Το σχέδιο του Elon Musk, να προσφέρει υψηλής ταχύτητας Internet σε απομακρυσμένες περιοχές χρησιμοποιώντας δορυφόρους σε τροχιά, φαίνεται ότι έκανε ένα ακόμη βήμα για την πραγματοποίησή του.

Πιο συγκεκριμένα, μόλις την Τρίτη που μας πέρασε η SpaceX εκτόξευσε επιτυχώς μία δέσμη 60 δορυφόρων ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των δορυφόρων του προγράμματος Starlink σε τροχιά στους 700. Αυτό, σύμφωνα με τον Elon Musk, ιδοκτήτη των SpaceX και Starlink, είναι αρκετό ώστε να ξεκινήσει η πρώτη δημόσια δοκιμή του προγράμματος.

«Από τη στιγμή που οι δορυφόροι λάβουν τις κατάλληλες θέσεις, θα είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε μία αρκετά ευρεία δοκιμή του προγράμματος σε περιοχές των βόρειων Ηνωμένων Πολιτειών και, ελπίζουμε, του νότιου Καναδά», ανέφερε ο Elon Musk σε σχετική του ανάρτηση στο Twitter. «Άλλες χώρες θα ακολουθήσουν από τη στιγμή που λάβουμε τις σχετικές εγκρίσεις των αρμόδιων ρυθμιστικών αρχών» πρόσθεσε ο επικεφαλής των SpaceX και Starlink.

Βέβαια, ο Musk δεν ανέφερε επακριβώς πότε οι δορυφόροι θα βρεθούν «στις κατάλληλες θέσεις» με τους αστροφυσικούς του Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics να δηλώνουν στην ιστοσελίδα Ars Technica ότι δεν αποκλείεται κάτι τέτοιο να μη γίνει εφικτό έως και τον Φεβρουάριο του 2021.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Elon Musk είχε δηλώσει τον περασμένο Απρίλιο πως μία public beta έκδοση της υπηρεσίας θα ήταν έτοιμη έως το φθινόπωρο του 2020. Επίσης, τον Μάιο του 2019 είχε δηλώσει ότι μία εμπορικά βιώσιμη «αρχική» έκδοση της υπηρεσίας Starlink στις Ηνωμένες Πολιτείες θα απαιτούσε ενδεχομένως έως 400 δορυφόρους, ενώ 800 δορυφόροι θα ήταν αρκετοί για «σημαντική» παγκόσμια κάλυψη.

Τελικός στόχος του προγράμματος Starlink είναι να θέσει σε τροχιά έως και 42.000 δορυφόρους οι οποίοι θα «εκτοξεύουν δέσμες υψηλής ταχύτητας Internet» σε απομακρυσμένες περιοχές στις οποίες είναι δύσκολο να υπάρξει επίγεια κάλυψη.

Το πρόγραμμα Starlink, πέρα από το τεχνολογικό ενδιαφέρον που παρουσιάζει, αποτελεί και μία σοβαρή εμπορική προσπάθεια της SpaceX με τον Musk να δηλώνει στα αρχικά στάδια του προγράμματος, το 2019, ότι το πρόγραμμα θα μπορούσε να γίνει ένα σημαντικό ρεύμα εσόδων για την εταιρεία. Πάντως, υπάρχουν και αρνητικές φωνές αφού αστρονόμοι θεωρούν ότι οι δορυφόροι του προγράμματος θα μπορούσαν να θέσουν σοβαρά εμπόδια στην έρευνα του διαστήματος.

Πηγή: Ναυτεμπορική

Πόσο ψηλά τα κτίρια στην Αθήνα;

Το αττικό τοπίο έχει αρετές όπως πολλά άλλα τοπία στον κόσμο, δεν είναι όμως το μοναδικό. Σε άλλες ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις, η μνημειακή περιοχή υψηλού συμβολισμού διαχωρίζεται σαφώς από ζώνες ανάπτυξης και βέλτιστης εκμετάλλευσης της γης και των ελεύθερων δημόσιων χώρων.

Συμβαίνει στο Βερολίνο, με τη διατήρηση της ιστορικής φόρτισης στην Πύλη του Βρανδεμβούργου με τα ενιαία ύψη των κτιρίων της Πάριζερπλατς, αντίθετα από τους υψηλούς πύργους στη νέα Ποτσντάμερπλατς, συμβαίνει στο Παρίσι, με την Ντεφάνς χιλιόμετρα μακριά από το Λούβρο, συμβαίνει στο Λονδίνο, στο δυτικό κομμάτι της πόλης με το Κοινοβούλιο και τα βασιλικά ανάκτορα, ενώ στα ανατολικά αναπτύσσεται το οικονομικά ακμαίο Σίτυ, συμβαίνει στο Μιλάνο, όπου το πρόσφατο σύμπλεγμα των νέων ουρανοξυστών βορειοανατολικά του ιστορικού κέντρου αποτελεί ισχυρό σύμβολο της νέας ακμής και προόδου της πόλης. Αυτό που πρέπει να επιδιώκεται είναι ακριβώς ο προγραμματικός σχεδιασμός συμπλεγμάτων-συγκροτημάτων υψηλών κτιρίων σε συγκεκριμένες περιοχές και με κατάλληλα χαρακτηριστικά, για κατοικία ή εργασία και προνομιούχο ελεύθερο δημόσιο χώρο, που η Αθήνα έχει τόση ανάγκη, θα πρέπει αντίθετα να αποφεύγεται η τυχαία διασπορά των υψηλών κτιρίων στην πόλη.

Ανδρέας Γιακουμάτος, Το Βήμα, 3/5/2020

XB-1: Υπερηχητικό αεροσκάφος από τη Boom

Το υπερηχητικό της αεροσκάφος επίδειξης, XB-1, παρουσίασε την Τετάρτη η Boom Supersonic – το «πρώτο υπερηχητικό τζετ που αναπτύχθηκε ανεξάρτητα», σύμφωνα με την εταιρεία.

Το XB-1 προορίζεται να πετάξει για πρώτη φορά το 2021 και θα υποβληθεί σε ένα 100% «carbon neutral» πρόγραμμα δοκιμών πτήσης.

Όπως είπε ο Μπλέικ Σολ, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, το ΧΒ-1 «είναι ένα σημαντικό ορόσημο προς την ανάπτυξη του πολιτικού μας επιβατηγού αεροσκάφους, Overture, καθιστώντας τη βιώσιμη υπερηχητική πτήση “mainstream” και διευκολύνοντας τις ανθρώπινες συνδέσεις».

Όπως τονίζει η εταιρεία, η άτρακτος του αεροσκάφους, μήκους 21 μέτρων, είναι ειδικά διαμορφωμένη για αεροδυναμική απόδοση υψηλών ταχυτήτων, ενώ τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί έχουν σκοπό να διατηρείται η δύναμη και η ακαμψία του «σώματος» του αεροσκάφους, ακόμα και υπό τις θερμοκρασίες και πιέσεις μιας υπερηχητικής πτήσης.

Το αεροσκάφος είναι δελταπτέρυγο και συνδυάζει την ευστάθεια στις χαμηλές ταχύτητες κατά την απογείωση και την προσγείωση με τις υψηλές επιδόσεις στις μεγάλες ταχύτητες. Διαθέτει τρεις κινητήρες J85-15, σχεδιασμένους από τη General Electric, ενώ παράλληλα είναι «προικισμένο» με ειδικά σχεδιασμένο κόκπιτ και σύστημα forward vision, με κάμερα υψηλής ανάλυσης και οθόνη στο πιλοτήριο για να έχουν οι πιλότοι ένα εικονικό «παράθυρο» απευθείας από τη μύτη, για καλύτερη ορατότητα κατά την προσγείωση.

Πηγή: Ναυτεμπορική

Αιφνίδια απόσυρση αστροναύτη…

O αστροναύτης που θα ήταν επικεφαλής της πρώτης επανδρωμένης πτήσης του διαστημοπλοίου Starliner της Boeing, προς τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, αποσύρθηκε από το συγκεκριμένο πόστο την Τετάρτη, επικαλούμενος οικογενειακές προτεραιότητες.

Η εξέλιξη αυτή λαμβάνει χώρα καθώς ο αμερικανικός κολοσσός της αεροδιαστημικής προσπαθεί να υπερνικήσει προβλήματα λογισμικού και υλισμικού που έχουν καθυστερήσει τις αποστολές του Starliner, σε σχέση με το ανταγωνιστικό Dragon της SpaceX.

Η NASA το 2014 είχε υπογράψει συμβόλαια με τη Boeing και τη SpaceX για την κατασκευή σκαφών για τη μεταφορά Αμερικανών αστροναυτών στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό – υπενθυμίζεται πως από την απόσυρση των διαστημικών λεωφορείων και μετά, οι ΗΠΑ είχαν χάσει για περίπου μια δεκαετία τη δυνατότητα αποστολής αστροναυτών σε τροχιά με δικά τους μέσα, οπότε και νοίκιαζαν θέσεις σε πτήσεις ρωσικών Soyuz. Ωστόσο προβλήματα λογισμικού και υλισμικού εμπόδισαν την πρόσδεση του Starliner στον Διαστημικό Σταθμό στην πρώτη του μη επανδρωμένη πτήση το 2019 – τη στιγμή που το Crew Dragon της SpaceX, που έστειλε για πρώτη φορά αστροναύτες στον Σταθμό νωρίτερα μέσα στο έτος, προορίζεται να μεταφέρει και άλλους αργότερα μέσα στον μήνα.

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!