[60]
[61]
[62] Όταν επισκέφτηκα το μουσείο του ΑΟΥΣΒΙΤΣ, μπροστά σ’ αυτές τις προθήκες, είδα εικόνες σύγχρονης τέχνης, κι αυτό μου φάνηκε απολύτως τρομακτικό. Μπροστά σ’ αυτές προθήκες με βαλίτσες, μασέλες ή παιδικά παιχνίδια, δεν είχα τρομάξει. Δεν είχα καταρρεύσει. Δεν είχα αναστατωθεί όπως έπαθα όταν είχα βαδίσει μες στο στρατόπεδο, όχι, μες στο μουσείο είχα ξαφνικά την εντύπωση πως ήμουν σ’ ένα μουσείο σύγχρονης τέχνης. Ξαναπήρα το τραίνο λέγοντας μέσα μου: «Κέρδισαν!» Κέρδισαν, επειδή παρήγαγαν μορφές αντίληψης που συνεχίζουν εξολοκλήρου τον δικό τους τρόπο καταστροφής.
________________________
60. Κλεμαντίν Μελουά, φωτ. του καταλόγου της εταιρείας Λα Ρεντούτ, φθινοπωρινή – χειμερινή συλλογή, Παρίσι 2014.
61. Μικελάντζελο Πιστολέττο, Η Αφροδίτη των κουρελιών, μάρμαρο, ρέλια υφάσματος, 2.12×3.40×1.10 μ., Ίδρυμα Πιστολέττο, Μπιέλλα 1967/74.
62. Πωλ Βιριλιό, Η διαδικασία της σιωπής, μτφρ. Βασίλης Τομανάς, εκδ. Νησίδες, Σκόπελος 2000.
ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ: Θανάσης Αποστόλου | Πασχάλης Ζέρβας | Σοφία Κανάκη | Γιάννης Παρασκευόπουλος | Ροζαλί Σινοπούλου
Το τέλος της ενότητας Δυστοπία — Σάββατο, 28 Νοεμβρίου 2015.