Ο Νίκος Γεωργιάδης και η Ρέιτσελ Βάις

Τα όσα ακολούθησαν την υπόθεση Γεωργιάδη δεν είναι παρά η κορυφή του παγόβουνου. Η «ομερτά» των μέσων ενημέρωσης που ανήκουν στον χώρο της Νέας Δημοκρατίας (ή μήπως η Νέα Δημοκρατία ανήκει στα Μέσα Ενημέρωσης;) άφησε ακόμη μια φορά γυμνούς και έκθετους τους δημοσιογράφους.

Από τη μια είχαμε τη σιωπή και το θάψιμο της είδησης, ένα ιδιότυπο είδος στρουθοκαμηλισμού, για να περάσουμε στη συνέχεια σε πιο επιθετικούς τόνους. Τα πρωτοπαλίκαρα της ημιμαθούς νεοφιλελεύθερης διανόησης πήραν τα όπλα τους. Ο Θεοδωρόπουλος στην Καθημερινή και ο Κανέλλης στα Νέα προσπάθησαν να βγάλουν «λάδι» έναν άνθρωπο που εκμεταλλεύθηκε ανήλικα παιδιά-θύματα τράφικινγκ, αξιοποιώντας την ταυτότητα μέλους του ΟΗΕ.

Περιέργως και από όσους στηλίτευσαν τα όσα έκανε ο εν λόγω «κύριος», τονίστηκε περισσότερο η ιδιότητα του στελέχους της Ν.Δ. παρά αυτή του ανθρώπου που υποτίθεται βρέθηκε στη Μολδαβία με ανθρωπιστική αποστολή.

Κι εγώ θυμήθηκα την Ρέιτσελ Βάις. Όχι από τις ταινίες του Γιώργου Λάνθιμου, αλλά από την πρώτη ταινία της Καναδής Λαρίσα Κοντράκι με τον ελληνικό τίτλο Επικίνδυνη σιωπή. Ο πραγματικός τίτλος ήταν Whistleblower (χαρακτηρισμός κάποιου που καταγγέλλει ανωτέρους του ή παράνομες δραστηριότητες κυβερνητικών φορέων κ.ά.)

Η ταινία βασιζόταν σε πραγματικά γεγονότα (με αλλαγές στα ονόματα των «πρωταγωνιστών»), από το βιβλίο της Kathryn Bolkovac The Whistleblower Sex Trafficking, Military Contractors and One Woman’s Fight for Justice.

Η ηρωίδα της ταινίας, την οποία ενσαρκώνει η Ρέιτσελ Βάις, ανακαλύπτει –στη Βοσνία όπου αποστέλλεται ως μισθοφόρος– ότι όχι απλώς γίνεται τράφικινγκ με ανήλικες από την Ανατολική Ευρώπη, αλλά πρωταγωνιστές είναι αξιωματικοί των ειρηνευτικών δυνάμεων του ΟΗΕ οι οποίοι βρίσκουν την ευκαιρία για ένα είδος… σεξουαλικού τουρισμού!

Οι κοπέλες που καταγγέλλουν τα γεγονότα δεν έχουν την παραμικρή τύχη. Οι σκηνές είναι συγκλονιστικές και δυστυχώς απηχούν την πραγματικότητα. Η ηρωίδα λίγα μπορεί να καταφέρει. Οι αξιωματούχοι προστατεύουν ο ένας τον άλλο κι όλοι μαζί τα πρωτοπαλίκαρά τους.

Εδώ, οι «ιππότες» του νεοφιλελευθερισμού επικεντρώνουν πονηρά στην ηλικία των παιδιών. Όμως ούτε η ηλικία ούτε το φύλο των θυμάτων είναι το μόνο ζήτημα. Το σημαντικό είναι ότι μιλάμε για σεξουαλικούς σκλάβους. Και ο κάθε Γεωργιάδης ξέρει πολύ καλά με ποιόν/ποια κάνει σεξ. Είναι βιασμός, ότι κι αν λένε διάφορες υποπαράγραφοι των νόμων.

Η εκπληκτική αυτή ταινία, όπως έγινε και με την υπόθεση Γεωργιάδη, έγινε προσπάθεια να θαφτεί με κάθε τρόπο και όντως ελάχιστα βγήκε στις κινηματογραφικές αίθουσες.

Παράξενο, αν σκεφτεί κανείς ότι το καστ ήταν επίσης δυνατό: Εκτός από τη Ρέιτσελ Βάις έπαιζαν η Μόνικα Μπελούτσι και η Βανέσα Ρέντγκρέιβ!

Αυτό που δεν ομολόγησαν μέσα στην ωμότητα τους οι διάφοροι Βλάχοι, Μισέλ Τάδε, Θεοδωρόπουλοι, Κανέλληδες είναι πως έχουμε… ελεύθερη αγορά. Τα πάντα έχουν τιμή και όλα πωλούνται και αγοράζονται ανάλογα με τη ζήτηση. Έτσι «μπορεί να συμβεί στον καθένα» και είναι «προσωπικό ζήτημα» δούναι και λαβείν.

Στη Βοσνία ή στη Μολδαβία ο κάθε Δυτικός μπορεί να είναι… άρχοντας.

Αρκεί να έχει τη σφραγίδα του ΟΗΕ!

Ροδάκινο κομπόστα

Από τις 17 Φεβρουαρίου και κάθε Σάββατο και Κυριακή στον Τεχνοχώρο «Εργοτάξιον» παρουσιάζεται το Ροδάκινο Κομπόστα, μια κωμωδία παρεξηγήσεων, του Ισπανού συγγραφέα Μιγκέλο Μιχούρα.

Σ’ ένα μικρό διαμέρισμα της Μαδρίτης, ένα καυτό καλοκαιριάτικο μεσημέρι, συναντιέται μια αταίριαστη παρέα. Μια επίδοξη τραγουδίστρια, ένας γριπιασμένος-υποχόνδριος λάτρης όπλων, μία σκληρή «γυναίκα αράχνη», ένας ερωτευμένος γλυκούλης νεαρός, μια αδιάκριτη-ερωτομανής σπιτονοικοκυρά, ο μαφιόζος «Δούκας» και μία απίστευτα παρατηρητική νεαρή καλόγρια.

Τι μας υπόσχονται οι συντελεστές της παράστασης Ροδάκινο Κομπόστα; Γέλιο, απρόβλεπτες καταστάσεις και κάποιες χρήσιμες γνώσεις που ίσως μας βοηθήσουν να οργανώσουμε την τέλεια ληστεία!. Αχρείαστη να είναι!

INFO

Ροδάκινο Κομπόστα

Σκηνοθεσία-Καλλιτεχνική Επιμέλεια: Ακης Κων. Σταματιάδης
Μουσική: Ακης Τριανταφύλλου
Σκηνικά-Κοστούμια: Ιρένα Κωνσταντινίδου
Βοηθός σκηνοθέτη: Ευγενία Σούκη

Παίζουν (με σειρά εμφάνισης): Μυρσίνη Μορέλλι, Γιώργος Χουσάκος, Αντρέας Ιωάννου, Σίσσυ Γκυρτή, Θεοδώρα Παπαϊωάννου, Ευγενία Σούκη, Γιάννης Μπακογέωργος

Πληροφορίες: Εργοτάξιον, Διογένους 1. Δάφνη (δίπλα στον σταθμό του μετρό) Τηλέφωνο θεάτρου: 6983930220, Παραστάσεις: Σάββατο 9.15 μ.μ., Κυριακή 8.00 μ.μ.

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!