Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων.
Με πρόσχημα ένα αμφίβολο πόρισμα του επιθεωρητή δημόσιας διοίκησης 285 εργαζόμενοι της εταιρίας λειτουργίας του Μετρό (ΑΜΕΛ) θεωρούνται υπεράριθμοι και απολύονται με τη λήξη της σύμβασής τους. Πρόκειται για εργαζόμενους που έχουν προσληφθεί με μονοετή σύμβαση ορισμένου χρόνου, όπως ακριβώς γίνεται όλα τα χρόνια λειτουργίας του Μετρό. Οι εργαζόμενοι αυτοί εκπαιδεύτηκαν για κάποιους μήνες, τοποθετήθηκαν σε θέσεις εργασίας καλύπτοντας ανάγκες σε σταθμούς, κεντρικές υπηρεσίες ή τεχνικά συνεργεία. Και ξαφνικά, ενώ περίμεναν τη μετατροπή της σύμβασής τους σε αορίστου χρόνου, μαθαίνουν ότι θα απολυθούν.
«Τις συμβάσεις που έληξαν τον Μάιο τις είχαν μετατρέψει σε αορίστου χρόνου. Οι εργαζόμενοι είχαν ήδη υπογράψει και τώρα η διοίκηση λέει ότι δεν ισχύουν, θα τις μετατρέψει σε δίμηνες συμβάσεις». Ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων ΑΜΕΛ, Αντώνης Σταματόπουλος, είναι έξαλλος. Χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση, την περασμένη Δευτέρα, οι εργαζόμενοι πληροφοτήθηκαν ότι δεν θα ανανεωθούν οι συμβάσεις τους. «Με πήραν τηλέφωνο τη Δευτέρα και μου είπαν ότι δεν θα συνεχίσω να δουλεύω στο Μετρό», μας λέει ένας από τους συμβασιούχους, ο οποίος νόμιζε ότι τουλάχιστον η θέση εργασίας του είναι κατοχυρωμένη. «Άφησα πριν ένα χρόνο μια καλή θέση σε μεγάλη ιδιωτική εταιρία, γιατί πίστεψα ότι θα είχα μόνιμη δουλειά. Έτσι γινόταν πάντα στο Μετρό. Άλλωστε τον πρώτο χρόνο εκπαιδευόμασταν και ήταν σαν να περνάγαμε ένα στάδιο δοκιμασίας».
Όλοι οι εργαζόμενοι που συναντήσαμε την Τετάρτη 16/6 έξω από τις κεντρικές εγκαταστάσεις του Μετρό στα Σεπόλια, είχαν να πουν μια προσωπική ιστορία. Μια εργαζόμενη μας λέει για τα τρία παιδιά που έχει -τα δυο ενήλικα, το ένα άνεργο. Εργάζεται στην εκπαίδευση, καλύπτει δηλαδή μια πάγια θέση. Ο συνομιλητής μας που του ανακοινώθηκε τηλεφωνικά η απόλυση, εργάζεται σε εκδοτήριο. Άλλοι εργάζονται στην τεχνική συντήρηση.
Όλοι αναγκαίοι, κανείς υπεράριθμος.
«Αν διώξουν αυτούς τους εργαζόμενους δεν θα λειτουργεί το σύστημα», λέει στο Δρόμο ο πρόεδρος του σωματείου. «Τώρα που πρέπει να βγουν οι άδειες του καλοκαιριού, δεν φθάνει το προσωπικό για να καλύψει όλες τις θέσεις. Σταθμάρχες, για παράδειγμα, δεν μπορούν να βγουν σε άδεια.
Θα πρέπει να κλείνουν οι σταθμοί. Όλοι οι διευθυντές έχουν κάνει χαρτιά που ζητούν προσωπικό». Ένας οργανισμός που ακόμα δεν έχει οργανόγραμμα, που λειτουργεί σαν Α.Ε. ενώ είναι δημόσια υπηρεσία, που πάντα έκανε προσλήψεις εκτός ΑΣΕΠ, τώρα χρησιμοποιεί το πόρισμα της δήθεν ανεξάρτητης αρχής για να χτυπήσει εργατικά δικαιώματα. Όλοι μιλούν για σχέδια ιδιωτικοποίησης. Όταν διώχνεις εργαζόμενους που τους έχεις εκπαιδεύσει με σοβαρό κόστος για την εταιρία, όταν κινδυνεύει η λειτουργία του συτήματος τη στιγμή που ανοίγει καινούργιο αμαξοστάσιο, νέοι σταθμοί, τι άλλο μπορεί να υποθέσει κανείς; «Εγώ νομίζω ότι πάνε να το δώσουν πακέτο σε εργολάβο», μας λέει ο Α. Σταματόπουλος.
Άλλωστε στα σχέδια του υπουργού Υποδομών, περιλαμβάνονται συμπράξεις δημοσίου-ιδιωτικού τομέα και συμβάσεις παραχώρησης, σύμφωνα με τελευταίες δηλώσεις του κ. Ρέππα.
Γ.Κ.
«Τις συμβάσεις που έληξαν τον Μάιο τις είχαν μετατρέψει σε αορίστου χρόνου. Οι εργαζόμενοι είχαν ήδη υπογράψει και τώρα η διοίκηση λέει ότι δεν ισχύουν, θα τις μετατρέψει σε δίμηνες συμβάσεις». Ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων ΑΜΕΛ, Αντώνης Σταματόπουλος, είναι έξαλλος. Χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση, την περασμένη Δευτέρα, οι εργαζόμενοι πληροφοτήθηκαν ότι δεν θα ανανεωθούν οι συμβάσεις τους. «Με πήραν τηλέφωνο τη Δευτέρα και μου είπαν ότι δεν θα συνεχίσω να δουλεύω στο Μετρό», μας λέει ένας από τους συμβασιούχους, ο οποίος νόμιζε ότι τουλάχιστον η θέση εργασίας του είναι κατοχυρωμένη. «Άφησα πριν ένα χρόνο μια καλή θέση σε μεγάλη ιδιωτική εταιρία, γιατί πίστεψα ότι θα είχα μόνιμη δουλειά. Έτσι γινόταν πάντα στο Μετρό. Άλλωστε τον πρώτο χρόνο εκπαιδευόμασταν και ήταν σαν να περνάγαμε ένα στάδιο δοκιμασίας».
Όλοι οι εργαζόμενοι που συναντήσαμε την Τετάρτη 16/6 έξω από τις κεντρικές εγκαταστάσεις του Μετρό στα Σεπόλια, είχαν να πουν μια προσωπική ιστορία. Μια εργαζόμενη μας λέει για τα τρία παιδιά που έχει -τα δυο ενήλικα, το ένα άνεργο. Εργάζεται στην εκπαίδευση, καλύπτει δηλαδή μια πάγια θέση. Ο συνομιλητής μας που του ανακοινώθηκε τηλεφωνικά η απόλυση, εργάζεται σε εκδοτήριο. Άλλοι εργάζονται στην τεχνική συντήρηση.
Όλοι αναγκαίοι, κανείς υπεράριθμος.
«Αν διώξουν αυτούς τους εργαζόμενους δεν θα λειτουργεί το σύστημα», λέει στο Δρόμο ο πρόεδρος του σωματείου. «Τώρα που πρέπει να βγουν οι άδειες του καλοκαιριού, δεν φθάνει το προσωπικό για να καλύψει όλες τις θέσεις. Σταθμάρχες, για παράδειγμα, δεν μπορούν να βγουν σε άδεια.
Θα πρέπει να κλείνουν οι σταθμοί. Όλοι οι διευθυντές έχουν κάνει χαρτιά που ζητούν προσωπικό». Ένας οργανισμός που ακόμα δεν έχει οργανόγραμμα, που λειτουργεί σαν Α.Ε. ενώ είναι δημόσια υπηρεσία, που πάντα έκανε προσλήψεις εκτός ΑΣΕΠ, τώρα χρησιμοποιεί το πόρισμα της δήθεν ανεξάρτητης αρχής για να χτυπήσει εργατικά δικαιώματα. Όλοι μιλούν για σχέδια ιδιωτικοποίησης. Όταν διώχνεις εργαζόμενους που τους έχεις εκπαιδεύσει με σοβαρό κόστος για την εταιρία, όταν κινδυνεύει η λειτουργία του συτήματος τη στιγμή που ανοίγει καινούργιο αμαξοστάσιο, νέοι σταθμοί, τι άλλο μπορεί να υποθέσει κανείς; «Εγώ νομίζω ότι πάνε να το δώσουν πακέτο σε εργολάβο», μας λέει ο Α. Σταματόπουλος.
Άλλωστε στα σχέδια του υπουργού Υποδομών, περιλαμβάνονται συμπράξεις δημοσίου-ιδιωτικού τομέα και συμβάσεις παραχώρησης, σύμφωνα με τελευταίες δηλώσεις του κ. Ρέππα.
Γ.Κ.
Σχόλια