Στον Βγενόπουλο η αγορά γάλακτος

Την ώρα που η κυβέρνηση πασχίζει να μας πείσει ότι κόπτεται για τη διατήρηση συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού στην ελληνική αγορά και την πάταξη των καρτέλ, εμβρόντητος ο Έλληνας καταναλωτής βομβαρδίζεται από παντού με την είδηση του «γάμου» της χρονιάς, της συγχώνευσης της ΔΕΛΤΑ του ομίλου Vivartia (του «αγαπημένου παιδιού» του κεφαλαίου, κ. Βγενόπουλου) και της βορειοελλαδικής ΜΕΒΓΑΛ, που δημιουργεί έναν «εθνικό πρωταθλητή» στην αγορά του φρέσκου γάλακτος.
Και την ώρα που τα αστικά μέσα «ενημέρωσης» θριαμβολογούν για την θετική δήθεν εξέλιξη στην εγχώρια αγορά (ας τονιστεί ότι η νέα εταιρία θα έχει ετήσιο τζίρο κοντά στα 650 εκατ. ευρώ, με οικονομικά μεγέθη του 2009) κανείς δεν τολμά να πει τα πράγματα με το όνομά τους.
Ότι, δηλαδή, σε έναν κλάδο που χειμάζεται από την οικονομική κρίση με τους κτηνοτρόφους να βλέπουν την αξία του γάλακτος τους να μειώνεται συνεχώς, δημιουργείται ένα ιδιωτικό μονοπώλιο που θα ελέγχει πάνω από το 40% της αγοράς φρέσκου γάλακτος και περίπου το 29% της αγοράς παστεριωμένου. Ο Βγενόποπυλος ουσιαστικά θα «παίζει» χωρίς ανταγωνιστή, καθώς η ΦΑΓΕ έχει αποχωρήσει εδώ και περίπου ένα χρόνο από την αγορά φρέσκου γάλακτος, η Friesland/Νουνού μένει εκτός ανταγωνισμού, ενώ η συνεταιριστική Δωδώνη αφήνεται στη μοίρα της με τον κύριο μέτοχό της, την ΑΤΕbank, να προσανατολίζεται στην πώλησή της.
Η συγχώνευση, εκτός από τις ανακατατάξεις που θα φέρει σε ενδοεπιχειρησιακό επίπεδο –πόσοι άραγε από τους εργαζόμενους στα εργοστάσια ειδικά της εξαγοραζόμενης ΜΕΒΓΑΛ θα δουν την πόρτα της εξόδου- θα λειτουργήσει αρνητικά και για την διαμόρφωση των αγοραίων τιμών στο γάλα, με μόνους κερδισμένους τους ιδιοκτήτες των δύο εταιριών. Σε συνθήκες κρίσης, η Επιτροπή Ανταγωνισμού επιβάλλεται να ελέγξει σε βάθος τις συνθήκες του «γάμου» που δημιουργούν τη μεγαλύτερη συγκέντρωση κεφαλαίου σε μια ευαίσθητη για το κοινωνικό συμφέρον αγορά.

Μ.Ε.
Σχόλια

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθειά μας!