζα -δείγμα υψηλής κοινωνικής ευθύνης- και βέβαια δεν παρέλειψε να υπενθυμίσει ότι η παράγραφος 3 του Άρθρου 31 του Ν.Δ.3271/57 καταργήθηκε με το Ν.4313/14. Το δεκάλεπτο της οδοποιίας, λοιπόν, δεν επιβαρύνει τον ΟΑΣΘ! Ο Οργανισμός, όμως, επιδεικνύει με άλλους τρόπους την κοινωνική του ευθύνη στην πόλη και τους πολίτες, με άθλια λεωφορεία, με μειωμένα δρομολόγια, με εξευτελισμούς συμπολιτών μας που δεν έχουν να πληρώσουν το εισιτήριο. Αν ο γελοιογράφος σκιτσάριζε όσα διαβάσατε, είμαι σίγουρος ότι το σκίτσο θα ήταν «χωρίς σχόλιο». Χωρίς σχόλια λοιπόν και ο νοών νοείτω!

 

Επιβάτης Θεσσαλονίκης

 

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!