Πιο συγκεκριμένα ο κ.Τσιτούρας παραδέχτηκε την αδυναμία χρηματοδότησης του μετρό από την ανάδοχο κοινοπραξία. Παράλληλα σημείωσε ότι η κοινοπραξία εγείρει διεκδικήσεις οι οποίες είναι σε επίπεδο επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης, πράγμα που υπερβαίνει τις αρμοδιότητες της Αττικό Μετρό. Βέβαια η χρηματοδότηση του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι πλήρως εξασφαλισμένη από το Δημόσιο, με πόρους από τα Κοινοτικά Προγράμματα και εγκεκριμένα δάνεια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, με αποτέλεσμα άνθρωποι που γνωρίζουν την υπόθεση να κάνουν λόγο για παιχνίδια κατασκευαστικών εταιριών, στις πλάτες των Θεσσαλονικέων και του Δημοσίου.
Κωλοτούμπες και αφερεγγυότητα
Οι δηλώσεις του κ. Τσιτούρα σε συνδυασμό με πληροφορίες που έκαναν λόγο για αποσυναρμολόγηση μηχανημάτων, σκόρπησαν τον πανικό, τόσο στους εργαζόμενους της κοινοπραξίας, όσο και στους φορείς της Θεσσαλονίκης.
Την Τετάρτη και έπειτα από το σάλο που προκάλεσαν οι δηλώσεις Τσιτούρα, φορείς της πόλης, υπό τον υπηρεσιακό υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ.Σιμόπουλο, συγκάλεσαν σύσκεψη ώστε να αποφασιστεί το μέλλον του έργου. Αμέσως μετά τη συνάντηση ο κ.Τσιτούρας ανασκεύασε τις προηγούμενες δηλώσεις του και με μαγικό τρόπο λύθηκαν όλα τα ζητήματα. Μάλιστα η «επιτυχία» της σύσκεψης ήταν τέτοια που επανήλθε το αρχικό χρονοδιάγραμμα παράδοσης του έργου, το 2016.
Τόνισε δε, μετά τη λήξη της σύσκεψης, ότι σε περίπτωση που η ανάδοχος εταιρία δεν δείξει την αιτούμενη φερεγγυότητα στα λεγόμενά της, είναι έτοιμος να κινήσει κάθε νόμιμη διαδικασία που απαιτείται.
Σημείωσε ότι η επιβράδυνση των εργασιών στο έργο το τελευταίο διάστημα, είναι αποτέλεσμα της οικονομικής δυσπραγίας της αναδόχου ΑΕΓΕΚ, λόγω του ότι έκλεισαν οι κρουνοί των τραπεζών. Ωστόσο, όπως επεσήμανε, οι εργασίες στο έργο ξεκινούν και πάλι να εντείνονται, καθώς όπως είπε, η ανάδοχος διαβεβαίωσε ότι βρέθηκαν τα χρήματα για τη συνέχιση του έργου.
Από την πλευρά του ο κ.Σιμόπουλος συνέστησε σύνεση και κάλεσε όλους τους εμπλεκόμενους με την υλοποίηση του έργου, να υπερβάλλουν εαυτούς εάν χρειαστεί προκειμένου να ολοκληρωθεί το μετρό στη Θεσσαλονίκη. Όπως είπε χαρακτηριστικά, «δεν υπάρχουν περιθώρια για να μην γίνει το έργο».
Την νύφη την πληρώνουν οι εργαζόμενοι
Η παύση των έργων και η συζήτηση για την έλλειψη ρευστότητας από την πλευρά της ανάδοχης εταιρίας έφεραν στην επιφάνεια και τις άθλιες εργασιακές σχέσεις που έχει καθιερώσει η κοινοπραξία. Οι εργαζόμενοι παραμένουν απλήρωτοι για περισσότερους από τρεις μήνες, στο μεγαλύτερο κατασκευαστικό έργο της Βορείου Ελλάδας, ενώ πληρώθηκαν μόλις τα δεδουλευμένα ενός μήνα, μετά από κινητοποιήσεις των εργαζομένων. Μάλιστα έπρεπε πρώτα να προχωρήσουν σε επίσχεση εργασίας και να παρέμβει το σύνολο των φορέων της πόλης προκειμένου να εκταμιευτεί το απαιτούμενο ποσό.
Σε ό,τι αφορά το θέμα με τους εργαζόμενους, ο κ.Τσιτούρας μετά τη χθεσινή σύσκεψη υπογράμμισε ότι παρόλο που η Αττικό Μετρό δεν έχει οφειλές, ωστόσο, κατέβαλλε ήδη δεδουλευμένα ενός μήνα και μέχρι το τέλος του Ιουνίου θα «κλείσει» οριστικά το θέμα με τους μισθούς των μηνών Απριλίου και Μαΐου. «Η Αττικό Μετρό εγγυάται ότι στο εξής οι μισθολογικές σχέσεις θα είναι διαφορετικές από ό,τι στο παρελθόν», υπογράμμισε ο κ.Τσιτούρας χαρακτηριστικά.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του σωματείου των εργαζομένων και συγκεκριμένα των τεχνικών, στο μετρό Θεσσαλονίκης, Γιώργος Κόκκινος, τόνισε ότι βλέπει θετικά την πρόταση της εταιρίας να επιστρέψουν στη θέση τους, σταματώντας την επίσχεση εργασίας, αφού θα αποπληρωθούν όλα τα δεδουλευμένα τους μέχρι τέλος του μήνα.