Πιερία: Το κίνημα ενάντια στα διόδια συνεχίζεται

του Ζήση Ζάννα*

 

Την Παρασκευή 8 Ιανουαρίου κερδήθηκε μία ακόμη δικαστική μάχη απέναντι στην ανάδοχο εταιρεία Αιγαίον Α.Ε., από το κίνημα πολιτών ενάντια στα διόδια. 24 αγωνιστές και κάτοικοι της Πιερίας είχαν συρθεί στη Δικαιοσύνη από τους μεγαλοεργολάβους των εθνικών οδών αξιοποιώντας τους νόμους Ρέππα – Βορίδη τους οποίους και αξίωσαν από τις προηγούμενες κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ για να διαφυλάξουν τα κέρδη τους. Οι αποικιοκρατικές συμβάσεις παραχώρησης των εθνικών δρόμων και η λειτουργία των εισπρακτικών σταθμών, των διοδίων, αποτελούν ένα σοβαρό πλήγμα έναντι του δημοσίου συμφέροντος. Σχεδόν για 8 χρόνια χιλιάδες κάτοικοι της Πιερίας στήριξαν τους αγώνες απέναντι στο ξεπούλημα των δρόμων και τον αποκλεισμό του νομού από τους 4 σταθμούς διοδίων.

Από τότε, και παρά τις μαζικές κινητοποιήσεις και διαμαρτυρίες με τη βοήθεια της κρατικής καταστολής και τις φωτογραφικές, υπέρ των συμφερόντων των εταιριών, νομοθετικές παρεμβάσεις, η κατάσταση οδηγείται διαρκώς προς το χειρότερο αναγκάζοντας τους χρήστες του δρόμου, τις περισσότερες φορές κάτοικοι και εργαζόμενοι, να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη. Κάθε οικονομική δραστηριότητα πνίγεται από το μεταφορικό κόστος, είτε είναι αγροτική παραγωγή είτε τουριστική δραστηριότητα, όπως επίσης η αυθαιρεσία της εταιρίας δημιουργεί αρνητικό κοινωνικό αντίκτυπο (γέφυρα Αιγινίου, έξοδος Μακρυγιάλου κλπ.).

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ παρότι ως αντιπολίτευση στήριξε το κίνημα ενάντια στα διόδια –με την παρότρυνση μάλιστα στελεχών πρώτης γραμμής ο κόσμος να σηκώνει τις μπάρες και να μην πληρώνει το αντίτιμο– σήμερα απέναντι σε όλες τις δεσμεύσεις της έχει αποδεχτεί πλήρως τις πρακτικές και τις απαιτήσεις της εταιρίας. Από πολύ νωρίς, από την πρώτη κυβερνητική περίοδο (Γενάρης-Αύγουστος 2015) και παρά την προσπάθεια βουλευτών της τότε πλειοψηφίας και την πίεση του κινήματος να καταργηθούν οι νόμοι Ρέππα – Βορίδη, να σταματήσουν τα διοδιο-δικεία και να επανεξεταστούν άμεσα οι συμβάσεις, οι παρεμβάσεις στελεχών της κυβέρνησης κυρίως του υπουργείου Οικονομικών & Ανάπτυξης και του υπουργείου Δικαιοσύνης κατ’ απαίτηση των εταιριών μπλόκαρε τη νομοθετική πρωτοβουλία. Φάνηκε από τότε ότι δεν υπήρχε καμία διάθεση σύγκρουσης με τους εθνικούς εργολάβους και με τη διαπλοκή στους εθνικούς δρόμους.

Σήμερα η επονομαζόμενη «τροπολογία Παρασκευόπουλου» δεν ικανοποιεί σε καμία περίπτωση τα αιτήματα του κινήματος αλλά κρύβει και κινδύνους, καθώς ορίζει τον τρόπο και τον χρόνο της κινητοποίησης η οποία ουσιαστικά αποτελεί διακοσμητικές παρεμβάσεις παρά επί της ουσίας αγώνα. Επίσης δίνει το δικαίωμα με την ασάφειά της ο εκάστοτε δικαστής να κρίνει αφήνοντας εκτεθειμένους τους κατηγορούμενους. Την ίδια ώρα δεν έχει αποσυρθεί το καθεστώς Ρέππα – Βορίδη, οι κλήσεις και οι βεβαιώσεις προστίμων αρκετών εκατοντάδων ευρώ συνεχίζονται με την κρατική Εγνατία Α.Ε. να σέρνει τον χορό – παρότι η σύνθεση της Διοίκησής της ανήκει αποκλειστικά στην κυβέρνηση.

Το κίνημα ενάντια στα διόδια θα συνεχίσει ακόμα πιο αποφασισμένο απέναντι στην ποινικοποίηση των αγώνων, απέναντι στο οικονομικό και κοινωνικό έγκλημα του ξεπουλήματος των εθνικών οδών και το χαράτσι στους δρόμους. Η δυναμική παρουσία των κατηγορούμενων και αλληλέγγυων στα δικαστήρια της Κατερίνης σφράγισε την απόφαση για νέους μεγάλους αγώνες μέχρι την τελική λύση. Όχι μόνο για τα διόδια, αλλά αγώνες ενάντια σε όλα τα μνημόνια, ενάντια στις πολιτικές της υποταγής και της εξαθλίωσης που δεν δίνουν κανένα μέλλον και προοπτική στον τόπο μας.

 

* Ο Ζήσης Ζάννας είναι π. Βουλευτής Πιερίας

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!