Ούτε ευρώ για την αναβάθμιση του αεροδρομίου παρά τα τεράστια έσοδα

 

Ακόμα μία τουριστική περίοδος ασφυξίας προμηνύεται για το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» του Ηρακλείου, το δεύτερο σε επιβατική κίνηση αεροδρόμιο της χώρας. Η δραματική αύξηση του αριθμού των επιβατών, που πέρυσι έφτασαν τα 6,5 εκατομμύρια, σε συνδυασμό με την ανεπάρκεια χώρων και υποδομών δημιουργούν ένα εκρηκτικό μίγμα που συχνά φέρνει στο προσκήνιο εικόνες ταλαιπωρίας και έντασης.

Κι όμως, την επιβατική κίνηση του αεροδρομίου Ηρακλείου και τα έσοδα που προκύπτουν από αυτή, θα τη ζήλευαν πολλοί φορείς και οργανισμοί του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Περίπου 55-60 εκατομμύρια είναι τα ετήσια έσοδα από τα τέλη στάθμευσης των αεροπορικών εταιριών και από τους φόρους επί των εισιτηρίων. Κι όμως στο «Νίκος Καζαντζάκης» πέρυσι χρειάστηκε πάνω από ένας μήνας για να βρεθούν τα χρήματα ώστε να επισκευαστεί το air condition αφήνοντας μέσα στο κατακαλόκαιρο τουρίστες και κατοίκους του νησιού να λιποθυμούν στις αίθουσες αναμονής περιμένοντας το check in. Το σύνολο των εσόδων του αεροδρομίου καταλήγουν μέχρι σήμερα στη μαύρη τρύπα του δημόσιου χρέους με αποτέλεσμα η διοίκηση του αερολιμένα να μην μπορεί να αλλάξει ούτε λάμπα.

Την εικόνα αυτή μετέφερε στον περιφερειάρχη Κρήτης, στους βουλευτές και τον δήμαρχο Ηρακλείου η ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης μετά από ερωτήσεις στη Βουλή όσο και σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο για το θέμα. Αποκαλυπτική ήταν η τοποθέτηση του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη ο οποίος σε ερώτηση του βουλευτή Λ. Αυγενάκη αποκάλυψε πως όχι μόνο δεν υπάρχουν χρήματα για έργα επέκτασης του αεροδρομίου, αλλά ούτε καν ώριμες μελέτες εκθέτοντας επί της ουσίας τον πρώην υπουργό Μ. Χρυσοχοϊδη που τον Νοέμβριο του 2014 έδειχνε μπροστά στις κάμερες τα σχέδια για τη ριζική αναμόρφωση του αεροσταθμού.

Πάντως η επέκταση του αεροδρομίου «κολλάει» εδώ και χρόνια όχι μόνο στην έλλειψη μελετών και χρημάτων αλλά και στην άρνηση της Πολεμικής Αεροπορίας να παραχωρήσει χώρους για το πολιτικό αεροδρόμιο και συγκεκριμένα από την 126 Σμηναρχία Μάχης που συνορεύει με το «Ν. Καζαντζάκης». Τέλος, ανασταλτικό ρόλο για τις προσπάθειες αναβάθμισης του αερολιμένα έχει παίξει και η μακρά και ατέρμονη καθώς φαίνεται συζήτηση για την κατασκευή νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, που συναντά σοβαρές αντιδράσεις από τους κατοίκους της περιοχής. Οι τουριστικοί φορείς πάντως εντός και εκτός Κρήτης έχουν επανειλημμένα τονίσει την ανάγκη αναβάθμισης της απογοητευτικής εικόνας που δίνει η Κρήτη στους επισκέπτες της με το που πατούν το πόδι τους στο νησί.

Μάριος Διονέλλης 

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!