Δεν είναι ιδιαίτερα γνωστό, αλλά για τη διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών υπάρχουν δύο τουλάχιστον δοκιμασμένες μέθοδοι, πέραν αυτής του επίσημου σχολικού συστήματος.

Μία είναι του φιλολόγου Κώστα Γανωτή, ο οποίος ήδη από το 1983, μετά την τότε κατάργηση της διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών στα γυμνάσια, ξεκίνησε εθελοντικά μαθήματα εκτός σχολείου. Από την προσπάθεια αυτή επηρεάστηκε σ’ ένα βαθμό και η επαναφορά της διδασκαλίας στο γυμνάσιο, ενώ προέκυψαν δύο βιβλία: (α) «Τα κρυφά σχολεία – Βασικά μαθήματα αρχαίων ελληνικών για μαθητές γυμνασίου». Εκδ. Τήνος (α΄ έκδοση 1985?). (β) «Ο Νέος Αίσωπος – Μαθήματα αρχαίας ελληνικής», εκδ. Παρρησία, 2008.

Η άλλη μέθοδος είναι της Ειρήνης Μαυροπούλου, που βασίζεται σε τέσσερα εγχειρίδια που έχουν εκδοθεί μετά το 2000. Η μέθοδος αυτή δοκιμάστηκε στην πράξη με τη συνεργασία του Ανοικτού Ψυχοθεραπευτικού Κέντρου και έχουν ήδη διεξαχθεί τρεις έρευνες. Και οι τρεις κατέληξαν στο συμπέρασμα πως η εκμάθηση των αρχαίων ελληνικών όχι μόνο είναι εφικτή από μικρή ηλικία, αλλά συμβάλλει στη γενικότερη γνωστική ανάπτυξή των παιδιών. Για παράδειγμα, η μεταπτυχιακή εργασία της Άννας Γραβάνη, ψυχολόγου MSc στη Σχολή Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Dundee στη Σκοτία, έδειξε πως τα παιδιά που διδάχθηκαν αρχαία ελληνικά υπερείχαν των άλλων.

 

 

Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!