Ποινικοποιεί τις καταλήψεις η κυβέρνηση παρά τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας. Του Λεωνίδα Σακλαμπάνη.

Ψηφιακό σχολείο καταδοτών, έτοιμους, με τη μαύρη κουκούλα, να κατονομάσουν τους μαθητές τους, επιζητά επιμόνως η Κυβέρνηση μέσω των Υπουργείων Προστασίας του Πολίτη και Παιδείας, με στόχο να καταστείλουν τις καταλήψεις. Το κύμα των κινητοποιήσεων, που μέσα σε λίγα 24ωρα, σκέπασε εκατοντάδες σχολεία την περασμένη εβδομάδα, στρίμωξε πολιτικά το «νέο σχολείο» της Άννας Διαμαντοπούλου, οπότε, όπως συνηθίζει η σημερινή κυβέρνηση, η καταστολή ήταν αυτή που πήρε το λόγο.

Ας μην ξεχνάμε άλλωστε, πως παράλληλα με τις καταλήψεις έτρεχε η απόφαση για την δίκη Κορκονέα, ενώ ταυτόχρονα ο χειμώνας πλησιάζει, χρήματα για πετρέλαιο δεν υπάρχουν και οι τελευταίες ημέρες του Οκτώβρη συνήθως βρίσκουν τους μαθητές σε αγωνιστική επαγρύπνηση.

Έτσι, ξεθάβοντας μια πράξη νομοθετικού περιεχομένου, από το 2000 (Ν.2811) ο προϊστάμενος του 5ου γραφείου της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αθήνας, Κυριάκος Περιμένης, με έγγραφό του καλεί τους διευθυντές των σχολείων της περιοχής, να αναφέρουν εγγράφως, τόσο προς τη διεύθυνση όσο και προς τα αστυνομικά τμήματα της περιοχής αν το σχολείο τελεί υπό κατάληψη. Παράλληλα ζητά να ενημερώνουν τους γονείς των καταληψιών(!) μαθητών ότι η ευθύνη για ό,τι συμβεί επιβαρύνει τους ίδιους τους γονείς καθώς οι μαθητές είναι ανήλικοι!
Όπερ και εγένετο, δηλαδή, καθώς όπως καταγγέλλει η εκπαιδευτική κοινότητα, τουλάχιστον 4 διευθυντές σχολείων κλήθηκαν στα Α.Τ. των περιοχών τους για να ενημερώσουν την ελληνική αστυνομία. Πρόκειται για τις διευθύντριες από το 1ο Λύκειο του Καματερού, από το 2ο Γυμνάσιο της ίδιας περιοχής, από το μουσικό Γυμνάσιο-Λύκειο στο Ίλιον και από το λύκειο του Μαραθώνα. Οι ερωτήσεις που κλήθηκαν να απαντήσουν στα αστυνομικά όργανα, θυμίζοντας εποχές χούντας, ήταν για το ποιοι είναι οι πρωταγωνιστές των καταλήψεων, αν έχουν προξενηθεί φθορές στα σχολεία, αν έχουν πάρει απόφαση από τη γενική συνέλευση ή πήραν την απόφαση εν μία νυκτί και στο ένα από αυτά τα σχολεία αν η διευθύντρια έχει ενημερώσει τους γονείς, διότι οι μαθητές είναι πολύ μικροί σε ηλικία. Σε όλες τις περιπτώσεις, οι καθηγητές αρνήθηκαν να δώσουν στοιχεία των μαθητών τους παρά τις πιέσεις που δέχτηκαν. Η απάντηση μετά και από αυτά τα γεγονότα ήταν άμεση, με την εκπαιδευτική κοινότητα να καταγγέλλει τη κλήση καθηγητών στα αστυνομικά τμήματα: «Οι καθηγητές δεν έχουν σπουδάσει την κατάδοση, αλλά άλλα αντικείμενα (αρχαία, μαθηματικά, φυσική κτλ) και κυρίως δεν είναι παιδονόμοι, αλλά δάσκαλοι και καθηγητές. Καλό θα ήταν λοιπόν το υπουργείο Παιδείας να αντιληφθεί πως οι καταλήψεις πηγάζουν από τα καθημερινά προβλήματα στις αίθουσες τα οποία δημιουργεί η κυβερνητική πολιτική. Ας δει πρώτα αυτά και να αφήσει κατά μέρος αυτού του είδους τον εκφοβισμό προς προς τους καθηγητές», δηλώνει στον Δρόμο ο εκπαιδευτικός Θανάσης Τσιριγώτης και υποψήφιος δήμαρχος Πετρούπολης.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η ΟΛΜΕ, η οποία κάνει λόγο για ποινικοποίηση των μαθητικών κινητοποιήσεων ενώ ο Συνασπισμός με ανακοίνωσή του υπογραμμίζει: «Τις δάφνες του Μιχάλη Χρυσοχοΐδη φαίνεται ότι εζήλωσε η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, στην προσπάθειά της να αντιμετωπίσει τις πρόσφατες μαθητικές καταλήψεις. Δεν έχει καμία δουλειά η Αστυνομία στα σχολεία».
Την ίδια ώρα, παράλληλα με τη δράση της ΕΛ.ΑΣ., η εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών απέστειλε εντολή προς τη ΓΑΔΑ για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης σε κάθε σχολείο που τελεί υπό κατάληψη, δίνοντας εντολή να λάβουν καταθέσεις, να σχηματιστούν δικογραφίες, και να τηρηθεί η αυτόφωρη διαδικασία!
Παρά το κλίμα αυταρχισμού και την συμμετοχή της εισαγγελίας και της αστυνομίας στην εκπαιδευτική λειτουργία, οι καταλήψεις συνεχίζονται σε γυμνάσια και λύκεια της χώρας, αν και οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για μείωση κατά 1/3 σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα (περίπου 80 σχολεία).

Ψηφιοποιημένο ΔΝΤ

Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει ωστόσο τι θα συμβεί όταν οι μαθητές και καθηγητές θα είναι αναγκασμένοι να κάνουν μάθημα σε παγωμένες αίθουσες λόγω μείωσης της χρηματοδότησης. Διότι σύμφωνα με τις πληροφορίες του Δρόμου, αυτή τη στιγμή υπάρχει δήμος της Αττικής που μέχρι και πέρυσι λάμβανε 400 χιλιάδες ευρώ για τα πάγια έξοδα συντήρησης των σχολείων, ενώ φέτος, το ποσό αγγίζει τις 40 χιλιάδες ευρώ! Παράλληλα με σχολεία που αδυνατούν να αλλάξουν μια σπασμένη μπασκέτα σε λύκειο της πρωτεύουσας, απόρροια της υποχρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών. « Ήδη έχουν κλείσει 480 σχολεία (από τα περίπου 13,5 χιλιάδες) με την εφαρμογή του Καλλικράτη και της μείωσης των εξόδων. Ξεκίνησαν από τα δημοτικά σχολεία, που είναι και πιο «ευάλωτα» κυρίως σε μικρά χωριά που δεν έχουν πολλούς μαθητές, λόγω της μετανάστευσης (εσωτερικής και εξωτερικής) που παρατηρείται και το επόμενο βήμα είναι η συγχώνευση μέχρι να φτάσουμε στο κλείσιμο», δηλώνει ο κ. Τσιριγώτης περιγράφοντας: « Έχουμε τουλάχιστον 67% περικοπές στις σχολικές χρηματοδοτήσεις. Από τον επόμενο μήνα και συγκεκριμένα μετά τις εκλογές της 7ης του Νοέμβρη, θα έχουμε χιλιάδες μικρά ΔΝΤ, τρόικες σε κάθε σχολική επιτροπή, οι οποίες θα λένε δεν έχουμε λεφτά. Με την αύξηση του πετρελαίου μάλιστα δεν προβλέπεται θέρμανση για τους μαθητές».

Φασίζουσες συμπεριφορές και στη Θεσσαλονίκη

Με ένα μαθητή στο νοσοκομείο, προσαγωγές μαθητών και τουλάχιστον 50 σχολεία σε κατάληψη συνεχίζεται η νέα σχολική χρονιά στη Θεσσαλονίκη. Δράση και εδώ χει αναλάβει η αστυνομία, η οποία έχει εξαπολύσει τις δυνάμεις της για έρευνες, προκείμενου να ανακαλυφθούν οι υποκινητές των κινητοποιήσεων. Η ένταση που έχει δημιουργηθεί, είχε σαν αποτέλεσμα και την μεταφορά ενός μαθητή με ταχυκαρδίες, στο νοσοκομείο από σχολείο της Τούμπας, μετά από επίθεση εξωσχολικών ακροδεξιών οι οποίοι κατά την πάγια τακτική τους συνεισφέρουν στις δυνάμεις καταστολής, στη συγκεκριμένη περίπτωση στην προσπάθεια για το σπάσιμο της κατάληψης.
Σε σχολεία της Τούμπας είχαμε και προσαγωγές μαθητών και όπως σημειώνει ο υποψήφιος περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας και βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Τάσος Κουράκης: «Μεθόδους που δεν συνάδουν με δημοκρατικές κοινωνίες εφαρμόζει η κυβέρνηση στέλνοντας την αστυνομία να αναζητά τους υποκινητές των σχολικών καταλήψεων σε δωδεκάχρονα και δεκαπεντάχρονα παιδιά, παραβλέποντας τα δεκάδες προβλήματα υποδομών και λειτουργίας των σχολείων που απασχολούν τους μαθητές και όχι μόνον». Και συνεχίζει: «Πρόκειται για μία επικίνδυνη μορφή αυταρχισμού που πλήττει καίρια το δημοκρατικό πνεύμα της λειτουργίας του σχολείου και επιχειρεί να ανατρέψει την σχέση των εκπαιδευτικών με τους μαθητές τους αφού καθ ́ υπόδειξη του Υπουργείου οι εκπαιδευτικοί καλούνται να καταδώσουν τους μαθητές τους στην αστυνομία.
Οι μαθητές γνωρίζουν πολύ καλά τα προβλήματα των σχολείων, γιατί τα βιώνουν καθημερινά. Με τόσο ζοφερό σχολικό παρόν και τόσο δυσοίωνο μέλλον οι υποκινητές περισσεύουν.Εδώ έχουμε να κάνουμε με μία ανελεύθερη και δογματική πολιτική παρέμβαση, που θέλει το σχολείο ως ιδεολογικό μηχανισμό της κυρίαρχης νεοφιλελεύθερης ιδεολογίας και τους μαθητές ως γρανάζια.

Ένας θαμμένος νόμος

Τι λέει ο νόμος 2811/2000 που υπεγράφη επί ΠΑΣΟΚ αλλά, ουσιαστικά, ποτέ μέχρι σήμερα δεν είχε εφαρμοστεί; « Όποιος, καθ’ οποιονδήποτε τρόπο παρεμποδίζει, διαταράσσει ή διακόπτει την ομαλή λειτουργία των δημόσιων σχολείων πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή παρανόμως παραμένει στους χώρους λειτουργίας αυτών, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον 6 μηνών. Η ποινική δίωξη των υπαιτίων ασκείται αυτεπαγγέλτως».

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!