H «φυγή» προς το παρελθόν, η νοσταλγία για το χαμένο «παράδεισο», η μνήμη για την ομορφιά και την αθωότητα που χάθηκαν, επανέρχεται στην κοινωνική σκηνή του παρόντος ως γλυκιά υπόμνηση γι’ αυτό που έζησαν οι παλιότεροι, αλλά και ως «ύπουλη» παρηγοριά γι αυτό που αναγγέλλεται στους νέους…Το χάσμα ανάμεσα στην πράξη και τη θύμησή του πρέπει να γεφυρωθεί με κάποιο τρόπο. Η επίκληση της μνήμης όσο επισφαλής κι αν φαίνεται λειτουργεί, εν τέλει, ως καταπραϋντικό βάλσαμο…
Κεραμεικός, Γκάζι, Βοτανικός, Ρουφ. Τέσσερις εμβληματικές περιοχές (έτσι τις ονομάζει το δελτίο Τύπου) του ιστορικού κέντρου της Αθήνας βρίσκονται στο επίκεντρο της έκθεσης φωτογραφίας με τίτλο «Εικόνες του χθες, ίχνη στο σήμερα», που παρουσιάζεται στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων από χθες. Η έκθεση περιλαμβάνει ανέκδοτες φωτογραφίες των ίδιων των κατοίκων των περιοχών αυτών, οι οποίες καλύπτουν ένα χρονικό διάστημα 50 χρόνων, από τις αρχές ως τα τέλη του 20ου αιώνα, και αποτυπώνουν την εικόνα, τη ζωή και την καθημερινότητα στις περιοχές αυτές. Ο στόχος της έκθεσης είναι διττός: από τη μία πλευρά να ανασυρθούν μνήμες για την παλιά Αθήνα και από την άλλη οι επισκέπτες να αναζητήσουν τα ίχνη του παρελθόντος στο σήμερα.
Οι φωτογραφίες, που συλλέχτηκαν σε διάστημα σχεδόν δύο χρόνων από τη δημοσιογράφο Αφροδίτη Παπακαλού, μας ταξιδεύουν στο χρόνο, απεικονίζοντας ιστορικά σημεία των περιοχών αυτών, όπως το Γκάζι εν λειτουργία, η Γεωπονική Σχολή, η Κωνσταντινουπόλεως ως χωματόδρομος ή οι μεσοαστικές και αστικές μονοκατοικίες. Στις φωτογραφίες ο επισκέπτης θα δει ακόμη εικόνες από την καθημερινότητα των κατοίκων -τα καφενεία, τα σχολεία, τα γλέντια στις αυλές των σπιτιών.
Η έκθεση, που θα διαρκέσει έως τις 23 Μαρτίου και εντάσσεται στις δράσεις του Βιομηχανικού Μουσείου Φωταερίου, είναι συνδιοργάνωση της Τεχνόπολης, του συλλόγου κατοίκων Κεραμεικού, Γκαζιού και Ρουφ «Μέγας Αλέξανδρος» και του Μορφωτικού Ιδρύματος της ΕΣΗΕΑ.

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!